'Lipton-thee niet langer in trek bij Unilever'


Thee – Unilever wil af van de theedivisie. Het voedingsconcern wil de tak waarin het merk Lipton-thee zit verkopen. De ijsthee wil het concern wel behouden. Dat wordt door Unilever gemeld als aanvulling op de kwartaalcijfers.

Begin dit jaar was al aangegeven dat de theedivisie nader werd bekeken, omdat het grootste deel van de bijna 3 miljard omzet die Unilever in thee realiseert, bijna 2 miljard afkomstig is van zwarte thee, een markt die dalend is. De activiteiten worden nu verzelfstandigd. Onder de theedivisie vallen onder andere de merken Lipton en Pukka.

Ook Unilever had last van de coronamaatregelen. Ook al namen de omzetten in het supermarktkanaal toe en konden er ook hogere prijzen worden gerealiseerd, het compenseerde het verlies in de out-of-homekanalen niet. Unilever behaalde in het tweede kwartaal een omzet van 13,3 miljard euro, wat 3,3 procent minder was dan in dezelfde periode vorig jaar.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Paviljoen Het Strandhuys meest favoriete Lipton-terras van Nederland

Verkiezing - Paviljoen Het Strandhuys in Bergen op Zoom, Brasserie de Zeester in Scherpenisse en Eetcafé Blik & Burgers in Zeist zijn uitgeroepen tot de drie meest favoriete terrassen van Nederland in 2023. De horecazaken deden mee aan de tweede editie van de landelijke competitie ‘Hét Lipton Terras van 2023’, waarmee het ijstheemerk ook deze zomer de horecaondernemers in het zonnetje wilde...

Lees bericht





Lipton maakt van theetijd vredestijd

Actie – Lipton en Peace One Day hebben de handen op Internationale Dag van de Vrede ineen geslagen. Als één van de global partners van  de non-profitorganisatie wil het theemerk uitdragen dat theetijd een belangrijk bijdrage kan leveren aan persoonlijk geluk. Vandaar dat het merk de boodschap ‘Make Tea Time, Peace Time’ projecteert op een aantal iconische gebouwen over de hele...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid