'Lipton-thee niet langer in trek bij Unilever'


Thee – Unilever wil af van de theedivisie. Het voedingsconcern wil de tak waarin het merk Lipton-thee zit verkopen. De ijsthee wil het concern wel behouden. Dat wordt door Unilever gemeld als aanvulling op de kwartaalcijfers.

Begin dit jaar was al aangegeven dat de theedivisie nader werd bekeken, omdat het grootste deel van de bijna 3 miljard omzet die Unilever in thee realiseert, bijna 2 miljard afkomstig is van zwarte thee, een markt die dalend is. De activiteiten worden nu verzelfstandigd. Onder de theedivisie vallen onder andere de merken Lipton en Pukka.

Ook Unilever had last van de coronamaatregelen. Ook al namen de omzetten in het supermarktkanaal toe en konden er ook hogere prijzen worden gerealiseerd, het compenseerde het verlies in de out-of-homekanalen niet. Unilever behaalde in het tweede kwartaal een omzet van 13,3 miljard euro, wat 3,3 procent minder was dan in dezelfde periode vorig jaar.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Duurzame innovaties Unilever en een nieuwe perfect serve bij Lipton op Horecava

Introducties - Unilever pakt op de Horecava groots uit met diverse introducties en een nieuwe perfect serve van het belangrijkste terrasmerk van Nederland. Voor de bezoekers van de horecabeurs is het welkom in de duurzame wereld van Lipton, een wereld vol beleving en innovatie. De Horecava is voor Unilever jaarlijks het evenement om klanten te spreken en te informeren over...

Lees bericht

Ad Jansen (Suiker Unie) wint eerste FNLI Award

Verkiezing - Tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelenindustrie (FNLI) werd de eerste FNLI Award uitgereikt aan Ad Jansen van Suiker Unie. De prijs is een uitdrukking van waardering voor een initiatief uit de levensmiddelensector op het gebeid van transparantie, gezondheid, duurzaamheid of voedselveiligheid. Ad Jansen, stafmedewerker Logistiek bij de Suiker Unie, kreeg zijn prijs voor zijn rol en...

Lees bericht

Lipton vanaf 2020 volledig over op 100% gerecycled plasticflessen

Frisdranken – Lipton wil volgend jaar alle 60 miljoen plastic flessen van het merk van 100% gerecycled plastic en volledig recyclebaar maken. Dat maakte het bedrijf bekend bij de jaarbijeenkomst van het FNLI. Het verduurzamen van verpakkingen sluit aan bij de duurzaamheidsstrategie van Lipton, waarbij het merk de ambitie heeft om uiteindelijk volledig circulair te worden. De nieuwe flessen worden gemaakt van het...

Lees bericht

Lipton maakt gewoon water hip met smaakzakje voor koud water

Introductie - Lipton, bekend van haar thee en frisdranken, komt met Lipton Cold Infuse, een zakje ingrediënten waarmee geen warm, maar juist koud water voorzien kan worden met de smaak van fruit en kruiden. Lipton ziet met de innovatie mogelijkheden om het aantal glazen water per dag dat gedronken moet worden verder te verhogen. In Nederland wordt gemiddeld vijf...

Lees bericht


Lipton Ice Tea komt met Festivalfles van volledig gerecycled plastic

Duurzaamheid - Lipton Ice Tea heeft als eerste frisdrankmerk een PET-fles van 100% gerecycled plastic geïntroduceerd. De Festivalfles - zoals de innovatie heet – is tijdens het Paasweekend gelanceerd op DGTL Festival, het meest duurzame festival van de wereld. Dat meldt Unilever in een uitgestuurde persverklaring over deze nieuwe, duurzame plastic fles. Deze zomer gebruikt Lipton de Festivalfles voor de Ice...

Lees bericht

Bas van Exel benoemd tot Sales Directeur Direct JDE

Persoonlijk – Bij koffiebrander Jacobs Douwe Egberts is Bas van Exel benoemd tot sales Directeur Nederland. Hij nam deze functie al waar naast zijn huidige rol als Sales Directeur Indirect. Van Exel heeft eerder, in de periode 2003 tot 2010, bij JDE verschillende functies vervuld binnen het koffie- en theebedrijf. Na een periode bij Unilever Out of Home is hij eind 2013 teruggekeerd als...

Lees bericht



© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid