McDonald’s krijgt wereldwijd nieuw verbindend ‘Luna’-interieur
Formulenieuws – McDonald’s krijgt een nieuw interieur, geïnspireerd door de cirkel als symbool van exclusiviteit, eenheid en saamhorigheid. Het door ontwerpbureau UXUS ontwikkelde interieur was aanvankelijk ontworpen voor de Chinese markt, maar wordt nu wereldwijd uitgerold.
Het gaat om het zogenaamde ‘Luna’-interieurconcept. Volgens het ontwerpbureau UXUS voor horeca en detailhandel is het interieurconcept voor de restaurantketen ontworpen om mensen samen te brengen in een gastvrije, speelse en deelbare omgeving. Het interieur moet mensen aanzetten ‘hun eigen ervaring vorm te geven, maar ook groepen mensen met elkaar verbinden’. George Gottl, Chief Creative Officer en medeoprichter van UXUS: “Verbinden is tegenwoordig belangrijker dan ooit tevoren. We delen voortdurend momenten uit ons leven met vrienden en familie en zoeken op zinvolle manieren verbinding met de wereld om ons heen. Luna belichaamt een gevoel van verbondenheid en saamhorigheid, zonder in te boeten aan efficiëntie, duurzaamheid of kosteneffectiviteit".
Sociaal en veilig
Stephen Douglas, Senior Director, Global Development bij McDonald’s over het nieuwe interieur: “Genieten van een maaltijd met vrienden, familie of collega's is misschien wel het meest sociale evenement en het creëren van omgevingen die deze ervaring gemakkelijk, veilig en lonend kunnen maken, is wat we voortdurend nastreven. Luna vinkt die vakjes aan en daarom gaan we het concept over de hele wereld uitrollen. En wanneer de beperkingen voor dineren als gevolg van COVID steeds meer versoepeld worden, kijken we ernaar uit om nog meer gasten te verwelkomen in onze eetgelegenheden om te genieten van de McDonald’s-ervaring."
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Zoe Hamburger Managing Director McDonald’s Nederland
Benoeming – Zoe Hamburger is per 1 september 2025 benoemd tot Managing Director van McDonald's Nederland. Zij heeft meer dan tien jaar managementervaring bij McDonald's in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk & Ierland.
Lees berichtABN AMRO: ‘Fastfoodbranche onder druk door hoge prijzen’
Analyse - De Nederlandse fastservicebranche staat voor een kentering. Waar ketens als McDonald’s, Burger King en Kwalitaria voorheen als crisisbestendig golden, blijkt uit een analyse van ABN AMRO dat consumenten structureel minder besteden aan snelle maaltijden.
Lees berichtMcDonald’s herintroduceert de Meatless McKroket
Formulenieuws – McDonalds herintroduceert de vleesloze kroket. De Meatless McKroket is gemaakt met PrimeJack-jackfruit. De vleesloze McKroket is door McDonald’s Nederland ontwikkeld in samenwerking met Van Geloven en FiberFoods Group.
Lees berichtAnyTyme opgetuigd voor verdere franchise-uitrol
Interview - Een nieuw logo, een eigentijdse uitstraling binnen en buiten, verpakkingen die in lijn zijn met de nieuwe uitstraling. Er is veel veranderd bij cafetariaformule AnyTyme. Maar de belangrijkste wijzigingen zijn misschien onzichtbaar. Aan de achterkant van het bedrijf zijn namelijk de inkoopcondities, de infrastructuur en de afspraken verbeterd en is er een organisatie opgetuigd waarmee de formule geschikt...
Lees berichtComfort food van McDonald’s meest populair na Koningsdag
Koningsdag - Na een dag oranje tompoucen, Aperol en bitterballen volgt er ook een dag na Koningsdag. En dan grijpen we massaal naar comfort food, het liefst in een bekende rode en gele verpakking. Dat blijkt uit een analyse van de bestellingen bij Uber Eats van vorig jaar.
Lees berichtBouw nieuwe locatie De Lichtmis en McDonald’s Zwolle gestart
Samenwerking – Vorige week is de eerste paal geslagen en daarmee een start gemaakt met de bouw van een unieke horecacombinatie tussen wegrestaurant De Lichtmis en McDonald’s Zwolle. De combinatie gaat zich vestigen aan de A28, ter hoogte van afslag 22, markeert een nieuw begin voor het familiebedrijf De Lichtmis.
Lees bericht
