Merk Langnese over naar Ambtman Jr. Import en Export
_720_480_90.jpg)
Overname – Ambtman Jr. Import en Export neemt het agentschap van het honingmerk Langnese over van Dr. Oetker Professional. De overgang gaat per 1 januari 2024 in.
Ambtman Jr. Import Export is sinds 1977 actief op de Nederlandse markt en importeert levensmiddelen. De verkoop daarvan richt zich op alle supermarkten en food groothandels in Nederland. Naast merken als Bofin, Benco, Patria en Gustini worden ook eigen merken gevoerd. Sinds enige jaren hebben zij ook het agentschap van Langnese honing voor de retailkanalen. Met deze overdracht zal Ambtman een groot deel van het Langnese portfolio beheren.
Dr. Oetker Professional
De overdracht van agentschap past binnen de groeistrategie van Dr. Oetker Professional, dat zich hiermee volledig kan richten op haar strategische categorie pizza, bakken en dessert. De merkeigenaar blijft onveranderd, te weten Fürsten Reform. De sinds 2006 bestaande samenwerking tussen Ambtman Jr. en Fürsten Reform zal hiermee uitgebreid worden.
Bron: Dr. Oetker/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Recordaantal van 45.000 pakketten voor de voedselbank
Voedselbanken – Vier dagen lang pakken honderden medewerkers van Unilever, voor het twaalfde jaar op rij pakketten in voor de Voedselbank. Dit jaar wordt een recordaantal van 45.000 pakketten samengesteld, met behulp van een aantal partners.
Lees berichtZelfstandig Magioni Pizza vindt partner in Danerolles
Samenwerking - Het Amsterdamse Magioni, bekend van haar pizzabodems vol groente, zal vanaf 1 november 2022 weer op eigen benen staan. Dat gaat Magioni doen in nauwe samenwerking met Danerolles. Twee bedrijven met een vergelijkbaar businessmodel, kennis van de koelverse markt, complementair productportfolio en gevestigd rond Amsterdam, zo laat Magioni weten.
Lees berichtMagioni maakt limited edition groentepizza van spruiten
Pizza – Als limited edition en voor een speciaal event heeft het merk Magioni een groentepizza bedacht van spruiten. De spruitenpizza moet het bewijs leveren dat groente pizzabodems heel goed samengaan met een duurzame levensstijl.
Lees berichtDr. Oetker zet VAR-teken bij EK-voetbal in als actiemiddel
Actie – Dr. Oetker zet scheidsrechtersicoon Roelof Luinge in bij een actie rondom het VAR-teken tijdens de EK-voetbalwedstrijden. Elke keer als een ingreep van de Video Assistant Referee wordt gevraagd, kunnen kijkers een oven claimen op Claimdeoven.nu en andere pizza-prijzen winnen.
Lees berichtDr. Oetker wil nieuwe desserttrend starten met Pudu Pudu
Introductie – Voedingsproducent Dr. Oetker en internationaal ontwerpbureau UXUS hebben in Los Angeles (VS) een nieuw shopconcept ontwikkeld dat het dessertmerk Pudu Pudu een eigentijdse uitstraling moet geven. Het Duitse levensmiddelenbedrijf wil met de suikerzoete winkel een nieuwe desserttrend lanceren.
Lees berichtUnilever en partners pakken voor tiende jaar kerstpakketten in voor voedselbank
Actie – Unilever pakt samen met een aantal partner van 7 tot en met 11 december meer dan 42.000 kerstpakketten in voor de voedselbank. De medewerkers steken voor de tiende keer de handen uit de mouwen voor dit recordaantal pakketten.
Lees bericht