Napoleon snoepjes voortaan in waspapieren wikkel
Zoetwaren - Snoepproducent Confiserie Napoleon stapt vanaf dit najaar over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. De nieuwe verpakking geldt voor alle 27 smaakvarianten. Met de jaarlijkse verkoop van 360 miljoen snoepjes in Nederland en België bespaart het merk 60.000 kg plastic.
Napoleon wil met de verpakkingswisseling bijdragen aan de wereldwijde plastic reductie en een actieve rol spelen in het terugdringen van zwerfafval. “We weten dat Napoleon ook een ideaal snoepje voor onderweg is, waardoor de kleine wikkels nog wel eens op de straat belanden. Daar moesten we iets mee doen. De waspapieren wikkel vergaat ongeveer net zo snel als een blad aan de boom, dat is dus een groot verschil met de oude plastic wikkels”, aldus Jamila Knoope van Napoleon.
Eigen wikkelkleur
Ondanks de wijziging in look & feel blijven de Napoleon smaken hetzelfde. De 27 verschillende kogelsmaken krijgen allemaal een eigen herkenbare wikkelkleur. De FSC®-papieren wikkel is ter vochtbescherming gecoat met een plantaardige was van mais en koolzaad. Deze was is palmolie- en kokosolievrij.
Bron: Confiserie Napoleon/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Nespresso introduceert feloranje Travel Mug
Introductie - Nespresso viert Koningsdag met de introductie van de multifunctionele Travel Mug in een nieuwe koninklijke kleur. Daarnaast gaat het koffiemerk recepten aanbieden voor een warme koffieboost of een verkoelende koffiecocktail.
Lees bericht‘53% van de Nederlanders viert Sinterklaasfeest’
Zoetwaren – Sinterklaas blijft een populair feest. Met 53% van de Nederlanders die het feest viert is het nog altijd een van de belangrijkste tradities voor volwassenen. De gezelligheid , maar ook nostalgie en traditie worden als redenen aangedragen.
Lees berichtNederland Schoon ziet broodtrommel graag terugkeren
Onderzoek – Brood is de favoriete lunch van Nederlanders geeft 84% van de Nederlanders aan en de helft (50%) neemt het brood ook mee van huis in een lunchbox. Dat de andere helft van de Nederlanders géén broodtrommel meeneemt komt door gebrek aan de ruimte in de tas, het gemak van geen leeg bakje mee terug hoeven nemen of omdat het simpelweg...
Lees berichtBewustmakingscampagne wegwerpplastic van start
Campagne – Nederland moet bewust gemaakt worden van de nieuwe wetgeving wegwerpplastic per 1 juli en daarom gaat de campagne ‘Supporter van Schoon’ van start. De campagne is een gezamenlijk initiatief van Nederland Schoon en producenten en importeurs van verpakkingen. De campagne wordt woensdag 21 juni in De Haag afgetrapt samen met Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat in aanwezigheid van staatssecretaris Vivianne Heijnen.
Lees berichtBOON introduceert nieuwe productlijn in kleurrijke verpakkingen
Introductie - BOON, bekend van de vleesvervangers, introduceert een nieuwe productlijn in een duurzaam en kleurrijk jasje. Het merk wil de boon als basis-ingrediënt meer op de voorgrond plaatsen en wil dat doen als meest duurzame optie.
Lees bericht‘Blikjes met statiegeldlogo stromen nu al binnen’
Statiegeld – Vanaf 1 april zit er statiegeld op blik en moeten deze blikjes kunnen worden ingeleverd. Dat betekent dat de blikjes met het statiegeldlogo nu al binnenstromen stromen bij supermarkten, NS Stations, bioscopen, sportverenigingen en andere verkooppunten. Maandag konden de eerste blikjes met statiegeld worden ingenomen.
Lees bericht