Nederlanders verbreken eerder hun goede (eet)voornemens


Bezorganalyse - Dit jaar verbreken Nederlanders eerder dan ooit hun goede eetvoornemens. Dat blijkt uit een prognose van Deliveroo. De maaltijdbezorgservice voorspelt dat donderdag 13 januari 2022 om 19:14 de Nederlandse consument de goed voornemens is vergeten en weer massaal fastfood, zoete lekkernijen en alcohol bestelt.

Dat is drie dagen eerder dan vorig jaar. Twee jaar geleden hielden consumenten hun goede voornemens nog twee dagen langer vast en werd vijf dagen later weer overgeschakeld op de meer reguliere bestellingen. Om te zorgen dat mensen hun goede voornemens dit jaar wél volhouden, geeft Deliveroo deze donderdag korting op populaire gezonde gerechten.

Lockdown

Dit steuntje in de rug kunnen veel mensen goed gebruiken, want uit onderzoek van Deliveroo blijkt dat 47 procent van de Nederlanders van plan is om in 2022 gezonder te eten. Toch geeft de helft van de ondervraagden aan het lastig te vinden om dit lang vol te houden. Daar doet de huidige lockdown nog een schepje bovenop: een op de drie vindt het in deze tijd extra moeilijk om niet te breken met hun gezonde gewoontes.

Méér hamburgers

Hamburgers zijn - net als voorgaande jaren - de favoriete maaltijd om het patroon te doorbreken. In vergelijking met de week ervoor zullen er aanstaande donderdag 87 procent méér hamburgers worden besteld. Ook het aantal bestellingen met zoetigheid en alcohol stijgt deze dag met respectievelijk 57% en 24% ten opzichte van een week eerder. Deliveroo heeft voor deze analyse de verkoopcijfers gebruikt van de afgelopen jaren.

Bron: Deliveroo/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Online warenhuis Peddler breidt verder uit in Nederland

Bezorgdienst - Peddler, de startup die producten van lokale ondernemers binnen één dag bezorgt, gaat uitbreiden. Dankzij een opgehaalde investering kan het online warenhuis na een succesvol eerste jaar in Amsterdam en Utrecht haar diensten ook in de rest van Nederland gaan aanbieden.

Lees bericht


Vraag en klantenaantal nemen toe bij Deliveroo for Work

Bezorgdienst  -  Sinds de start van het jaar is de vraag naar bedrijfscatering via Deliveroo for Work, eerder bekend als Deliveroo for Business, gestegen. De brutotransactiewaarde steeg met 165% in het tweede kwartaal ten opzichte van een jaar eerder. Ook het aantal nieuwe klanten nam toe. Dat laat bezorgservice Deliveroo weten.

Lees bericht

McDonald’s komt tijdelijk met plantaardige burger McPlant

Formulenieuws – McDonald’s introduceert tijdelijk de plantaardige burger McPlant. Het rundvleesalternatief van de hamburgerketen is gemaakt met Beyond Meat en gericht op flexitariërs die interesse hebben in plantaardige producten. De McPlant is vanaf vandaag tot en met 1 november beschikbaar in vrijwel alle Nederlandse restaurants. 

Lees bericht

Joep Hutschemakers nieuwe GM Benelux Deliveroo

Benoeming - Deliveroo heeft Joep Hutschemakers benoemd tot General Manager Benelux. Hij leidt al sinds augustus het bezorgplatform vanuit Amsterdam. Later wordt voor België en Luxemburg gezocht naar een general manager die aan hem zal rapporteren.

Lees bericht



‘Roomijs populairder bij Nederlanders dan softijs’

Onderzoek – Nederlanders zijn gek op ijs, maar sommige ijsvarianten hebben toch de voorkeur. Zo is roomijs (40%) de favoriete ijssoort is, gevolgd door een hoorntje softijs (30%) en op de derde plek sorbetijs (17%). Dit bleek uit onderzoek van maaltijdenplatform Deliveroo onder 1000 Nederlanders.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid