Nestlé introduceert plantaardige WUNDA Barista


De plantaardige WUNDA Barista van Nestlé

Introductie – Nestlé introduceert WUNDA Barist, een plantaardige alternatief voor melk, op basis van gele spliterwten. De opschuimmelk is naast plantaardig ook eiwitrijk (3,4 gram), laag in suikers en laag in vet.

WUNDA Barista is rijk aan eiwit, calcium en is lactose- en glutenvrij. Bovendien is de drank goed op te schuimen en geeft het product een stabiel, consistent schuim met een creamy textuur, aldus Nestlé. WUNDA Barista is bovendien CO2-neutraal gecertificeerd door Carbon Trust.

Nederland maakte iets meer dan een jaar geleden kennis met WUNDA. Sindsdien ligt het nieuwe plantaardige alternatief voor melk van Nestlé in de schappen. WUNDA komt voort uit een Accelerator Innovation-project van Nestlé. In slechts zes maanden werd er door de entrepreneurs binnen Nestlé deze drank op basis van erwten gecreëerd. “Met WUNDA hebben we een plantaardige drank ontwikkeld waarbij geen concessies worden gedaan aan de smaak en nutritionele waarden die de consument van ons verwacht”, aldus Nicky de Lange, Brandmanager WUNDA. “We wilden een plantaardige drank introduceren die je overal in kan gebruiken, net als koemelk. Omdat Nederland een echt koffieland is, bieden we met WUNDA Barista nu óók een plantaardig alternatief voor melk speciaal voor in de koffie”.

Bron: Nestlé/@FoodClicksPlantaardig

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht


Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid