Nestlé lanceert KitKat Vegan in 15 landen


De KitKat Vegan is in diverse landen getest en wordt nu breed in 15 landen geintroduceerd

Zoetwaren - Na diverse pilots in een aantal landen vorig jaar, introduceert Nestlé in 2022 de vegan versie van KitKat in 15 landen. De nieuwe vegan KitKat wordt geproduceerd in de chocoladefabriek in Hamburg en wordt verkocht in onder meer Duitsland, UK, Frankrijk, Oostenrijk, Denemarken, Zweden, Finland, Polen, Letland, Estland, Litouwen, Polen en Nederland.

KitKat Vegan speelt in op de vraag naar meer plantaardige eten. De vegan KitKat is vrijwel identiek aan de reguliere KitKat en ontwikkeld door chocolade-experts in Nestlé’s Chocolade R&D ontwikkelingscentrum in York, Verenigd Koninkrijk. Ook de oorspronkelijke thuisbasis van KitKat.

Gedurende de volledige levenscyclus, van cacaoplantage tot consument, heeft KitKat Vegan een 18% lagere ecologische voetafdruk in vergelijking met een standaard KitKat met melkchocolade. Dit is te danken aan de verandering van receptuur naar volledig plantaardige ingrediënten. De lagere CO2-voetafdruk is gecertificeerd door Carbon Trust. Milan Slikker, directeur van Nestlé chocolade in Nederland: "Toen we een vegan KitKat wilden maken, was het onze uitdaging om dit product opnieuw te maken met plantaardige alternatieven. Om dit te bereiken, hebben we hard gewerkt om de juiste balans te vinden tussen het melkalternatief en de cacao. Het resultaat is een vegan compromisloze KitKat waar we erg trots op zijn."

KitKat Vegan is gecertificeerd veganistisch, en gemaakt van 100% duurzame cacao die wordt verkregen via het Nestlé Cacao Plan in samenwerking met de Rainforest Alliance. De melk in de originele KitKat is vervangen door een op rijst gebaseerd alternatief, wat zorgt voor de perfecte textuur en smaak.

Bron: Nestlé/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht


Eerste gezamenlijke meting eiwittransitie supermarkten

Supermarkten - In Nederland is 39,7% van de eiwitten die we kopen in de supermarkt plantaardig en 60,3% dierlijk. Dit blijkt uit de eerste gezamenlijke Eiweet-meting van de supermarkten Aldi, Dirk, Ekoplaza, Jumbo, Lidl en Plus, in samenwerking met de Green Protein Alliance en ProVeg Nederland.

Lees bericht


Royal Swinkels introduceert biologisch gebrouwen FreeBrew

Introductie - Royal Swinkels introduceert een caloriearme craft soda op basis van mout. FreeBrew is gemaakt van biologische ingrediënten en mouten van gerst, haver, tarwe en spelt. De alcoholvrije dorstlesser doorloopt hetzelfde brouwproces als bier, zonder dat er alcohol wordt gevormd, en komt in de smaken bloedsinaasappel, citroen en framboos.

Lees bericht

Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid