Nieuw platform voor hospitalitybranche Daily Trade Fair Venlo
![](/images/made/uploads/DTFV_Marcel_Swaghoven_(1)_(Medium)_1080_720_90.jpg)
Inspiratieplatform - Op 24 september 2023 opent Daily Trade Fair Venlo, een nieuw beursconcept waar professionals in de hospitality- en interieurbranche zich jaarrond kunnen laten inspireren en inkopen kunnen doen. Op 15.000 m2 pakken leveranciers uit met een eigen showroom rondom een showkeuken die ook als restaurant en eventruimte kan worden ingezet. Daarnaast zijn diverse ruimtes beschikbaar voor internationale evenementen, beurzen en congressen.
Inspiratieplatform Daily Trade Fair Venlo is gevestigd op de locatie van de voormalige bloemenveiling in Venlo en is een initiatief van de ondernemers van het naastgelegen Flora Trade Parc Venlo, de inkoopboulevard voor de branches home, gift en garden. Hospitality-ambassadeur is SVH Meestergastheer Marcel Swaghoven, voormalig gastheer-sommelier en tevens eigenaar van importeur en groothandel The Wine Companions.
Zeven dagen per week
Op dit moment is Daily Trade Fair Venlo al op zondag, maandag en dinsdag ‘under construction’ open, waarna vanaf 24 september de deuren volledig worden geopend. Swaghoven: “Dat betekent dat geïnteresseerden uit de hospitality- en interieurbranche hier zeven dagen per week terecht kunnen om zich te laten inspireren door de diversiteit aan showrooms en door de events die door onze partners worden georganiseerd. De showrooms zijn deels onbemand en daardoor laagdrempelig om te bezoeken. De bezoeker wordt door onze hostesses ontvangen en bestellen kan via de verkoopapp.”
Kloppend hart
The Stage is het kloppend hart van de Daily Trade Fair Venlo. Hier bevindt zich het culinair podium en restaurant The Stage waar bezoekers de hele dag welkom zijn voor een korte stop of een maaltijd en waar in samenwerking met partners producten worden uitgelicht en gerechten op innovatieve manieren worden bereid en gepresenteerd. Onderdeel van The Stage is een geïntegreerde showkeuken én een dubbele bar, die beschikbaar zijn voor de partners. Hier worden events, demo’s, productpresentaties en andere activiteiten georganiseerd. Swaghoven: ”We zijn er trots op dat we toonaangevende exposanten als partner in huis hebben, waaronder Bidfood, Hela Thissen, Scelta Mushrooms, Swinkels Family Brewers, Spadel Nederland, Melitta Professional, Palux Keukens, Rhima, Fulin Robots Technology, Janssens Kassasystemen en Meindersma Hospitality. En we zijn nog met vele andere partijen in gesprek. Voor onze partners organiseren we onder meer netwerkbijeenkomsten, ontbijtsessies en inspirerende talks”.
Bidfood
Ralf Lacroix, vestigingsmanager van horecaleverancier Bidfood heeft voor Daily Trade Fair Venlo gekozen vanwege het vernieuwende concept. “Bidfood staat op veel horecabeurzen en die duren maar een paar dagen. Via Daily Trade Fair Venlo hebben we een permanente uitvalsbasis in een regio waar we goed aan de weg timmeren. We gaan hier onder meer de mogelijkheden van Jordy’s Keuken laten zien en proeven via de menukaart van het restaurant en we denken actief mee over wat we met The Stage kunnen neerzetten”, aldus Lacroix.
Bron: Daily Trade Fair Venlo/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Broekhuyzen Horecagroothandel wordt Bidfood Noordwijkerhout
Overname - Na jarenlang zelfstandig actief te zijn geweest in de regio gaat Broekhuyzen Horecagroothandel per 1 januari 2025 verder als Bidfood Noordwijkerhout. Dat hebben beide partijen dinsdag bekendgemaakt.
Lees berichtFoodservice groothandels verenigen zich in FSN
Groothandels – Zes groothandels in de foodservicesector hebben zich verenigd in een nieuwe branchevereniging genaamd Foodservice Nederland (FSN). FSN is aangesloten bij Ondernemend Nederland (ONL) en wordt voorgezeten door de oud-politicus Erik Ziengs. De bedrijven willen de foodservicesector een duidelijke stem richting politiek Den Haag geven.
Lees berichtDe Nieuwe Keuken Event wil chefs samenbrengen en inspireren
Event - Food Reporter, onderdeel van Bidfood, wil met het De Nieuwe Keuken Event chefs samenbrengen om ideeën te delen voor een duurzamer voedselsysteem. Het event, dat maandag plaats vond, moet chefs inspireren en verbinden en aanzetten na te denken over de toekomst van de professionele keuken.
Lees berichtMaxxam in zee met PS in foodservice voor impactmeting
Samenwerking - Maxxam, de grootste inkoopvereniging in de Nederlandse food-/out-of-home markt, en PS in foodservice hebben een vergaande samenwerking aangekondigd. De samenwerking is gericht op het bevorderen van duurzaamheid binnen de branche door het implementeren van de PS Impact score, een initiatief dat leveranciers op efficiënte wijze helpt bij het delen van duurzaamsheidsdata.
Lees berichtPS in Foodservice lanceert PS Impact Score
Duurzaamheid – Onder grote belangstelling van groothandels en afnemers is afgelopen woensdag de PS Impact Score gepresenteerd in het gebouw van groente- en fruitbedrijf Van Gelder in Ridderkerk. Doel van de bijeenkomst was partijen in de foodservicesector duidelijk maken dat echte stappen zetten in duurzaamheid alleen kan als data met elkaar wordt gedeeld. De gepresenteerde PS Impact Score helpt daarbij.
Lees berichtSlootweg (Bidfood) ziet nieuwe generatie horeca aankomen
Interview – Het gaat goed met Bidfood. De omzet zit ruim boven de 1 miljard euro en de leveringsgraad ligt boven de 98 procent. Toch zit CEO Dick Slootweg niet stil, want hij ziet ook de veranderingen in de foodservicesector. “Er is een nieuwe generatie ondernemers aan de slag gegaan in foodservice, die om nieuwe standaarden vraagt. Die veranderingen vragen ook aanpassingen van...
Lees bericht