Nieuwe Europese productiehub Meatless Farm in Almere


Foto bij: Meatless Farm

Plantaardig - Meatless Farm opent een nieuwe Europese productiehub in Almere. De hub zorgt er voor dat de productiecapaciteit met 25 procent kan worden verhoogd en laat de Europese ambities zien van het bedrijf. Het bedrijf heeft voor de productieunit een strategisch partnerschap met de Van Loon Group gesloten.

De locatie is ook de thuisbasis van Lovingly Made Ingredients, de dochteronderneming van Meatless Farm, en de tweede productielocatie van getextureerde plantaardige eiwitten naast de vestiging in Canada. De nieuwe productielocatie stelt het merk in staat om de distributie naar retailers en restaurants snel op te schalen, het assortiment uit te breiden en de ontwikkeling van nieuwe producten te versnellen. Het hoofdkantoor van Meatless Farm is gevestigd in Amsterdam.

De nieuwe hub gaat zowel producten van Meatless Farm als Getextureerde Plantaardige Eiwitten produceren. De infrastructuur wordt gedeeld met de eerste vestiging die specifiek voor plantaardige voeding werd opgezet door de Europese voedselproducent Van Loon Group. Morten Toft Bech, oprichter van Meatless Farm: "De hoeveelheid alternatieve eiwitten die vorig jaar wereldwijd werd geconsumeerd, was ongeveer gelijk aan twee procent van de markt voor dierlijke eiwitten. De vraag naar plantaardige vleesvervangers stijgt en met deze stap staan we in een sterke positie om aan die vraag van onze partners in Europa te voldoen.

Naast het produceren van Meatless Farm-producten, waaronder vers plantaardige gehakt, burgers, worstjes en kipproducten van het merk, zal de hub een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van nieuwe producten.

De nieuwe Europese locatie is een vervolg op de snelle uitbreiding van de onderneming, die in 2016 door Toft Bech werd opgericht. Meatless Farm is actief in meer dan 20 landen met meerdere productlijnen die in grote supermarkten zoals Tesco, Sainsbury's en Whole Foods worden verkocht en in karakteristieke restaurants zoals Nathan's Famous en Pret A Manger worden geserveerd.

(In de recente uitgave van @FoodClicks een interview met Ferry Kamp, verantwoordelijk voor de wereldwijde marketing van Meatless Farm. Nog geen abonnee? Neem hier een abonnement)

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht


Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid