NS Retail en Lekkerland verlengen samenwerking


V.l.n.r.: Lekkerland: Olaf Gockel, Freek van Beek, Jurgen Vos. NS Retail: Jet Boomgaardt, Anne-Maartje Ordelman, Daniëlle van Holst

Samenwerking – De retailformules de Kiosk, de StationsHuiskamer, Julia’s en automaten op de Nederlandse treinstations blijven ook de komende jaren door Lekkerland Nederland bevoorraad. In de nieuwe samenwerking die per 1 juli 2022 start, ligt de focus op verdere automatisering en verduurzaming. Beide partijen werken al twintig jaar samen.

De vernieuwde samenwerking gaat gepaard met een nieuwe IT-inrichting. “Winkels ontvangen middels ons Delivery Tracking System informatie over wanneer hun order binnenkomt. De vernieuwde koppeling van systemen onderling zorgt ervoor dat belangrijke orderinformatie inzichtelijk wordt voor de winkels,” aldus Olaf Gockel, Directeur Sales van Lekkerland Nederland. Doel van deze technische vernieuwing is dat reizigers altijd de producten aantreffen, waarna zij op zoek zijn.

Onderdeel van de samenwerking is ook stappen zetten naar zero-emissie vervoer. De Master Data Management tool van Lekkerland zorgt voor accurate en efficiënte ontsluiting van artikeldata. Daarnaast biedt de tool additionele informatie en selectiecriteria, waardoor het voor NS makkelijker wordt om keuzes in het assortiment te maken. “Als we toe willen werken naar volledig energieneutrale en afvalvrije stations, moeten we ook kritisch naar onze bevoorrading kijken”, aldus Anne-Maartje Ordelman, directeur NS Retail. “Daarvoor kan je aan verschillende knoppen draaien, als het aantal ritten, de verpakking en de herkomst van het product. De eerste stap is dat we meer inzicht krijgen in data over onze artikelen en bijbehorende logistiek. Dat maakt het voor ons makkelijker om de juiste keuzes te maken die bijdragen aan onze duurzaamheidsdoelstellingen.”

Bron: Lekkerland/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel start zevende editie

Actie – De zevende editie van de Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel is maandag van start gegaan. Bedoeling van de actieweek is mensen laten zien hoe eenvoudig het is om zonder vlees en zuivel te leven en wat de impact daarvan is op het klimaat. Deze editie is er extra aandacht voor Gen Z en Gen Alpha. Zij worden uitgedaagd om...

Lees bericht


Nieuwe Julia’s zet bestelzuilen in en gaat pizza’s serveren

Formulenieuws – Zaterdag 2 december opende NS stations de nieuwe Julia’s op station Den Haag. Een tweede locatie opent donderdag 7 december op Utrecht Centraal. Met de komst van de nieuwe winkelsmet bestelzuilen wil NS nog beter inspelen op de wens en behoefte van de klant. Zo worden er ook pizza’s aan het assortiment toegevoegd.

Lees bericht


Sportproducten XXL Nutrition bij 220 Shell-locaties

Petrol – Shell gaat op 220 tankstationlocaties de eiwitproducten verkopen van XXL Nutrition. Dat heeft René van der Zel van XXL Nutrition donderdag bekend gemaakt. Sport- en eiwitproducten worden steeds vaker als assortimentsuitbreiding ingezet bij tankstations.

Lees bericht


Plastictoeslag helpt NS afvalvrij te maken in 2040

Stations – Per 1 juli betalen consumenten extra voor verpakkingen met plastic. De overheid heeft dat verplicht gesteld. Hoeveel meer bepalen de bedrijven zelf. De NS heeft voor de eigen formules Kiosk, Julia’s en Stationshuiskamer de prijs vastgesteld op 0,10 voor een beker, 0,25 voor een saladebak of pastabox en 0,05 cent voor andere verpakkingen waar plastic in zit. Volgens NS helpt de toeslag...

Lees bericht

EuroParcs opent onbemande shops op vakantieparken

Vakantieparken – EuroParcs gaat tot het einde van dit jaar in totaal tien onbemande parkshops openen op vakantieparken verspreid over Nederland. Bezoekers kunnen in de winkels de belangrijkste dagelijkse boodschappen halen en bij een zelfscankassa afrekenen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid