Oma's Soep introduceert de ‘Boodschapmand' met Blue Monday


Bij het pakken van de groene mandjes geven bezoekers aan dat ze open staan voor een gesprek met anderen

Actie – Vanaf maandag 15 januari kunnen bezoekers van tien Amsterdamse Albert Heijn filialen bij binnenkomst kiezen tussen de gebruikelijke blauwe mandjes of de speciale groene mandjes van Oma’s Soep. Bij het pakken van de groene mandjes geven bezoekers aan dat ze open staan voor een gesprek met anderen.

Maandag 15 januari is het Blue Monday, officieel benoemd als de meest deprimerende dag van het jaar. Reden voor Oma's Soep en de meewerkende Amsterdamse Albert Heijn filialen de handen ineen de slaan om de actie 'Boodschapmand' te lanceren. In het mandje zit een flyer met gespreksstarters en is er ruimte om nummers uit te wisselen om op een later moment met elkaar af te spreken.

Samen

‘In de nasleep van de feestdagen, die vaak druk en hectisch zijn, ervaren velen een gevoel van afstandelijkheid en sociale isolatie,’ aldus Oma’s Soep. Maar ook voor veel ouderen is een bezoek aan de supermarkt vaan hun enige sociale activiteit van de dag. Daarom vraagt Oma’s Soep om vooral ouderen wat vaker aan te spreken. ‘Een kort gesprek over niks kan al van alles betekenen voor eenzame ouderen,’ zo geeft Oma’s Soep aan.

Oma’s Soep

Oma’s Soep verkoopt verse soepen en maaltijden naar oma’s authentieke recept. De opbrengst wordt gebruikt om eenzame ouderen blij te maken. Minimaal 50% van de winst van Oma’s Soep wordt gedoneerd aan Stichting Oma’s Soep. Die stichting organiseert wekelijks activiteiten, zoals kookdagen en evenementen, waar jongeren en ouderen elkaar ontmoeten om eenzaamheid tegen te gaan.

Bron: Oma’s Soep/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Half-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip

Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.

Lees bericht



AH geeft zakelijke klant 10% korting op plantaardig en biologisch

Formulenieuws- Albert Heijn biedt geeft alle zakelijke klanten voortaan standaard 10% korting op alle biologische en AH Terra-producten. Deze laatste is de volledig plantaardige lijn van het eigenmerk. Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland met een standaardkorting op Bio en AH Terra voor zakelijke klanten.

Lees bericht



Albert Heijn vernieuwt broodassortiment

Supermarkt - Albert Heijn lanceert vanaf volgende week een nieuw gezonder en duurzamer broodassortiment. Voor de broodproducten wordt Nederlands graan gebruikt, is het zoutgehalte verlaagd en heeft het assortiment een groter volkorenaanbod. Ook zegt de supermarktketen dat het de prijzen heeft verlaagd.

Lees bericht

Albert Heijn introduceert ‘traybake-maaltijden’

Introductie - Albert Heijn heeft deze week de grootste en de eerste Albert Heijn XL heropend, die in Arnhem. De locatie heeft niet alleen een Bakery Café, zoals die eerder werd geopend bij de AH XL ‘Gelderlandplein’ in Amsterdam-Buitenveldert, maar de vestiging heeft ook tray-bakemaaltijden, meldt Foodpersonality.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid