Oprichter Bagels & Beans laat met filmpje 'de mens achter de horeca zien'


Formulenieuws – ‘De horeca is geen verzameling cijfers, maar een verzameling mensen’, met die boodschap heeft Bagels & Beans oprichter Ronald Bakker een filmpje gemaakt, waarin hij de eigen horecaondernemers centraal zet.

Bakker wil met zijn emotionele filmpje onderstrepen dat zijn ondernemers graag de verbintenis willen aangaan met hun klanten, maar dat als gevolg van corona nu lastig kunnen doen. “In een wereld waar bijna alles tot stilstand is gekomen, zijn onze franchiseondernemers dag in, dag uit bezig om hun bedrijf overeind te houden. Continu druk met het blij maken van gasten en het waarborgen van hun gezondheid,” aldus Bakker, die daaraan toevoegt dat gastvrijheid in hun DNA zit en zij allerminst klagers zijn.

Mentale klap

De oprichter van Bagels & Beans geeft ook aan dat de tweede lockdown in oktober niet alleen zorgde voor een economische klap, maar ook voor een mentale. Het feit dat je als ondernemer je bedrijf door je vingers ziet glippen en nauwelijks perspectief hebt, is voor een ondernemer verschrikkelijk. Voor Bakker reden het gevoel vast te leggen in een filmpje. “Want”, zo zegt hij, “Het zijn en blijven mensen. De horeca is geen verzameling cijfers maar een verzameling mensen.”

Snelle heropening

Bakker pleit tevens voor een snelle heropening van de horeca. Niet alleen omdat mensen hun baan dreigen te verliezen en ondernemers hun bedrijf, maar ook vanuit sociaal oogpunt. Hij roept de overheid op om de horeca te steunen, maar ook om de (dag)horeca het vertrouwen te geven op een veilige manier open te gaan en datgene te doen waar ondernemers goed in zijn, namelijk de gasten verwennen en dat ook op een veilige manier te doen. Bakker: “Vergeet niet dat de horeca, met alle reeds bestaande voorschriften rondom hygiëne en voedselveiligheid, daar meer ervaring mee heeft dan de meeste andere sectoren”.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon

Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.

Lees bericht


Compass Group nieuwe horecapartner WEC

Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.

Lees bericht


CIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf

Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit.  Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.

Lees bericht


Foodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit

Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid