Otto Uijttewaal neemt Focusplaza over
![](/images/made/uploads/Intervisie_M4R_(Medium)_1080_721_90.jpg)
Overname - Focusplaza gaat door op de ingeslagen weg. Het bedrijf is per 15 augustus overgenomen door Otto Uijttewaal. Hiermee blijft het gedachtegoed van de onlangs overleden grondlegger Gerrit Grievink gewaarborgd. Eerder dit jaar nam Focusplaza de foodserviceactiviteiten van Marketing4Results over.
Otto Uijttewaal is al ruim 20 jaar actief als kennispartner binnen zowel (food)retail als aan fabrikantenzijde en daarnaast al jarenlang actief verbonden aan Focusplaza. Hierdoor is hij voor velen een bekend gezicht. John Uffing, per maart jl. aangesteld als algemeen directeur, blijft verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding en strategische koers. John Uffing, algemeen directeur Focusplaza: "Het was de nadrukkelijke wens van Gerrit en zijn familie dat zijn nalatenschap voortleeft en we Focusplaza als bedrijf continueren.” Uijttewaal: "Ik voel me bevoorrecht dat mij door de familie de mogelijkheid is geboden om de nieuwe eigenaar van Focusplaza te worden. Door mijn jarenlange samenwerking met Gerrit ben ik goed bekend met zijn visie op het bedrijf. Ik zal deze samen met John en zijn team met overtuiging en passie voortzetten en uitbreiden”.
Focusplaza
Focusplaza is al ruim 20 jaar de kennis- en netwerkorganisatie binnen food, doe-het-zelf en foodservice en gelooft erin dat inspiratie en kennis delen mensen in beweging zet. Dit gedachtegoed staat centraal bij de negen focusgroepen van Focusplaza die voor diverse functieniveaus worden georganiseerd; directie/management, (startende) category en salesmanagers en ondernemers. Inmiddels kent het bedrijf maar liefst ruim 300 leden die elkaar een aantal keer per jaar ontmoeten in één van de negen focusgroepen op strategisch en operationeel niveau, zowel in binnen- als buitenland.
Bron: Focusplaza/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Dry Aged Biet Chefs Club gaat de ‘gedroogde biet’ promoten
Actie - Dinsdag 8 juli is de Dry Aged Biet Chefs Club gelanceerd. De club is een samenwerking tussen vier chefs, die de dry aged biet willen gaan promoten binnen foodservice.
Lees bericht{if '1' == '1'}
Bracamonte Convenient Kitchen koopt StarCuisine
Overname - StarCuisine, de specialist in ultraverse gemaksmaaltijden en foodserviceoplossingen, komt volledig in handen van Bracamonte Convenient Kitchen. De overname betekent een aanzienlijke versterking van Bracamonte in retail en foodservice.
Lees bericht{if '2' == '1'}
60-jarige SIAL Paris komt met speciaal programma
Vakbeurzen – Al meer dan 60 jaar verenigt SIAL Paris professionals van over de hele wereld om de laatste ontwikkelingen in de foodindustrie te bespreken. Als een traditionele ontmoetingsplaats en netwerkevenement, ondersteunt SIAL bedrijven bij het delen van kennis, het opdoen van nieuwe inzichten en het creëren van waardevolle connecties. In 2024 belooft SIAL Paris, die van 19 tot en met 23 oktober wordt...
Lees bericht{if '3' == '1'}
John Uffing hoofd winkelbedrijf Boon Food Group
Benoeming - John Uffing wordt per 11 maart verantwoordelijk voor het winkelbedrijf van Boon Food Group. Hij gaat leiding geven aan de acquisitie-, bouw- en vastgoedactiviteiten en zal de volledige winkeloperatie gaan aansturen. Uffing is op dit moment nog werkzaam als algemeen directeur bij Focusplaza. Â Daarvoor heeft hij 23 jaar bij Coop Supermarkten/Plus Retail gewerkt.
Lees bericht{if '4' == '1'}
Mirjam Karmiggelt (GS1) wil foodservicesector aan tafel hebben
Achtergrond - Twee op drie Nederlandse MKB-bedrijven zijn onbekend met richtlijn om vanaf 2024 te rapporteren over duurzaamheid, meldde ABNAMRO onlangs. Het gaat bij deze rapportage over de invoering van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), die met ingang van 1 januari 2024 voor zowel grote als beursgenoteerde middelgrote bedrijven verplicht is. Ook voor foodservicebedrijven. De overheid wil met de rapportage het zogenaamde â€...
Lees berichtZuivelmerk Milram betreedt Nederlandse foodservicemarkt
Introductie - DMK Group, één van Europa’s grootste zuivelcoöperaties, betreedt de Nederlandse Foodservicemarkt met het zuivelmerk Milram. De producten van Milram staan in Duitsland bekend om de hun prijs kwaliteit verhouding.
Lees bericht