Zuivelmerk Milram betreedt Nederlandse foodservicemarkt


Het assortiment van Milram is geschikt voor verschillende soorten gerechten, van ontbijt tot diner

Introductie - DMK Group, één van Europa’s grootste zuivelcoöperaties, betreedt de Nederlandse Foodservicemarkt met het zuivelmerk Milram. De producten van Milram staan in Duitsland bekend om de hun prijs kwaliteit verhouding.

Onder het merk Milram presenteert DMK een assortiment van 40 artikelen dat is afgestemd op de behoeften van haar klanten binnen horeca, catering en instellingen. Het merk is al jaren marktleider in thuismarkt Duitsland. Het assortiment is geschikt voor verschillende soorten gerechten, van ontbijt tot diner. De producten van Milram kunnen worden gebruikt als hoofdingrediënt, onderdeel van een gerecht of als smaakmaker.

Lactosevrij

Met de introductie van het assortiment in zuivel is Milram direct bij introductie een allround (zuivel)partner voor bedrijven binnen het foodservicekanaal. Afgelopen jaar is er flink geïnvesteerd in data en inzichten om met de juiste propositie, die waarde toevoegt, op de markt te komen. Deze data en inzichten worden ook gebruikt om de markt de juiste ondersteuning te bieden en de categorie verder te bouwen. Mede door deze professionele aanpak is Milram Slagroom Lactosevrij al genomineerd voor een Horecava Innovation Award in de categorie Food & Beverage.

Schmand

De producten van Milram zijn voor en door chefs ontwikkeld, hierdoor past het merk bij de zuivelbehoeften in o.a. horeca, catering en instellingen. Het gaat onder andere om slag- en kookroom, kwark, yoghurt en desserts. Naast deze producten omvat het portfolio van Milram ook een reeks innovatieve producten, waaronder schmand, lactosevrije slagroom en een aantal convenience producten.  Milram producten zijn volgens producent DMK zeer stabiel, betrouwbaar en gemakkelijk te bereiden, ook voor systeemgastronomie. “We kijken uit naar de lancering van Milram op de Nederlandse markt en zijn ervan overtuigd dat deze nieuwe propositie goed aansluit bij de behoeften en uitdagingen,” aldus Jan Peters, Sales directeur Out of Home BNL.

Bron: DMK/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws


{if '1' == '1'}


{if '2' == '1'}

Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht

{if '3' == '1'}

Mirjam Karmiggelt (GS1) wil foodservicesector aan tafel hebben

Achtergrond - Twee op drie Nederlandse MKB-bedrijven zijn onbekend met richtlijn om vanaf 2024 te rapporteren over duurzaamheid, meldde ABNAMRO onlangs. Het gaat bij deze rapportage over de invoering van de Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), die met ingang van 1 januari 2024 voor zowel grote als beursgenoteerde middelgrote bedrijven verplicht is. Ook voor foodservicebedrijven. De overheid wil met de rapportage het zogenaamde â€...

Lees bericht


Schouten introduceert plantaardige groentesnacks Groentebite

Introductie – Om kinderen meer groente te laten eten, introduceert het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe de Groentebites. Het gaat om groentesnacks in de vorm van hartjes, rondjes en sterretjes. De producten zijn zowel bestemd voor de retail, out-of-home als de food industrie kanaal.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid