Pepsi komt met blauwe ‘Electric Blue’ cola


Pepsi wil de cola-categorie opschudden met de lancering van een gloednieuwe, limited edition blauwe cola: Pepsi Electric

Introductie – Pepsi wil de cola-categorie opschudden met de lancering van een gloednieuwe, limited edition blauwe cola: Pepsi Electric. Na de rebranding van het merk eerder dit jaar en voortdurende smaakinnovatie binnen de markt, wil het colamerk met de nieuwe lancering inspelen op de voorkeuren van Generatie Z.

Pepsi Electric heeft een pittige citrussmaak en een opvallende, levendige blauwe kleur, volgens de frisdrankfabrikant. De speciale variant is circa 3 maanden beschikbaar bij verschillende retailers en enkele out-of-homelocaties. De nieuwste innovatie, in Nederland gelanceerd door Vrumona (licentiepartner van Pepsico), bevat geen suiker in het kader van de groeiende voorkeur voor suikervrije frisdrankopties. Met de introductie van Pepsi Electric bouwt Pepsico voort op het reeds succesvolle smaakportfolio van het merk, waaronder Pepsi Zero Sugar Cherry en Lemon.

Bron: Vrumona/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




PepsiCo investeert 200 miljoen in verduurzaming chipsfabriek

Verduurzaming – PepsiCo wil haar Belgische fabriek in Veurne met meer dan 200 miljoen verder verduurzamen. Het wil de productie met 35% verhogen en het gebruik van fossiele brandstoffen afbouwen met als doel de broeikasgasemissies te verlagen met 75%. Ook moet de fabriek na de ombouw in 2030  8 keer minder leidingwater in het productieproces gebruiken dan nu het geval is.

Lees bericht

PepsiCo verlaagt zoutgehalte Lays chips met 25%

Introductie – Lay’s, het grootste merk van PepsiCo in Nederland, heeft aangepaste recepturen waardoor het productportfolio 25% minder zout bevat dan vergelijkbare aardappelchips van andere aanbieders in de markt. Met deze stap levert PepsiCo wederom een positieve bijdrage aan het minder consumeren van zout door Nederlandse consumenten.

Lees bericht


Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht

Cafetaria-omzet stijgt nauwelijks in januari 2024

Analyse - 2024 is voorzichtig uit de startblokken gekomen voor de cafetariasector; de omzet kwam dit jaar met 0,4% iets hoger uit vergeleken met januari 2023. Vermeld moet worden dat januari 2023 een zeer goede maand was ten opzichte van januari 2022 met een plus van 13,9%. Dat blijkt uit de analyse die Rien de Koning heeft gedaan op basis van alle transacties van het horecaplatform...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid