Picnic bezorgt melk van de boer rechtstreeks thuis


Online supermarkt Picnic komt met eigen boerderijmelk

Bezorgsuper – Vandaag start online supermarkt Picnic met het direct van de boerderij aan huis bezorgen van halfvolle en volle melk. De melk van de familie Oostdam uit Bodegraven wordt op de boerderij gepasteuriseerd, verpakt in flessen en via Picnic samen met andere boodschappen gratis aan huis gebracht.

De melk wordt gepasteuriseerd en gebotteld in een geavanceerde minimelkfabriek. Een volautomatische melkrobot geeft bovendien de koe de vrijheid zelf te bepalen wanneer ze gemolken wordt. De familieboerderij Oostdam is de tweede melkveehouderij in Nederland die gaat werken met de minimelkfabriek van het Nederlandse bedrijf Lely, dat gespecialiseerd is in innovatieve agrarische technologieën, en zich aansluit bij Mijn Melk.

Mijn Melk

Mijn Melk is een platform voor boeren die hun melk zelf verwerken en verkopen, zonder tussenkomst van een zuivelverwerker. “Door de kortere keten blijven de smaak en de kwaliteit optimaal”, aldus Yvonne Oostdam. “Doordat we de melk zelf verwerken in een minimelkfabriek maken we de boerderij gereed voor de volgende generatie boeren.”

Eerlijke prijs

Picnc geeft aan dat het initiatief past binnen de ambities van de online super om meer lokale producten in het assortiment op te nemen en tegelijkertijd ook de duurzame bezorgketen breder in te zetten. “De keten is extreem kort, de melk is supervers en klanten weten precies waar de melk vandaan komt, dat vinden ze steeds belangrijker”, aldus medeoprichter van Picnic Michiel Muller. “Daarnaast vinden we dierenwelzijn en een eerlijke prijs voor deze ambachtelijke boerenmelk belangrijk.”

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht

‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Eerste zuivel met twee sterren Beter Leven Keurmerk

Zuivel – Kees Schutte uit Agelo ontvangt als eerste veehouder het twee sterren Beter Leven keurmerk voor zuivel van de Dierenbescherming. Dit geeft aan dat bij de productie van zuivelproducten van zijn boerderij de integrale duurzaamheid is geborgd. Daarbij wordt gekeken naar dierenwelzijn, biodiversiteit en natuur. De volle melk is verkrijgbaar bij Jumbo onder de Direct van de Boerderij-zuivellijn. 

Lees bericht


Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid