Picnic verruilt inkoop via Superunie voor EDEKA
Bezorgdienst - Online supermarkt Picnic verruilt de samenwerking met de Nederlandse inkooporganisatie Superunie voor een gezamenlijke inkooporganisatie met het Duitse supermarktbedrijf EDEKA. Dat laat medeoprichter Michiel Muller van de online supermarkt weten.
Picnic werkt in Duitsland al samen met EDEKA en wil daar verder groeien. Daarnaast heeft het bedrijf nooit onder stoelen of banken gestoken internationale ambities te hebben. Het bezorgbedrijf ziet nu niet alleen in Duitsland mogelijkheden, maar ook in Engeland en Frankrijk.
Everest
EDEKA, de nieuwe Duitse partner, boekt een jaaromzet van zo’n 60 miljard euro. De inkoop regelt het bedrijf voor zo’n 3.700 supermarktlocaties in Duitsland zelf. Picnic regelde voorheen de inkoop in Nederland via supermarktketen Boni dat lid is van inkooporganisatie Superunie. Zeker ten opzichte van de Duitse inkoopreus, wordt het inkoopaandeel van Picnic bescheiden. Voor de inkoop is daarom een apart samenwerkingsverband opgezet met de naam Everest. Andere partijen kunnen zich bij die organisatie aansluiten.
Volgens nu.nl start Picnic over een paar weken ook een eigen biologische huislijn. Deze is mogelijk geworden door de nieuwe samenwerking.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Duitse Edeka neemt deel De Groot Fresh Group over
Overname - De Duitse marktleider in de supermarktsector Edeka neemt bedrijfsonderdelen over van een Nederlandse agf-leverancier. Het gaat om ‘De Groot Fresh Group’ in Hedel. De overnemende partij is Everest, de inkoopdochter van Edeka, waar ook Jumbo en Picnic lid van zijn. Dat meldt vakblad FoodPersonality.
Lees berichtOntbijtmerk Yespers introduceert nieuwe granola’s
Introductie – Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd. Het gaat om een viertal ontbijtproducten gemaakt van Nederlandse haver met gered fruit.
Lees bericht‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’
Analyse – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.
Lees berichtGetir start met verkoop van G’woon private label
Bezorgdienst – Boodschappenbezorgdienst Getir breidt haar bestaande assortiment uit met circa 90 private labelproducten van G’woon. Het gaat om afbakbrood, ontbijtproducten, dranken, pasta, rijst, olijfolie, koekjes, snacks, schoonmaakmiddelen, wc-papier en dierenvoeding. De producten worden vanaf dinsdag ook aangeboden in de Gorillas-app.
Lees berichtBoon Food Group opent eerste Boon’s Dagmarkt in Limburg
Supermarkt – Plus-ondernemers Peter en Antoinette de Wit uit Nieuwstadt gaan over naar Boon Food Group en worden daarmee de eerste Boon’s Dagmarkt in Limburg. De winkel opent eind november en wordt ook groter.
Lees berichtVerlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen
Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.
Lees bericht