PlantLab verviervoudigt Amsterdamse productielocatie


Indoor farming – PlantLab, de pionier in indoor farming, breidt zijn Nederlandse productielocatie fors uit. In Amsterdam is vanaf november bijna 15.000 vierkante meter beschikbaar voor de teelt van groente en kruiden, zoals tomaten, komkommer, basilicum en munt. Dat betekent dat de capaciteit van het bedrijf in de hoofdstad bijna vier keer zo groot wordt.

In de voormalige IBM-fabriek aan de Johan Huizingalaan, tegenwoordig B. Smart City Hub geheten, is nu nog zo’n 4.000 vierkante meter aan ruimte beschikbaar voor het telen van indoor gewassen. Daar komt straks ruim 11.000 vierkante meter bij. Michiel Peters, CEO van PlantLab: “Dit stelt ons in staat om nog meer mensen in Amsterdam snel na de oogst van voedsel te voorzien. We gaan onder meer de teelt van tomaten, komkommer, kruiden en verschillende slasoorten opschalen. Zo kunnen we op grotere schaal dan nu leveren aan online supermarkt Picnic, die letterlijk onze buurman is, en groothandel Van Gelder groente & fruit. Tevens kunnen we onze technologie verder optimaliseren.”

R&D-centrum

PlantLab heeft in Den Bosch zijn R&D-centrum, wereldwijd het grootste op het gebied van indoor farming, en in Amsterdam een commerciële productielocatie. Behalve in Amsterdam heeft PlantLab ook een productielocatie in Indianapolis, in de Amerikaanse staat Indiana. Daarnaast wil de scale-up op korte termijn gaan telen op de Bahama’s en Curaçao en uiteindelijk verder uitbreiden in de VS. Bij PlantLab werken inmiddels meer dan 80 mensen.

PlantLab/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht

‘Online supermarkten nemen de bezorgmarkt over’

Analyse - De populariteit voor online supermarkten is afgelopen jaar enorm gestegen. In één jaar zien de online supermarkten het zoekvolume naar hun bezorgservices 195% stijgen, terwijl de populariteit van de fysieke supermarkt met bijna 50% is gedaald. Dat blijkt uit het onderzoek naar online zoekgedrag dat het onderzoeksbureau RouteLogic heeft uitgevoerd.

Lees bericht


Picnic start pilot met inzamelen potten en flessen voor hergebruik

Online supermarkt – Picnic start op 27 september in de regio Alphen aan den Rijn met het inzamelen van glazen verpakkingen voor hergebruik. De online supermarkt haalt de glazen potten en flessen waar geen statiegeld op zit zelf op bij de klanten thuis. Het gaat om een pilot van tien weken, waarin de bezorgsupermarkt samenwerkt met de Nederlandse startup PAKT.

Lees bericht

Online supermarkt Picnic verwelkomt miljoenste klant

Bezorgsupermarkt – Online supermarkt Picnic heeft gisteren zijn één miljoenste klant verwelkomd. Gelukkige was Sjamke Verdonk en haar gezin uit Wervershoof in Noord-Holland. Picnic bezorgt nu met ruim 1500 elektrische bezorgwagentjes dagelijks vanuit 67 hubs de boodschappen in ruim 170 Nederlandse plaatsen op de 999.999 andere adressen.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid