Pure Ingredients wint geding over frikandelburger
Uitspraak – Pure Ingredients, de fabrikant van de frikandelburger, heeft de rechtszaak, die Burger King Corporation, het moederbedrijf van Burger King, tegen het bedrijf had aangespannen, gewonnen. De rechter heeft geoordeeld dat de frikandelburger van Pure Ingredients geen kopie is van de FreaKINGdel, die sinds enige tijd bij de hamburgerketen verkrijgbaar is.
De Amerikaanse hamburgerketen Burger King introduceerde de FreaKINGdel burger in september in Nederland. Deze burger, geïnspireerd op de Nederlandse frikandel, is vierkant van vorm en wordt geserveerd als een burger op een broodje met currysaus, mayonaise en uienringen. De burger wordt geproduceerd door snackfabrikant Van Geloven. De frikandelburger van Pure Ingredients is ook een frikandel die een platte vorm heeft. Het product wordt onder de merknaam Lekker & Anders van Pure Ingredients verkocht. Het product kende een jarenlange voorbereiding en kon op de Horecava in januari dit jaar voor het eerst worden geproefd. Volgens de rechter is er echter geen sprake van een kopie.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne
Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.
Lees berichtPlant-based burger bij Duitse Burger King goedkoper dan vleesvariant
Formulenieuws – Een op de vijf verkochte burgers bij Burger King Duitsland is al plant-based, maar nu gaat de fastfoodketen bij onze oosterburen de prijs van de burgers ook nog eens lager maken dan de vleesvariant. Doel van de prijsverlaging is de plantaardige variant voor zoveel mogelijk mensen bereikbaar maken.
Lees berichtLuuk Scholte nieuwe algemeen directeur Greendish
Benoeming - Voormalig directeur Horecava Luuk Scholte is per februari 2024 gestart als algemeen directeur van Greendish. Hij volgt in deze functie Michael Salmagne op.
Lees berichtHorecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen
Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...
Lees berichtTomra introduceert de ‘slimme prullenbak’ SmartBin
Introductie – Emballagefabrikant Tomra en Tikkie introduceren op de Horecava de SmartBin. Bij deze ‘slimme prullenbak’ kunnen gasten van horeca- en fastfoodketens zelf hun herbruikbare bekers inleveren en het betaalde statiegeld via een Tikkie QR-code direct op hun rekening laten storten.
Lees berichtSjoerd Mampaeij wint het NK Lekkerste Broodje 2024
Wedstrijd - Sjoerd Mampaeij van restaurant Midas in Woerden heeft tijdens de Horecava de 39ste editie van het NK Lekkerste Broodje op zijn naam geschreven. Hij wist de jury unaniem te overtuigen met zijn Broodje Beef Teriyaki.
Lees bericht