Reiziger doneert statiegeld Schiphol aan goede doelen


Statiegeld - Amsterdam Airport Schiphol, HMSHost International en Vermaat gaan gezamenlijk het statiegeld voor kleine PET-flesjes doneren aan goede doelen van Amref Flying Doctors en Made Blue. Deze twee goede doelen gaan het geld gebruiken om projecten voor schoon drinkwater in Afrika te financieren, maar ook voor veilige sanitaire voorzieningen en goede hygiëne.

Om het de lege flesjes te verzamelen voor de goede doelen zijn verschillende donatiebakken verdeeld over de pieren. Daarnaast staan er inzamelingspunten buiten de grote horecagelegenheden, bij enkele grote kantoren en vlak na check-in in Vertrek 1,2 en 3. Bij de veiligheidscontrole zijn tientallen donatiebakken geplaatst waar passagiers hun lege flessen kunnen afgeven.

Zero-waste luchthaven

Vanaf 1 juli 2021 wordt op kleine PET-flessen € 0,15 statiegeld gerekend. De donatiebakken zijn opgezet in samenwerking met horeca en andere partners op de luchthaven. HMSHost International zorgt ervoor dat de flessen weer in de keten worden gebracht. Passagiers en medewerkers kunnen kleine PET-flessen met statiegeld herkennen aan het statiegeldlogo op het etiket. Schiphol heeft de ambitie om in 2030 een zero-waste luchthaven te zijn.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Nederlandse brouwers zien moeizaam herstel biermarkt

Biermarkt – De Nederlandse brouwers zien dat door versoepeling van de coronamaatregelen er steeds meer mag, maar ziet dat niet terug in de bierverkoop. Die blijft vooralsnog achter bij vorig jaar en ver bij het jaar daarvoor. De biermarkt is dus nog lang niet hersteld concluderen de brouwers en daarom roepen zij het kabinet op om de geplande accijnsverhoging achterwege te...

Lees bericht






BBB Horeca Summit nieuw op BBB Maastricht

Beurzen – Op 11 tot en met 13 oktober wordt de BBB Maastricht gehouden in het vernieuwde MECC Congrescentrum in Maastricht. Voor de horecaprofessionals is dan weer drie dagen lang proeven, beleven en netwerken. Nieuw dit jaar is de BBB Horeca Summit, die de BBB organiseert in samenwerking met Servicecenter 4Hospitality.

Lees bericht

Thuisbezorging in 4 weken tijd met 20% gestegen

Analyse – De horeca is deze zomer minder hard gestegen dan in de zomer van vorig jaar. Anders ligt dat bij thuisbezorging. Dat blijft maar doorstijgen. De afgelopen 4 weken wederom met 20 procent (van 6,5% van de avondmaaltijden thuis naar 7,9%).

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid