Remia neemt Belgisch oliën en vettenbedrijf Wouters over


Overname - Sauzenfabrikant Remia in Den Dolder heeft de oliën- en vettenactiviteit van Wouters uit het Belgische Lokeren overgenomen. De overname past in de strategie van Remia om de komende jaren zowel autonoom als door overnames te groeien.

“Wouters heeft een sterke positie in de Belgische foodservicemarkt, waar Remia zelf nu nog een beperkte rol speelt,” aldus algemeen directeur Karel de Rooij van Remia in een toelichting op de overname. De stap betekent een aanzienlijke versterking van de positie van Remia in de Benelux.

Familiebedrijf

Wouters N.V. is een in Lokeren gevestigd Belgisch familiebedrijf, dat al bijna 100 jaar actief is in bakkerijgrondstoffen, oliën en frituurvetten. Het bedrijf verkoopt deze producten voornamelijk in het foodservicekanaal en aan de voedingsindustrie. De producten zijn in de markt bekend onder verschillende merknamen zoals Fribel, Bofri en Palmax. De omzet van de oliën- en vettenactiviteit bedroeg in 2020 circa 20 miljoen euro. Wouters in Lokeren (onderdeel van de Zeelandia groep) blijft zich in de toekomst primair richten op de productie en verkoop van de bakkerijgrondstoffen.

Remia

Remia is een van de bekendste sausmerken in Nederland. Het gelijknamige familiebedrijf produceert sauzen, margarines en vetten voor consumenten, horeca en industriële afnemers. In 2010 nam het bedrijf De Marne mosterd over van het Franse Gyma, waarna in 2011 de sauzenactiviteiten van Van Dijk werden ingelijfd. Het bedrijf voert de merknamen Remia, De Marne, Gouda’s Glorie en Yildriz en is daarnaast actief op het gebied van private label.

Bron: Remia/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht

Remia opent ‘pop-up museum’ op Horecava

Actie - De combinatie van Remia Fritessaus Classic en Remia Curry Ketchup is onlangs uitgeroepen tot het ‘Lekkerste Speciaaltje’. Als eerbetoon aan dit culinaire erfgoed heeft Remia tijdens de aankomende Horecava daarom een exclusief pop-up museum geopend, waar de combinatie wordt tentoongesteld.

Lees bericht

Redefine Meat verrast bezoekers Sial met spectaculaire show

Vakbeurzen - Een spectaculaire show van het Israëlische bedrijf Redefine Meat, de leverancier van de plantaardige biefstuk van Loetje, samen met honderden andere aanbieders die niet direct met innovaties zijn gekomen, maar wel hun bestaande producten hebben verbeterd. De jaarlijkse Sial in Parijs, de grootste levensmiddelenbeurs ter wereld, pakte ook deze editie weer uit.

Lees bericht


Hieperdepiepers vervangt Lay’s Patatje Mayo en Frietje Satésaus

Introductie – Het was een consumentenactie gestoeld op een langdurige discussie of de langwerpig gesneden en gefrituurde aardappel nu patat heet of friet. Met de eerder dit jaar geïntroduceerde chipssmaken Patatje Mayo en Frietje Satésaus van producent PepsiCo wakkerde Lay’s de discussie hierover bij consumenten verder aan om consumenten op te roepen het debat te beslechten met het...

Lees bericht

Gouda’s Glorie introduceert Tasty Cheddar Style

Introductie - De consument laat zich steeds vaker verleiden door verrassende frites met toppings en is bereid hiervoor meer te betalen. Gouda's Glorie speelde twee jaar geleden op deze trend in met de Creamy Cheese Style. Het succes van die saus heeft nu een vervolg gekregen met de introductie van Gouda’s Glorie Tasty Cheddar Style.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid