Samenwerking Sligro en Heineken pakt positief uit
Groothandel - De samenwerking tussen Sligro en Heineken leidt tot meer verkopen. De verwachte 100 miljoen extra verkopen bij bestaande klanten na vier jaar worden volgens de groothandel overschreden.
Dit blijkt uit de nieuwe jaarcijfers, die Sligro Food Group vandaag presenteerde. “Na de herstart (na corona en de lockdowns, red.) konden we voor het eerst echt testen wat de samenwerking met Heineken ons ging brengen aan meer verkopen bij bestaande klanten. Al snel in het jaar werd tot ons genoegen duidelijk dat de doelen die we daar gesteld hadden (€ 100 miljoen extra verkopen na vier jaar, red.) worden overschreden.” De samenwerking tussen Sligro en Heineken werd eind 2017 beklonken. Sindsdien voert Sligro een deel van de logistieke activiteiten van Heineken uit voor de Nederlandse horeca. Dit betekent dat Sligro het verwerken, opslaan en leveren van bier- en ciderbestellingen door de horeca voor Heineken uitvoert. Hiermee ontstaat een 'one stop shop' voor alle drank, food en non food bestellingen voor de horecaklanten. De uitzondering hierop is het leveren van tankbier wat Heineken zelf doet.
Andere diensten
Behalve de positieve resultaten van de samenwerking met Heineken, merkt de groothandel ook dat klanten andere relevante diensten goed waarderen. Slippens: “Naast ons productaanbod, ontwikkelen wij voor onze klanten ook relevante diensten, die hen helpen succesvol te zijn en hen ontzorgen in hun dagelijkse operatie. De oplossingen die wij bieden onder ‘Slimme Keuken’ en ‘Kleinste Keuken’ bieden juist in deze tijden van personeelsschaarste voor onze klanten een uitkomst.”
Bron: Sligro Food Group/@FoodClicks
Auteur: M.Louws
Gerelateerd nieuws
Sligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtHeineken en Rijksmuseum verlengen partnership
Samenwerking _ Heineken en het Rijksmuseum hebben hun bestaande partnership tot en met eind 2025 verlengd. Daarmee blijft de Amsterdamse brouwer de komende twee jaar nauw verbonden aan het Rijksmuseum.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van tiende editie SAIL 2025
Sponsoring – Heineken wordt hoofdsponsor van de tiende editie van SAIL in Amsterdam. SAIL 2025 is het grootste evenement van Nederland wat plaatsvindt van woensdag 20 tot en met zondag 24 augustus 2025.
Lees berichtGroothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’
Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op...
Lees berichtOntbijtmerk Yespers introduceert nieuwe granola’s
Introductie – Het duurzame ontbijtmerk Yespers heeft vier nieuwe granola’s geïntroduceerd. Het gaat om een viertal ontbijtproducten gemaakt van Nederlandse haver met gered fruit.
Lees berichtHeineken hoofdsponsor van Amsterdam jubileumjaar
Sponsoring – De Amsterdamse bierbrouwer Heineken wordt officieel hoofdsponsor van het Amsterdam 750 jubileumjaar. Om de samenwerking te vieren, hieven burgemeester van Amsterdam Femke Halsema en Heineken CEO Dolf van den Brink in de oude bestuurskamer van de bierbrouwer aan het Tweede Weteringplantsoen in Amsterdam het glas.
Lees bericht