Schiphol versterkt samenwerking met Lagardère Travel Retail


Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar succesvolle samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie van meer dan twintig duty-free winkels

Luchthaven - Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar succesvolle samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie van meer dan twintig duty-free winkels achter de securitycontrole. Deze samenwerking vindt plaats in een joint venture waarin Lagardère Travel Retail 70% van de aandelen heeft en Schiphol 30%.

Eerder dit jaar heeft Schiphol retail partijen uitgenodigd om mee te dingen naar een tienjarige strategische samenwerking voor de categorieën parfum & cosmetica, zonnebrillen, tabak, drank en chocola. Na een selectieproces is de keuze gevallen op Lagardère, en hebben Schiphol en Lagardère hun samenwerkingsovereenkomst kunnen bezegelen.

Met de verlenging van de samenwerking zet Schiphol ook een belangrijke stap in de vernieuwing van het winkelaanbod op de luchthaven, en de verbetering van de beleving voor passagiers. Het duty-free winkelaanbod achter de securitycontrole op de luchthaven zal namelijk volledig worden herontwikkeld. Schiphol wil met intensieve investeringsprogramma van de komende jaren de status van Schiphol als toonaangevende luchthaven herstellen.

SAR

Schiphol nam eerder luchthavenretailer Kappé over en gaat nu samen met Lagardère Travel Retail in een nieuwe joint venture de winkels herontwikkelen. Het vorige contract met Schiphol Airport Retail (SAR) dat Schiphol had met de Duitse Gebr. Heinemann loopt op 30 april 2025 af. Indeze jointventure had Schiphol een aandeel van 40 procent. Door de winkels van het Kappé and SAR samen te voegen in deze nieuwe Joint Venture worden nieuwe mogelijkheden gecreëerd om de layout en uitstraling van deze locaties te verbeteren.

De transactie is nog wel onder voorbehoud van goedkeuring door de mededingingsautoriteiten en adviezen van de ondernemingsraden van Kappé, SAR en Schiphol.

Bron: Schiphol/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Sligro noteert stabiele omzetgroei zonder tabaksverkoop

Groothandel - Sligro Food Group heeft in het derde kwartaal van 2025 een omzet gerealiseerd van €664 miljoen. Dat is een daling van €61 miljoen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, maar die afname is vrijwel volledig toe te schrijven aan het stopzetten van de tabaksverkoop. Gecorrigeerd voor tabak liet de Nederlandse markt een omzetgroei van 2,5% zien, terwijl de Belgische activiteiten stabiel...

Lees bericht










© 2025 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid