Schouten Europe stopt na twintig jaar met merk GoodBite


Commercieel directeur Arjaan van der Giessen (midden) samen met Commercieel Manager Mark van Noorloos (l) en Sales Manager Retail Maxim Parser (r)

Industrie - Vleesvervangerproducent Schouten Europe haalt na twintig jaar haar merk GoodBite van de markt. Het Brabantse familiebedrijf gaat zich meer richten op het leveren van private label producten.

In de zomer van 2019 werd bij het bedrijf uit het Brabantse Giessen al de strategische keuze gemaakt om zich te gaan richten op het leveren van producten onder huismerk. “Er komen steeds meer merken op de markt die zich als A-merk profileren. Dan kun je twee dingen doen: of meegaan in het merkgeweld en grof investeren in het laden van je merk, of je specialiseren op het gebied van private label producten. Wij hebben voor dat laatste gekozen”, aldus commercieel directeur Arjaan van der Giessen.

C1000

GoodBite was één van de eerste vleesvervangermerken op de Nederlandse markt. Het merk was verkrijgbaar bij Konmar supermarkten en later jarenlang exclusief bij supermarktketen C1000. Na de overname van C1000 door Jumbo in 2012 kwam het merk ook landelijk beschikbaar in de Jumbo supermarkten. Het merk presteerde goed en diverse SuperUnie leden zoals Deen en PLUS gingen het merk ook verkopen.

Bron: Schouten/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Rootzz of Nature opent jackfruit pop-up bar

Pop-up - Rootzz of Nature opent op 22 april de allereerste jackfruit pop-up bar van Nederland op het Hugo de Grootplein in Amsterdam.  In de pop-up bar staat een weekend lang chef-kok Naresh Ramdjas in de keuken om verschillende kleine gerechten te maken met de ‘vleesvervanger’ jackfruit.

Lees bericht

Penne Bolognese voortaan vega(n) bij NS-formule Julia’s

Formulenieuws – NS-formule Julia’s gaat de Penne Bolognese vanaf deze week definitief vervangen voor de vegan-variant. Deze pasta heeft eerder in het assortiment gezeten en komt nu dus terug. De vegan saus op basis van tomaten, fijne groenten, peterselie en rucola zal voortaan zonder rundergehakt bereid worden, maar met eenn vleesvervanger.

Lees bericht

Schouten Europe bij top innovatieve MKB-foodbedrijven in Nederland

Verkiezing - Schouten Europe heeft een tweede plaats behaald in de prestigieuze KVK Innovatie Top 100. Het Brabantse familiebedrijf mag zich daarmee het meeste innovatieve MKB-foodbedrijf van Nederland noemen. Schouten ontwikkelt en produceert vlees- en visvervangers en behaalde de toppositie met haar plantaardige tonijn. De eerste plaats was voor Grown.bio dat een duurzaam alternatief voor piepschuim ontwikkelde.

Lees bericht



Schouten introduceert de ‘Krokante dipper zonder kip’

Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de ‘Krokante dipper zonder kip’. Met dit volledig plantaardige product speelt Schouten in op de groeiende vraag naar plant-based snacks. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als één van de belangrijkste pijlers om de klimaatverandering tegen te gaan, zo laat Schouten weten.

Lees bericht



© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid