Schouten Europe stopt na twintig jaar met merk GoodBite

Industrie - Vleesvervangerproducent Schouten Europe haalt na twintig jaar haar merk GoodBite van de markt. Het Brabantse familiebedrijf gaat zich meer richten op het leveren van private label producten.
In de zomer van 2019 werd bij het bedrijf uit het Brabantse Giessen al de strategische keuze gemaakt om zich te gaan richten op het leveren van producten onder huismerk. “Er komen steeds meer merken op de markt die zich als A-merk profileren. Dan kun je twee dingen doen: of meegaan in het merkgeweld en grof investeren in het laden van je merk, of je specialiseren op het gebied van private label producten. Wij hebben voor dat laatste gekozen”, aldus commercieel directeur Arjaan van der Giessen.
C1000
GoodBite was één van de eerste vleesvervangermerken op de Nederlandse markt. Het merk was verkrijgbaar bij Konmar supermarkten en later jarenlang exclusief bij supermarktketen C1000. Na de overname van C1000 door Jumbo in 2012 kwam het merk ook landelijk beschikbaar in de Jumbo supermarkten. Het merk presteerde goed en diverse SuperUnie leden zoals Deen en PLUS gingen het merk ook verkopen.
Bron: Schouten/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schouten ziet sterke groei plantaardige vis door hoge olieprijs
Plantaardig - Schouten Europe, het bedrijf dat zich richt op vlees- en visvervangers, ziet de vraag naar plantaardige vis in een stroomversnelling komen door de stijgende gasolieprijzen. De sterk gestegen energieprijzen maken een rendabele visserij amper mogelijk.
Lees berichtRootzz of Nature opent jackfruit pop-up bar
Pop-up - Rootzz of Nature opent op 22 april de allereerste jackfruit pop-up bar van Nederland op het Hugo de Grootplein in Amsterdam. In de pop-up bar staat een weekend lang chef-kok Naresh Ramdjas in de keuken om verschillende kleine gerechten te maken met de ‘vleesvervanger’ jackfruit.
Lees berichtPenne Bolognese voortaan vega(n) bij NS-formule Julia’s
Formulenieuws – NS-formule Julia’s gaat de Penne Bolognese vanaf deze week definitief vervangen voor de vegan-variant. Deze pasta heeft eerder in het assortiment gezeten en komt nu dus terug. De vegan saus op basis van tomaten, fijne groenten, peterselie en rucola zal voortaan zonder rundergehakt bereid worden, maar met eenn vleesvervanger.
Lees berichtSchouten Europe bij top innovatieve MKB-foodbedrijven in Nederland
Verkiezing - Schouten Europe heeft een tweede plaats behaald in de prestigieuze KVK Innovatie Top 100. Het Brabantse familiebedrijf mag zich daarmee het meeste innovatieve MKB-foodbedrijf van Nederland noemen. Schouten ontwikkelt en produceert vlees- en visvervangers en behaalde de toppositie met haar plantaardige tonijn. De eerste plaats was voor Grown.bio dat een duurzaam alternatief voor piepschuim ontwikkelde.
Lees berichtFamiliebedrijf Schouten Europe neemt Nijland Food over
Overname - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe, producent van vlees- en visvervangers, neemt het onlangs failliet verklaarde Nijland Food uit Goor over. Schouten neemt alle gebouwen en machines over en het merendeel van het personeel.
Lees berichtSchouten introduceert de ‘Krokante dipper zonder kip’
Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de ‘Krokante dipper zonder kip’. Met dit volledig plantaardige product speelt Schouten in op de groeiende vraag naar plant-based snacks. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als één van de belangrijkste pijlers om de klimaatverandering tegen te gaan, zo laat Schouten weten.
Lees bericht