Schouten introduceert de ‘Krokante dipper zonder kip’


Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de ‘Krokante dipper zonder kip’. Met dit volledig plantaardige product speelt Schouten in op de groeiende vraag naar plant-based snacks. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als één van de belangrijkste pijlers om de klimaatverandering tegen te gaan, zo laat Schouten weten.

De Krokante dipper zonder kip is vooral bedoeld als ‘pub food’, zeker nu de mensen de horeca weer vaker weten te vinden. Schouten’s product manager Annemiek Vervoort: “Het bewustzijn over het belang van gezondere en duurzamere snacks is, bij zowel aanbieders als de consument, enorm gegroeid. Het genieten mag echter niet ontbreken. We bieden nu een product dat aan deze criteria voldoet”.

De Krokante dipper heeft eiwitten uit tarwe, soja en erwt als basis. De plantaardige kip is licht gekruid en heeft een krokante bite. Kees van den Heuvel, Trade Marketeer bij Schouten, constateert dat vleesvervangers niet alleen meer bij de warme maaltijd worden gegeten. “De laatste jaren zien we dat consumenten steeds vaker eiwitrijke tussendoortjes nuttigen. Het groeiende plant-based aanbod in het Out-of-Home kanaal speelt hierbij een stimulerende rol”.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Schouten Europe introduceert plantaardige vissticks

Plantaardig – Na de introductie van de plantaardige tonijn introduceert Schouten Europe nog deze maand volledig plantaardige vissticks. En het familiebedrijf  Schouten laat het daarbij niet zitten en kondigt aan de komende maanden nog met meer visvervangers op de markt te komen.

Lees bericht


Helft Nederlanders vindt dagelijks vlees eten niet meer van deze tijd

Onderzoek – Bijna de helft (48%) van de Nederlanders vindt dagelijks vlees eten niet meer van deze tijd. En van de mensen die een keer per maand vleesvervangers nuttigen, geeft zelfs 70% aan dat het dagelijks eten van vlees niet meer van deze tijd is. Dat blijkt uit onderzoek van bureau Markteffect, dat tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, gekeken heeft naar het...

Lees bericht


Schouten Europe genomineerd voor Foodvalley Champions 2020

Verkiezing - Schouten Europe is één van de drie genomineerden voor de Foodvalley Champions 2020 verkiezing. Schouten Europe is genomineerd in de categorie eiwittransitie. De Foodvalley Champions-prijzen worden uitgereikt tijdens de komende Foodvalley Summits op 13 en 14 oktober in Wageningen.

Lees bericht

Familiebedrijf Schouten gaat eigen naam prominenter inzetten

Foodservice – Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. gaat vanaf begin 2020 haar afnemers in de foodservice en food industrie voortaan beleveren met de naam ‘Schouten’. Het bedrijf introduceerde deze zomer de nieuwe huisstijl en wil de familienaam daarin een prominentere rol geven. Tot op heden werd de naam ‘Goodbite’ gebruikt voor de foodservicemarkt en de foodindustrie. Maar het bedrijf ziet...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid