Schouten introduceert de ‘Krokante dipper zonder kip’

Introductie - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe introduceert de ‘Krokante dipper zonder kip’. Met dit volledig plantaardige product speelt Schouten in op de groeiende vraag naar plant-based snacks. Het terugdringen van de consumptie van vlees wordt wereldwijd gezien als één van de belangrijkste pijlers om de klimaatverandering tegen te gaan, zo laat Schouten weten.
De Krokante dipper zonder kip is vooral bedoeld als ‘pub food’, zeker nu de mensen de horeca weer vaker weten te vinden. Schouten’s product manager Annemiek Vervoort: “Het bewustzijn over het belang van gezondere en duurzamere snacks is, bij zowel aanbieders als de consument, enorm gegroeid. Het genieten mag echter niet ontbreken. We bieden nu een product dat aan deze criteria voldoet”.
De Krokante dipper heeft eiwitten uit tarwe, soja en erwt als basis. De plantaardige kip is licht gekruid en heeft een krokante bite. Kees van den Heuvel, Trade Marketeer bij Schouten, constateert dat vleesvervangers niet alleen meer bij de warme maaltijd worden gegeten. “De laatste jaren zien we dat consumenten steeds vaker eiwitrijke tussendoortjes nuttigen. Het groeiende plant-based aanbod in het Out-of-Home kanaal speelt hierbij een stimulerende rol”.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schouten Europe en Grassa willen vleesvervangers van graseiwit
Samenwerking - Met eiwit uit gras vleesvervangers ontwikkelen. Dát is het doel van de samenwerking tussen het Brabantse familiebedrijf Schouten Europe en het Noord-Limburgse Grassa. Graseiwit is een geschikt alternatief voor soja, een ingrediënt dat nu vaak in vleesvervangers wordt gebruikt. Grassa en Schouten gaan de komende jaren de toepassingsmogelijkheden van graseiwit in vleesvervangers, onderzoeken en testen.
Lees berichtSchouten ziet sterke groei plantaardige vis door hoge olieprijs
Plantaardig - Schouten Europe, het bedrijf dat zich richt op vlees- en visvervangers, ziet de vraag naar plantaardige vis in een stroomversnelling komen door de stijgende gasolieprijzen. De sterk gestegen energieprijzen maken een rendabele visserij amper mogelijk.
Lees berichtSchouten Europe bij top innovatieve MKB-foodbedrijven in Nederland
Verkiezing - Schouten Europe heeft een tweede plaats behaald in de prestigieuze KVK Innovatie Top 100. Het Brabantse familiebedrijf mag zich daarmee het meeste innovatieve MKB-foodbedrijf van Nederland noemen. Schouten ontwikkelt en produceert vlees- en visvervangers en behaalde de toppositie met haar plantaardige tonijn. De eerste plaats was voor Grown.bio dat een duurzaam alternatief voor piepschuim ontwikkelde.
Lees berichtFamiliebedrijf Schouten Europe neemt Nijland Food over
Overname - Het Giessense familiebedrijf Schouten Europe, producent van vlees- en visvervangers, neemt het onlangs failliet verklaarde Nijland Food uit Goor over. Schouten neemt alle gebouwen en machines over en het merendeel van het personeel.
Lees berichtSchouten Europe stopt na twintig jaar met merk GoodBite
Industrie - Vleesvervangerproducent Schouten Europe haalt na twintig jaar haar merk GoodBite van de markt. Het Brabantse familiebedrijf gaat zich meer richten op het leveren van private label producten.
Lees berichtSchouten maakt plantaardig gehakt van eigen reststromen
Innovatie - Tempeh Gehakt is het nieuwste product van het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe. Het volledig plantaardige gehakt is deels gemaakt van reststromen uit één van de productiefaciliteiten van het bedrijf.
Lees bericht