Sligro Food Group neemt GEPU in Utrecht over

Groothandel – Sligro Food Group heeft overeenstemming bereikt over de overname van alle aandelen in GEPU Beheer B.V. door dochteronderneming Sligro Food Group Nederland B.V. Met deze transactie wordt GEPU – een gevestigde groothandel in Utrecht met een sterke positie in horeca en grootverbruik – geïntegreerd in het landelijke netwerk van Sligro.
GEPU bedient horecaklanten in de stad Utrecht en omliggende regio binnen een straal van circa 30 kilometer. Het familiebedrijf biedt een totaalassortiment food en non-food aan via bezorging, afhaal en zelfbediening. Het assortiment bevat een onderscheidend aanbod van mediterrane producten. Koen Slippens, CEO Sligro Food Group: “De overname van GEPU versterkt onze positie in de regio Utrecht. De klantgerichte aanpak van de familie Van Putten sluit goed aan bij onze eigen dienstverlening. Wij zullen de integratie zorgvuldig en in overleg met medewerkers en klanten vormgeven, met respect voor het karakter van GEPU.”
Wilbert van Putten, CEO GEPU: “Door de aansluiting bij Sligro is de continuïteit voor zowel klanten als medewerkers geborgd. De sterke elementen van GEPU blijven behouden binnen een bredere organisatie.”
De verwachting is dat GEPU in 2025 een omzet van circa €15 miljoen realiseert. Het bedrijf telt 40 medewerkers (35 FTE). De activiteiten blijven op korte termijn ongewijzigd. In de loop van dit jaar worden de bezorgactiviteiten geïntegreerd met de Sligro-bezorgservice in Vianen. Voor zelfbediening kunnen klanten terecht bij omliggende Sligro-vestigingen, zoals in Utrecht en Nieuwegein.
De ondernemingsraad van Sligro Food Group heeft een positief advies uitgebracht over de overname.
Bron: Sligro Food Group/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol en Avolta openen nieuw Frans bakkerijconcept LOAF
Luchthaven –Schiphol en horecapartner Avolta introduceren een nieuw bakkerijconcept met Franse signatuur in Lounge 1, genaamd LOAF. De opening van de bakkerij markeert een volgende stap in de herontwikkeling van de lounge en sluit aan bij Schiphols strategie om de kwaliteit van het retail- en horecaportfolio te verbeteren.
Lees bericht60 Seconds to Napoli komt naar Nederland
Formulenieuws - De Italiaanse pizzaketen 60 Seconds to Napoli opent in het vierde kwartaal van 2025 zijn eerste Nederlandse vestiging. De locatie komt in The View – Kaapkwartier in Rotterdam, op de begane grond van het nieuwe vijfsterren Eurostars Rijnhaven Hotel.
Lees berichtHorecasector heeft het zwaar, maar toont veerkracht
Analyse - Sinds 2022 zijn in Nederland meer dan 1.100 horecazaken verdwenen. De naweeën van de coronacrisis, gecombineerd met stijgende kosten en personeelstekorten, zorgen voor druk op de sector. Toch laten veel horecaondernemers zien dat ze veerkrachtig zijn. Er wordt geïnvesteerd, opgeschaald en geïnnoveerd – juist in uitdagende tijden
Lees berichtRapper Ice-T in ludieke commercial Lipton Ice Tea
Commercial – Wie het originele product bestelt en verwacht krijgt dat niet altijd. Sterker nog: uit onderzoek van YouGov blijkt dat 44% van de horecabezoekers regelmatig een ander drankje geserveerd krijgt dan verwacht. Lipton Ice tea haakt daarop in en komt met een ludieke campagne met de ‘Ice Tea Insurance’ met acteur en rapper Ice-T.
Lees berichtOma’s Soep en horeca starten actie tegen eenzaamheid
Actie - Op 4 juni, Nationale Opa en Oma Dag, zet Oma’s Soep samen met honderd restaurants door heel Nederland ouderen in het zonnetje met ‘Een tafel voor Twee tegen Eenzaamheid’. Iedereen die op die dag met een opa, oma of andere oudere komt eten, betaalt alleen voor zichzelf, het etentje van je oudere tafelgenoot is gratis.
Lees berichtUit eten gaan in Kroatië, Spanje en Portugal het voordeligst
Onderzoek - Wie als toerist uit eten gaat in IJsland, Zwitserland en Denemarken is het duurst uit. Maar wie vertrekt naar Kroatië, Spanje en Portugal is relatief het voordeligst uit als het gaat om het uiteten gaan.
Lees bericht