Sligro helpt klanten Slim Ondernemen


Dries Bögels (l) en Hanna Polman van Sligro willen praktische oplossingen bieden aan de horeca

Oplossingen - Met Slim Ondernemen helpt Sligro klanten meer uit hun zaak te halen. Hierbij gaat het om oplossingen op een breder vlak dan food alleen: denk aan rendement, personeel, loyaliteit en duurzaamheid. Volgens Dries Bögels (directeur Foodservice Nederland) en Hanna Polman (manager Customer Solutions) is dit nog maar het begin van de mogelijkheden die Sligro te bieden heeft. ‘Het allerbelangrijkste is dat we blijvend van toegevoegde waarde zijn.’

Van rendement tot duurzaamheid en van personeel tot gastenbinding. Slim Ondernemen bestaat uit meerdere oplossingen met het doel om professionals in food écht verder te brengen.

Hanna Polman, manager Customer Solutions bij Sligro, is met haar team verantwoordelijk voor het ontwikkelen van deze oplossingen. En dat gaat niet over één nacht ijs. ‘Door het organiseren van denktanks, marktonderzoeken en klankbordgroepen achterhalen we waar professionals vooral behoefte aan hebben. De oplossingen die we vervolgens ontwikkelen moeten daadwerkelijk van toegevoegde waarde zijn.’

Meer marge voor restaurants

Een deel van de oplossingen binnen Slim Ondernemen is binnen Sligro zelf ontwikkeld. Bijvoorbeeld de Kleinste Keuken. ‘Dit is een oplossing voor kleinere (‘natte’) horecazaken en sportlocaties die meer food willen aanbieden om de besteding per gast te verhogen.’ Voor restaurants is er een andere oplossing: ‘Slimme Keuken helpt zaken aan meer marge in minder tijd. Handig voor restaurants die kwalitatief eten willen serveren maar hiervoor bijvoorbeeld te weinig personeel hebben.’

Energie- en personeelsoplossingen

Slim Ondernemen gaat over veel meer dan alleen food en marge. Zo kunnen foodprofessionals inmiddels ook bij Sligro terecht voor energie-oplossingen en personeelsoplossingen. ‘Samen met Eneco bieden we onze klanten honderd procent groene energie en gas met de laagste prijsgarantie en helpen we hen energiekosten te besparen. En in samenwerking met One People Services maakt Sligro het mogelijk om flexibel op én af te schalen met betrouwbaar en gekwalificeerd personeel.'

Full-service partner

Met Slim Ondernemen presenteert Sligro zich nadrukkelijk als full-service partner voor de horeca. ‘Een gerichte keuze’, zegt Dries Bögels, directeur Foodservice Nederland bij Sligro Food Group. ‘We zijn namelijk veel meer dan een groothandel met goed, lekker en eerlijk eten. We zetten onze kennis en ons netwerk graag in om onze klanten op een breder vlak te ondersteunen. Op korte termijn, om bijvoorbeeld kosten te besparen in de huidige uitdagende tijd, maar ook voor een gezonde zaak op de langere termijn.’

Nieuwe oplossingen

De eerder genoemden voorbeelden zijn slechts een greep uit de oplossingen die Sligro met Slim Ondernemen te bieden heeft. Polman sluit af: ‘We blijven inspelen op nieuwe uitdagingen waar ondernemers voor staan en nieuwe oplossingen hiervoor ontwikkelen. Het allerbelangrijkste is dat we blijvend van toegevoegde waarde zijn.’ Bögels: ‘De foodprofessional is de held. Wij zijn er om hem of haar écht verder te brengen.’

Meer weten over Slim Ondernemen? Bekijk hier alle oplossingen.

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



Effecten versoepelingen teken zich af in foodservice

Analyse - Hoewel de effecten van de versoepelingen in de horeca op 28 april zich in P5 nog niet volledig laten zien, zijn al wel de eerste signalen zichtbaar. Helemaal met het mooie weer van de afgelopen dagen gaat de volgende periode er nog beter uitzien, maar P5 was al een opsteker, zij het dat er nog wel veel werk aan...

Lees bericht

Foodhall Scheveningen splitst binnenruimte voor meer bezoek

Foodhal – De foodhal op de vernieuwde Noordboulevard in Scheveningen heeft de binnenruimte gesplitst zodat er in totaal 100 gasten binnen kunnen worden ontvangen in plaats van 50. Doordat de 18 deelnemende foodbedrijven aan de zijwanden van de ruimte zijn gevestigd en de ruimte een gescheiden luchtverversingssysteem kent, was de splitsing betrekkelijk eenvoudig te realiseren.

Lees bericht

‘Verruiming sneller dan gepland, maar wel een tenzij’

Coronamaatregelen – Het werd al verwacht, maar is altijd fijn als het wordt bevestigd, maar Nederland gaat sneller open dan verwacht. Per 5 juni kan stap 3 worden doorgevoerd en gaat vrijwel alles weer open. Dat is enkele dagen eerdere dan gepland. Voorwaarde is wel dat iedereen zich aan de basisregels houdt.

Lees bericht


Kapteijn: ‘Statiegeldregeling past bij duurzaamheidstrategie Vrumona’

Interview - De statiegeldregeling voor de kleine plasticflesjes en een aantal buitenhuislocaties gaat in per 1 juli aanstaande. Maar per 1 juni hebben consumenten al de mogelijkheid plastic flesjes in te leveren. Niet elke organisatie of ondernemer, die de verplichting heeft de flesje in te leveren, is er al klaar voor. En hoe zit dat bij de frisdrankproducten? Is een bedrijf als...

Lees bericht




© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid