Sligro helpt klanten Slim Ondernemen
Oplossingen - Met Slim Ondernemen helpt Sligro klanten meer uit hun zaak te halen. Hierbij gaat het om oplossingen op een breder vlak dan food alleen: denk aan rendement, personeel, loyaliteit en duurzaamheid. Volgens Dries Bögels (directeur Foodservice Nederland) en Hanna Polman (manager Customer Solutions) is dit nog maar het begin van de mogelijkheden die Sligro te bieden heeft. ‘Het allerbelangrijkste is dat we blijvend van toegevoegde waarde zijn.’
Van rendement tot duurzaamheid en van personeel tot gastenbinding. Slim Ondernemen bestaat uit meerdere oplossingen met het doel om professionals in food écht verder te brengen.
Hanna Polman, manager Customer Solutions bij Sligro, is met haar team verantwoordelijk voor het ontwikkelen van deze oplossingen. En dat gaat niet over één nacht ijs. ‘Door het organiseren van denktanks, marktonderzoeken en klankbordgroepen achterhalen we waar professionals vooral behoefte aan hebben. De oplossingen die we vervolgens ontwikkelen moeten daadwerkelijk van toegevoegde waarde zijn.’
Meer marge voor restaurants
Een deel van de oplossingen binnen Slim Ondernemen is binnen Sligro zelf ontwikkeld. Bijvoorbeeld de Kleinste Keuken. ‘Dit is een oplossing voor kleinere (‘natte’) horecazaken en sportlocaties die meer food willen aanbieden om de besteding per gast te verhogen.’ Voor restaurants is er een andere oplossing: ‘Slimme Keuken helpt zaken aan meer marge in minder tijd. Handig voor restaurants die kwalitatief eten willen serveren maar hiervoor bijvoorbeeld te weinig personeel hebben.’
Energie- en personeelsoplossingen
Slim Ondernemen gaat over veel meer dan alleen food en marge. Zo kunnen foodprofessionals inmiddels ook bij Sligro terecht voor energie-oplossingen en personeelsoplossingen. ‘Samen met Eneco bieden we onze klanten honderd procent groene energie en gas met de laagste prijsgarantie en helpen we hen energiekosten te besparen. En in samenwerking met One People Services maakt Sligro het mogelijk om flexibel op én af te schalen met betrouwbaar en gekwalificeerd personeel.'
Full-service partner
Met Slim Ondernemen presenteert Sligro zich nadrukkelijk als full-service partner voor de horeca. ‘Een gerichte keuze’, zegt Dries Bögels, directeur Foodservice Nederland bij Sligro Food Group. ‘We zijn namelijk veel meer dan een groothandel met goed, lekker en eerlijk eten. We zetten onze kennis en ons netwerk graag in om onze klanten op een breder vlak te ondersteunen. Op korte termijn, om bijvoorbeeld kosten te besparen in de huidige uitdagende tijd, maar ook voor een gezonde zaak op de langere termijn.’
Nieuwe oplossingen
De eerder genoemden voorbeelden zijn slechts een greep uit de oplossingen die Sligro met Slim Ondernemen te bieden heeft. Polman sluit af: ‘We blijven inspelen op nieuwe uitdagingen waar ondernemers voor staan en nieuwe oplossingen hiervoor ontwikkelen. Het allerbelangrijkste is dat we blijvend van toegevoegde waarde zijn.’ Bögels: ‘De foodprofessional is de held. Wij zijn er om hem of haar écht verder te brengen.’
Meer weten over Slim Ondernemen? Bekijk hier alle oplossingen.
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol opent met Avolta nieuw horecaconcept Salon
Luchthaven – Schiphol heeft in samenwerking met travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) twee nieuwe horecaconcepten geopend in Lounge 1 op de luchthaven. Salon, geïnspireerd door de grachten en terrassen van Amsterdam, bestaat uit een Grand Café en Deli.
Lees berichtCompass Group nieuwe horecapartner WEC
Catering - Compass Group Nederland en het WEC (Werelderfgoedcentrum Waddenzee) gaan een samenwerking aan. Als de nieuwe horecapartner van het WEC zal Compass Group Nederland een bijzonder horecaconcept ontwikkelen dat de schoonheid en het belang van het Waddengebied weerspiegelt.
Lees berichtBiertje in Europees restaurant het duurst in Noorwegen
Prijsvergelijking – Van alle Europese steden is de gemiddelde prijs van een biertje in Noorwegen het duurst. Portugal is het goedkoopst, maar voor wie echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten voor zijn biertje in een restaurant moet naar Noord-Macedonië.
Lees berichtSligro ziet omzet eerste kwartaal met €18 miljoen toenemen
Groothandel - Sligro Food Group realiseerde over het eerste kwartaal van 2024 een omzet van €652 miljoen, een toename van € 18 miljoen. Dit betekent een stijging van 2,7% ten opzichte van de omzet van €634 miljoen in het eerste kwartaal van 2023.
Lees berichtCIRFOOD nieuwe cateraar Evides Waterbedrijf
Catering - Evides is na Vitens het tweede waterbedrijf in het portfolio van CIRFOOD. De cateraar uit Hoofddorp breidt hiermee het portfolio in het B&I segment wederom verder uit. Evides heeft CIRFOOD als nieuwe horecapartner gecontracteerd voor zowel de restaurant als de banqueting voor de locaties Kralingen en Spijkenisse.
Lees berichtFoodsector bewust van invloed Gen-Z maar actie blijft uit
Onderzoek – In de foodsector is meer dan de helft (63%) zich ervan bewust dat Gen-Z andere behoeftes en wensen heeft op het gebied van buitenshuis eten. Toch past niet iedereen zich direct aan op de opkomst van met name Gen-Z. Dit blijkt uit onderzoek van de GROUP7 Professional Community onder respondenten uit Nederland (443), uit de segmenten Horeca, Fastservice en Catering, dat...
Lees bericht