Snoep is er nu ook met NutriScore A
Zoetwaren – Food2Smile komt met snoepjes die boordevol vezels zitten, maar geen suiker bevatten en ook nog eens vegan zijn. Hierdoor mogen de ‘Happy Sour’ en ‘Fruit-tastic’ als enige snoepjes op de Nederlandse markt de Nutri-Score A claimen én lanceert Food2Smile gelijk het allereerste suikervrije zure gummysnoepje van Nederland.
Miriam Bouwens, voedingsdeskundige en oprichtster van Food2Smile: “Na jarenlange research & development is het ons gelukt om met fors minder zoetstof en juist éxtra vezels superlekker snoep te maken. En voor zover wij weten is dit nieuwe snoep een wereldprimeur. Sinds ik in 2015 begon met Food2Smile is de roep om minder suiker en vet alleen maar toegenomen, net als vegan alternatieven. Met onze nieuwe snoepjes beantwoorden we aan die vraag en gooien het bestaande snoepschap eigenlijk gewoon om”.
Nutri-Score A
Het nieuwe snoep van Food2Smile is getest en voldoet aan de normen van Nutri-Score A. Bouwens: “Nutri-Score A staat vooralsnog niet op de verpakking. Dat doen we pas als het officieel in Nederland wordt geïmplementeerd en voor iedereen duidelijk is wat dit betekent. Tegelijk zijn we natuurlijk wel trots dat we het enige snoep in Nederland hebben die deze score mag claimen.” Naast suikervrij is het snoep vegan, glutenvrij en gemaakt met natuurlijke kleur- en smaakstoffen.
Bron: Food2Smile/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘53% van de Nederlanders viert Sinterklaasfeest’
Zoetwaren – Sinterklaas blijft een populair feest. Met 53% van de Nederlanders die het feest viert is het nog altijd een van de belangrijkste tradities voor volwassenen. De gezelligheid , maar ook nostalgie en traditie worden als redenen aangedragen.
Lees berichtNapoleon snoepjes voortaan in waspapieren wikkel
Zoetwaren - Snoepproducent Confiserie Napoleon stapt vanaf dit najaar over op een waspapieren wikkel in plaats van de traditionele plastic variant. De nieuwe verpakking geldt voor alle 27 smaakvarianten. Met de jaarlijkse verkoop van 360 miljoen snoepjes in Nederland en België bespaart het merk 60.000 kg plastic.
Lees berichtHalloweenfeest wordt steeds groter in Nederland
Zoetwaren – Een op tien Nederlanders besteedt aandacht aan Halloween. Het verkleedfeest zit daarmee Sint Maarten op de hielen, zo laat VBZ, de branchevereniging voor koek, snoep, chocolade, zoutjes en nootjes, weten.
Lees berichtISM 2023 naar april vanwege onrust in de zoetwarenmarkt
Beurzen - 's Werelds grootste vakbeurs voor zoetwaren en snacks verschuift volgend jaar eenmalig van januari naar april. De uitdagingen en de onzekerheden binnen de internationale zoetwarenindustrie zijn dermate groot dat organisatie in samenspraak met fabrikanten en belangenpartijen heeft besloten de beurs drie maanden uit te stellen. De beurs is volgend jaar ook een dag korter.
Lees berichtCloetta gaat nieuwe duurzame fabriek bouwen
Zoetwaren - Het Zweedse bedrijf Cloetta, fabrikant van bekende snoepmerken als Red Band, Venco en Lonka, is voornemens haar snoep- en dropproductienetwerk te verbeteren met de bouw van een nieuwe fabriek.
Lees berichtDSEA neemt taken over van zoetwarenorganisatie VBZ
Samenwerking - VBZ, de brancheorganisatie voor koek, snoep, chocolade, zoutjes en noten en de Dutch Sweets Export Association (DSEA) hebben een 5 jarige samenwerkingsovereenkomst ondertekend. DSEA neemt alle exportactiviteiten van VBZ voor koek, snoep en chocolade over met ingang van 1 januari 2022.
Lees bericht