Stegeman introduceert ‘kan ook anders’-range


Introductie – Stegeman, het Nederlandse vleeswarenmerk van de Sigma Foodgroup, introduceert dit voorjaar de ‘kan ook anders’-range met hybride vleesproducten. Het gaat om producten met 30% minder vet en die deels bestaan uit groenten.

De range producten sluit aan op de wens van de Nederlandse consument om minder vlees te eten, zo laat het bedrijf weten. Ook uit onderzoek naar de veranderende eetgewoontes door PanelWizard is dat gebleken. Hieruit bleek dat de traditionele gedachte van eten wat de pot schaft langzamerhand van de eettafel verdwijnt en alternatieven voor vlees de ruimte krijgen.

De uitkomst betekent niet dat er massaal van vlees wordt afgestapt, maar wel dat we langzaamaan onze gewoontes veranderen. Stegeman wil op die veranderende gewoonten inspelen en innoveert naast traditionele vlees- en vegetarische producten met hybride vleesproducten, met minder vet en deels bestaande uit groenten. Remco Kok, CEO Stegeman: “Wij vinden dat het tijd is voor nieuwe vormen van vlees eten en hebben daarom de ‘kan ook anders’-range met hybride producten geïntroduceerd. Vleesproducten die minder vet bevatten en deels uit groenten bestaan waarbij de smaak identiek blijft aan wat mensen gewend zijn. Deze hybride producten sluiten aan bij onze missie van 0% afval, 50% minder vlees en 100% transparantie in 2030.” De ‘kan ook anders’-range bestaat uit Baton, Cervelaat en Mini Baton met 30% minder vet en respectievelijk 15 en 17% groenten.

Hybride vleesproducten

Omdat de nieuwe 'kan ook anders’-range van Stegeman qua smaak vergelijkbaar is met de traditionele variant, kunnen de hybrideproducten gebruikt worden als vervanging voor andere droge worsten tijdens een borrelmoment. Zo kunnen, volgens Stegeman, gewoontes blijven bestaan maar dan nét even anders.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

What’s Cooking? wordt nieuwe naam Ter Beke

Jubileum  – Het Belgische voedingsbedrijf Ter Beke, eveneens actief in Nederland met productie en verkoop (ook onder de naam Berkhout Langeveld), heeft ter gelegenheid van een nieuwe strategie en het 75-jarig jubileum de naam gewijzigd in What’s Cooking?

Lees bericht


Stegeman introduceert omeletplakjes als vleesalternatief

Introductie – Stegeman is van oudsher een vlees- en vleeswarenbedrijf, maar de laatste jaren sterk aan het innoveren op het gebied van alternatieven zonder of met minder vlees. Dit keer introduceert het bedrijf een nieuwe innovatie, de omeletplakjes. Daarmee speelt Stegeman in op het veranderde voedingspatroon van Nederlanders, want steeds vaker kiezen consumenten voor een ei als vervanger van vlees.

Lees bericht

Stegeman introduceert vleeswaren mét groente

Introductie – Vleeswarenproducent Stegeman brengt onder de naam Vollof vleeswarenproducten op de markt waarvan het vet gedeeltelijk is vervangen door groente. Met de nieuwe lijn speelt de fabrikant in op de groeiende behoefte van de Nederlandse consument aan verantwoorde voedingskeuzes. Ter introductie van de nieuwe productlijn opent Stegeman overmorgen, 8 november, twee dagen lang een pop-upstore in De Hallen in Amsterdam. In...

Lees bericht

Overname Zwanenberg Business Unit ‘Fresh’ door Ter Beke afgerond

Overname – Zwanenberg Food Group heeft de bekend gemaakt dat de overname van de Business Unit Fresh door Ter Beke is afgerond. Dit in navolging van het persbericht dat op 1 september 2017 verscheen. Ter Beke heeft de Business Unit overgenomen die productiefaciliteiten omvat in Aalsmeer, Borculo en Zoetermeer. Deze bedrijven produceren vleeswaren en specialiteiten voor de retail en de out-of-homemarkt. De Business...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid