Subway vernieuwt het logo


Beeldmerk - Sandwichketen Subway vernieuwt het logo. Waar het huidige beeldmerk wordt gekenmerkt door een dik lettertype is bij het nieuwe logo gekozen voor een meer minimalistisch ontwerp. Wel zijn bekende pijlen op de letters S en Y behouden gebleven. Vanaf begin 2017 worden alle locaties voorzien van het nieuwe beeldmerk. De vernieuwing van het beeldmerk betekent de eerste grote verandering van de identiteit van Subway sinds 2001. Subway zelf noemt het nieuwe logo onderdeel van de ‘volgende stap’ in de evolutie van de sandwichketen. Het doelt hiermee op de al eerder gezette stappen op het gebied van assortiment met de toevoeging van meer premium menu-items, zoals gesneden kalkoenfilet. Ook de lancering van Subway Digital maakt onderdeel uit het ‘nieuwe’ Subway. Deze aparte divisie van de sandwichketen ontwikkelt een, volgens eigen zeggen, onderscheidende omnichannel strategie. “Subway is op reis, op een spannende reis. Het is een tocht waarin we onderdelen in de formule aanpassen om zo nog beter te voldoen aan de veranderende smaak van onze gasten”, aldus president en CEO Suzanne Greco van Subway. Vooruitstrevend Volgens haar wordt het merk Subway herkend en erkend in de hele wereld. “Deze nieuwe look versterkt dit en symboliseert onze frisse en vooruitstrevende kijk op de toekomst, die wij vol vertrouwen tegemoet zien.” Het nieuwe, minimalistische logo verschijnt eerst in advertenties en online. De uitrol van het beeldmerk op alle Subway-locaties start begin 2017. Mijlpijl Subway blijft het aantal locaties nog steeds uitbreiden. De organisatie heeft onlangs een mijlpaal bereikt met de opening van het 5.000ste restaurant in Europa, en wel in Livingston, Schotland. Deze mijlpaal markeert volgens de keten een investering van ongeveer €500 miljoen van lokale Subway-franchisenemers. De 5.000 Subway’s brengen meer dan 50.000 arbeidsplaatsen met zich mee. Het eerste restaurant in Nederland werd in het jaar 2000 geopend in Eindhoven. Sindsdien zijn de vestigingen en activiteiten uitgebreid. In Nederland zijn er op dit moment zo’n 180 Subway’s, waar meer dan 1.750 mensen werken. Ook de uitbreiding van het merk in Europa ontwikkelt zich in rap tempo, met Subway-vestigingen in meer dan dertig Europese landen. Als het grootste Quick Service Restaurant (QSR) wereldwijd telt de organisatie meer dan 44.700 vestigingen in 112 landen. Bron: @FoodClicks   Beeldmerk - Sandwichketen Subway vernieuwt het logo. Waar het huidige beeldmerk wordt gekenmerkt door een dik lettertype is bij het nieuwe logo gekozen voor een meer minimalistisch ontwerp. Wel zijn bekende pijlen op de letters S en Y behouden gebleven. Vanaf begin 2017 worden alle locaties voorzien van het nieuwe beeldmerk. De vernieuwing van het beeldmerk betekent de eerste grote verandering van de identiteit van Subway sinds 2001. Subway zelf noemt het nieuwe logo onderdeel van de ‘volgende stap’ in de evolutie van de sandwichketen. Het doelt hiermee op de al eerder gezette stappen op het gebied van assortiment met de toevoeging van meer premium menu-items, zoals gesneden kalkoenfilet. Ook de lancering van Subway Digital maakt onderdeel uit het ‘nieuwe’ Subway. Deze aparte divisie van de sandwichketen ontwikkelt een, volgens eigen zeggen, onderscheidende omnichannel strategie. “Subway is op reis, op een spannende reis. Het is een tocht waarin we onderdelen in de formule aanpassen om zo nog beter te voldoen aan de veranderende smaak van onze gasten”, aldus president en CEO Suzanne Greco van Subway. Vooruitstrevend Volgens haar wordt het merk Subway herkend en erkend in de hele wereld. “Deze nieuwe look versterkt dit en symboliseert onze frisse en vooruitstrevende kijk op de toekomst, die wij vol vertrouwen tegemoet zien.” Het nieuwe, minimalistische logo verschijnt eerst in advertenties en online. De uitrol van het beeldmerk op alle Subway-locaties start begin 2017. Mijlpijl Subway blijft het aantal locaties nog steeds uitbreiden. De organisatie heeft onlangs een mijlpaal bereikt met de opening van het 5.000ste restaurant in Europa, en wel in Livingston, Schotland. Deze mijlpaal markeert volgens de keten een investering van ongeveer €500 miljoen van lokale Subway-franchisenemers. De 5.000 Subway’s brengen meer dan 50.000 arbeidsplaatsen met zich mee. Het eerste restaurant in Nederland werd in het jaar 2000 geopend in Eindhoven. Sindsdien zijn de vestigingen en activiteiten uitgebreid. In Nederland zijn er op dit moment zo’n 180 Subway’s, waar meer dan 1.750 mensen werken. Ook de uitbreiding van het merk in Europa ontwikkelt zich in rap tempo, met Subway-vestigingen in meer dan dertig Europese landen. Als het grootste Quick Service Restaurant (QSR) wereldwijd telt de organisatie meer dan 44.700 vestigingen in 112 landen. Bron: @FoodClicks  

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Subway introduceert Signature Series in Nederland

Formulenieuws – Broodjesketen Subway start met een nieuwe lijn sandwiches de Signature Series. De lijn bestaat uit acht sandwich creaties, die speciaal door chefs ontworpen. Volgens Subway geldt de introductie als de grootste menuwijziging in 58 jaar.

Lees bericht



Subway meeste vegan opties van grote fastfood ketens

Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.

Lees bericht

Subway, PepsiCo en Vrumona verlengen samenwerking

Samenwerking  – Subway heeft de samenwerking met PepsiCo en drankenbedrijf Vrumona met vijf jaar verlengd.  Vrumona zal Subway restaurants in heel Nederland tot minstens eind 2027 voorzien van dranken van PepsiCo zoals Pepsi, Pepsi MAX en 7UP en Vrumona eigen merk producten zoals Sisi, Crystal Clear, Sourcy en Sourcy Vitaminwater.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid