Subway verruimt met Really big deals aantal eetmomenten
Formulenieuws – Subway gaat met Really big deals inspelen op de trend van ‘clockless-eating’; kleinere gerechtjes als maaltijd tussendoor.
In februari introduceerde Subway vier nieuwe producten: Hash Browns, Chicken Triangles, Donut Dots en een Side Salad. Met de uitbreiding van deze kleinere gerechtjes onder de verzamelnaam Really big deal, naast de selectie aan Subs, salades en wraps, speelt de sandwichketen in op de trend naar meer eetmomenten gedurende dag.
Dit zogenaamde ‘clockless eating’ past in de trend naar een meer flexibel eetpatroon van consumenten. Niet de klok is bepalend voor het moment van eten maar de trek of de ontmoeting is bepalend. Inspelend daarop moeten de maaltijden kleiner worden aangeboden. Subway doet dat nu met de Really big deals door kleinere gerechten, gedurende de dag, tegen een lagere prijs aan te bieden.
Vier snacks
De Hash Browns zijn gemaakt van aardappel met een knapperige buitenkant, ze worden per vier stuks geserveerd met een dip naar keuze. Dat geldt ook voor de Chicken Triangles: kip driehoekjes uit de oven, met een krokante korst. De Side Salad is een verse snack met sla, tomaten en komkommer. De gast die meer trek heeft in iets zoets kan kiezen voor de Donut Dots: donuts met een laagje melk- of witte chocolade.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
‘HEMA populairste keten voor koffie en lunch’
Onderzoek – HEMA is de populairste keten voor koffie en lunch in Nederland. Nederlanders halen ruim een kwart (27%) van de bestellingen af bij koffie- en lunchketens. De locatie vormt de belangrijkste keuzereden. Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.000 Nederlanders.
Lees berichtSubway introduceert Signature Series in Nederland
Formulenieuws – Broodjesketen Subway start met een nieuwe lijn sandwiches de Signature Series. De lijn bestaat uit acht sandwich creaties, die speciaal door chefs ontworpen. Volgens Subway geldt de introductie als de grootste menuwijziging in 58 jaar.
Lees berichtSubway verkocht voor bijna 10 miljard dollar aan Roark Capital
Formulenieuws – Subway is door de eigenaren van de sandwichformule verkocht voor bijna 10 miljard dollar aan investeringsmaatschappij Roark Capital. Deze partij is ook eigenaar van donutketen Dunkin'.
Lees berichtSubway meeste vegan opties van grote fastfood ketens
Analyse - In Nederland heeft Subway de meeste vegan opties van alle grote fastfoodketens. Bij deze lunchformule is 12% van de hoofdgerechten helemaal plantaardig te bestellen. Ook bieden ze iedere woensdag de ‘Vegan Supreme’ patty op basis van quinoa en kikkererwten aan als ‘Sub of the Day’.
Lees berichtSubway, PepsiCo en Vrumona verlengen samenwerking
Samenwerking – Subway heeft de samenwerking met PepsiCo en drankenbedrijf Vrumona met vijf jaar verlengd. Vrumona zal Subway restaurants in heel Nederland tot minstens eind 2027 voorzien van dranken van PepsiCo zoals Pepsi, Pepsi MAX en 7UP en Vrumona eigen merk producten zoals Sisi, Crystal Clear, Sourcy en Sourcy Vitaminwater.
Lees berichtSubway gaat samenwerken met De Vegetarische Slager
Formulenieuws - Subway gaat een samenwerking aan met De Vegetarische Slager. De broodjesformule introduceert een nieuwe, plantaardige Teriyaki Steak Sub, gemaakt met vegan biefstukreepjes van De Vegetarische Slager.
Lees bericht