The Amsterdam Coffee Festival blijft inspireren


Vakbeurs – Koffieminnend Nederland kan het hart ophalen op The Amsterdam Coffee Festival. Het terrein van de Westergasfabriek vormt niet alleen een decor voor de nieuwste koffiemachines en veelal duurzame bonenmelanges, maar is ook een inspiratiebron voor allerhande koffiezettechnieken en smaaktrends.

Het altijd druk bezochte festival, werd ook nu weer drukbevolkt door allerlei geïnteresseerden. Ook de grotere partijen waren aanwezig. Koffie is een van de belangrijkste productgroepen in de horeca om publiek te trekken. En de kwaliteitsstandaard in koffie is de laatste jaren fors verhoogd. Alle reden om op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. Speciale barista wedstrijden gaven extra glans aan het festival. Niet voor niets wordt het festival bezocht door de meest belangrijke foodservicebedrijven.

Koude koffie

Alpro presenteerde er een nieuwe serie koffiemelanges, zowel warm als koud. Met name die laatste varianten zijn de laatste jaren sterk in opkomst. Geholpen door het warme weer van de afgelopen zomers zijn de ijskoffievarianten behoorlijk gestegen in populariteit en op veel locaties terug te vinden op de menukaart. Toch biedt lang niet elk horecabedrijf ze standaard aan. Daarom liet Alpro niet alleen de varianten proeven, maar werd ook getoond hoe eenvoudig ze gemaakt kunnen worden en in welke variëteiten allemaal.

Chai latte

Wat ook sterk in de lift zit de laatste jaren zijn de chai latte-varianten. Chai latte is een Indiaas drankje gemaakt van thee en hete melk. Alex de Leeuw van Foodservice Marketing Foods is al jarenlang bezig met de verkoop van chai latte en ziet met name de laatste jaren de omzet fors groeien. “Chai latte staat volop in de belangstelling. En als Engeland voorop loop op Nederland, dan is er nog veel te verwachten. Wat een ontwikkelingen in smaken en technieken op dat terrein zie je daar.” De Leeuw was onlangs in de Britse hoofdstad vanwege de beurs IFE. De Leeuw heeft zelfs een chai latte-verpakking voor on-the-go voor tankstations en gemakswinkels.

'Mijn Melk'

Maar ook Lely was te vinden op het coffee festival met ‘Mijn Melk’. Vooral vanwege de introductie van een 10 liter ‘Bag-in-Box’ speciaal voor de espressobars, lunchrooms en cateraars. In samenwerking met Sanremo Coffee Machines lieten zij de Milk Mate op de beurs zien, die In combinatie met een Bag-in-Box in een handomdraai een juist gedoseerde hoeveelheid melk tapt. Naast deze introductie werd ook de nieuwe verpakking getoond van ‘Mijn Melk’. Nieuw etiket en duidelijkere THT-datum, maar ook voorzien van QR-code waarmee de melk via het nieuwe platform 'Mijn Boerderij' voor klant en consument terug is te herleiden tot boerderij en koe.

The Amsterdam Coffee Festival is er ook nog op zaterdag.

Bron: @FoodClicks

Latte art met chai latte
Alex de Leeuw bij zijn stand met chai latte
Diverse recepten voor koffievarianten bij Alpro
Een ijskoffie African Sunrise in
De tap met 10-liter box bij 'Mijn Melk'
Nieuwe verpakking bij 'Mijn Melk'
Gefilterd water bij BWT om nog betere koffie mee te zetten
'Just raw'
Koffiebrouwerij

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Inspirerend Amsterdam Coffee Festival 2024

Vakbeurzen - Klein, overzichtelijk, maar vooral inspirerend. Zo kunnen we het Amsterdam Coffee Festival in de Amsterdamse Gasfabriek wel samenvatten, die van 4 tot en met 6 april werd gehouden. Op dit driedaagse vakevent staan koffie en thee centraal en alles wat daarbij komt kijken op het gebied van techniek, verpakking en hulpmiddelen om de smaak en de beleving verder te vergroten.

Lees bericht


Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht

Dunkin’ lanceert ‘smartfridge koffie en donuts station’

Shopconcept – Koffie- en donutconcept Dunkin’ presenteert samen met Selecta, Alpro en Monin ‘De World of Dunkin’, een volgens het bedrijf ‘slimme verkoopoplossing met koffie, ijsdranken, Dunkin’ donuts, merchandise en andere producten’. De eerste units zijn reeds ontwikkeld en de primeur is voor Hotel Gorinchem van Van der Valk International, de belangrijkste belanghebbende in Dunkin’.

Lees bericht



Eerste zuivel met twee sterren Beter Leven Keurmerk

Zuivel – Kees Schutte uit Agelo ontvangt als eerste veehouder het twee sterren Beter Leven keurmerk voor zuivel van de Dierenbescherming. Dit geeft aan dat bij de productie van zuivelproducten van zijn boerderij de integrale duurzaamheid is geborgd. Daarbij wordt gekeken naar dierenwelzijn, biodiversiteit en natuur. De volle melk is verkrijgbaar bij Jumbo onder de Direct van de Boerderij-zuivellijn. 

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid