Thuisbezorgd.nl breidt eigen bezorgdienst uit naar Nijmegen
_1080_720_90.jpg)
Bezorgdienst - Thuisbezorgd.nl startte onlangs met hun eigen bezorgservice Scoober in Nijmegen. Door de inzet van deze dienst hebben restaurants die niet over eigen koeriers beschikken de mogelijkheid om hun maaltijden te gaan bezorgen.
Diverse restaurants hebben zich al aangemeld, zoals Mia, Why Not en Chidoz. De lancering in Nijmegen is onderdeel van de versnelde uitbreiding van Scoober in Nederland en het nieuwe pakket maatregelen van Thuisbezorgd.nl om restaurants in deze tijd te steunen. Richard Naaijkens, Head of Scoober Sales Nederland: "Dankzij deze nieuwe service hebben inwoners uit Nijmegen nu toegang tot de menu's van een aantal restaurants in de stad. Daarnaast hopen we in deze tijd ook restaurants in Nijmegen te ondersteunen die door de corona-maatregelen de deuren moeten sluiten voor gasten en alleen nog omzet kunnen maken door bezorging en afhalen.”
Steun
De start van de eigen bezorgdienst in Nijmegen maakt onderdeel uit van het steunpakket van Thuisbezorgd.nl voor restaurants. De grootste etenbestelsite van Nederland maakte naar aanleiding van de maatregelen van de regering een tweede pakket ter ondersteuning van restaurants bekend. Tot dusver heeft Thuisbezorgd.nl, volgens eigen opgave, wereldwijd al voor meer dan €30 miljoen aan ondersteuning van restaurants en voor ongeveer €6 miljoen aan ondersteuning van zorgmedewerkers uitgegeven.
Het nieuwe ondersteuningspakket voor restaurants bestaat onder meer uit een korting op de Scoober-commissie waardoor bezorging zo goed als kosteloos is voor aangesloten restaurants. Daarnaast is de commissie voor nieuwe restaurantaanmeldingen 0%. De commissie voor afhaalbestellingen, welke in maart al tijdelijk afgeschaft was, blijft ook 0%. Deze maatregelen blijven van kracht tijdens de sluiting van de horeca in de komende maand.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
INTERNORGA wil gastronomie naar hoger niveau tillen
Vakbeurzen – De coveniencebeurs INTERNORGA die van 14 tot en met 18 maart 2025 wordt gehouden in Hamburg wil niet alleen de belangrijkste trends signaleren, maar ook de gastronomie naar een hoger niveau brengen. De beurs is bestemd voor foodprofessionals uit de out-of-homemarkt en de retail.
Lees berichtGezonde formule Poké&ZO kiest Sligro als leverancier
Formulenieuws - Poké&ZO is een samenwerking aangegaan met Sligro Food Group. De groothandel is daarmee de totaalleverancier van de vijf Poké&ZO-locaties in Nederland geworden. Het contract heeft een looptijd van vijf jaar.
Lees berichtDrie nieuwe jonge chefs benoemd tot New Chefs on the Block
Event – Tijdens de tiende jubileumeditie van New Chefs on the Block werden drie jonge culinaire talenten in het zonnetje gezet. De New Chefs zijn Gijs Kemmeren (restaurant Vannu), Peter Bogema (restaurant Sober) en Luca Carli (restaurant Reverie). Zij werden gekozen vanwege hun innovatieve aanpak, focus op duurzaamheid, innovatie en sterke culinaire visie.
Lees berichtBouw nieuwe locatie De Lichtmis en McDonald’s Zwolle gestart
Samenwerking – Vorige week is de eerste paal geslagen en daarmee een start gemaakt met de bouw van een unieke horecacombinatie tussen wegrestaurant De Lichtmis en McDonald’s Zwolle. De combinatie gaat zich vestigen aan de A28, ter hoogte van afslag 22, markeert een nieuw begin voor het familiebedrijf De Lichtmis.
Lees berichtFoodservice groeide in 2024 met 4,1% door prijsverhogingen
Analyse - De foodservicemarkt had in 2024 last van een regenachtig voorjaar en een consument die de hand op de knip hield. De omzet van de totale markt voor Foodservice (Klassieke Horeca, Gemak, Catering) kwam daardoor vorig jaar uit op €22.177 miljoen. Feitelijk betkende dat een bescheiden groei van 4,1% ten opzichte van de 12,1% groei in 2023. De omzetgroei was uitsluitend het gevolg van...
Lees berichtMcCrispy Old Amsterdam en Chicken Sensation keren terug bij McDonald’s
Formulenieuws – McDonald's en Old Amsterdam laten weten terug te komen met de McCrispy Old. De kipburger zal verkrijgbaar zijn in alle McDonald's restaurants. Eerder was de introductie van de kipburger een groot succes. Ook de Chicken Sensation keert terug bij de restaurantformule.
Lees bericht