Toekomstvisies centraal tijdens Rotterdams Upstream festival


Paul Polman, voormalig CEO Unilever, en Michiel Muller van online supermarkt Picnic spreken tijdens Upstream festival in Rotterdam / Foto bij: Upstream festival

Festival – Upstream is een meerdaags festival in Rotterdam, waar scale-up founders, investeerders, studenten, beleidsmakers en corporates met lef samenkomen om te praten over de grote veranderingen die de wereld zal moeten ondergaan. Het delen van visies van topondernemers op het terrein van circulariteit spelen een belangrijk rol tijdens het festival.

Het Upstream festival wordt  gehouden van 20 tot en met 24 september in De Stadshaven Brouwerij, te Rotterdam. Het festival is kosteloos voor een ieder die een actieve bijdrage wil leveren aan thema's als: verduurzaming, circulaire economie een inclusieve wereld en de digitale economie. Online worden ook workshops aangeboden.

Paul Polman, voormalig CEO van Unilever,  is één van de sprekers tijdens het Upstream Festival. Zijn bijdrage gaat of samenwerken. Hij geeft aan: “De enige manier waarop we de verschillende wereldwijde crises kunnen overwinnen en de aarde kunnen redden is wanneer we samenkomen in de gedachte van radicaal samenwerken. Bedrijven overheden, NGO's, de maatschappij en vooral de jongere generatie zullen samen moeten werken om wezenlijke veranderingen te bewerkstelligen.”

Naast Polman zal ook Michiel Muller van Picnic spreken. Zijn verhaal onderstreept het belang van veranderen en het inspelen op de nieuwe wereld. “Het wordt nooit meer zoals vroeger. Ga nadenken over hoe je de nieuwe wereld in wil gaan”, aldus Muller.

Daarnaast staan op het programma een aantal changemakers met diverse achtergronden en uit  verschillende industrieën, zoals Constantijn van Oranje, Pieter Schoen (Dragons Den), Kelly Weekers (voormalig Miss Holland en bestseller auteur) en Verne Harnish (auteur van Scaling Up).

Bron: Upstream Festival/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Unilever haalt mijlpaal van 1 miljoen geredde producten

Voedselverspilling  – De samenwerking tussen Unilever en Too Good To Go tegen voedselverspilling heeft in twee jaar tijd 1 miljoen producten gered. Deze mijlpaal werd bereikt met het aanbieden van magic boxen, een verrassingspakket met producten die tegen de ‘ten minste houdbaar tot-datum' (THT) zitten, die via de Too Good To Go-app worden aangeboden. Eind 2022 introduceerden beide partijen ook de mogelijkheid om...

Lees bericht






Unilever zet volgende stap tegen voedselverspilling

Voedselverspilling – Too Good To Go en Unilever zetten de volgende stap in de strijd tegen voedselverspilling. Voortaan is het mogelijk om via de Too Good To Go app een pakket met producten van onder andere Unox, Knorr, Calvé en Conimex thuis te laten bezorgen, direct van de maker naar de consument. Dat betekent ook voor Too Good To Go nieuwe...

Lees bericht

‘Online supermarkten nemen de bezorgmarkt over’

Analyse - De populariteit voor online supermarkten is afgelopen jaar enorm gestegen. In één jaar zien de online supermarkten het zoekvolume naar hun bezorgservices 195% stijgen, terwijl de populariteit van de fysieke supermarkt met bijna 50% is gedaald. Dat blijkt uit het onderzoek naar online zoekgedrag dat het onderzoeksbureau RouteLogic heeft uitgevoerd.

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid