Toekomstvisies centraal tijdens Rotterdams Upstream festival


Paul Polman, voormalig CEO Unilever, en Michiel Muller van online supermarkt Picnic spreken tijdens Upstream festival in Rotterdam / Foto bij: Upstream festival

Festival – Upstream is een meerdaags festival in Rotterdam, waar scale-up founders, investeerders, studenten, beleidsmakers en corporates met lef samenkomen om te praten over de grote veranderingen die de wereld zal moeten ondergaan. Het delen van visies van topondernemers op het terrein van circulariteit spelen een belangrijk rol tijdens het festival.

Het Upstream festival wordt  gehouden van 20 tot en met 24 september in De Stadshaven Brouwerij, te Rotterdam. Het festival is kosteloos voor een ieder die een actieve bijdrage wil leveren aan thema's als: verduurzaming, circulaire economie een inclusieve wereld en de digitale economie. Online worden ook workshops aangeboden.

Paul Polman, voormalig CEO van Unilever,  is één van de sprekers tijdens het Upstream Festival. Zijn bijdrage gaat of samenwerken. Hij geeft aan: “De enige manier waarop we de verschillende wereldwijde crises kunnen overwinnen en de aarde kunnen redden is wanneer we samenkomen in de gedachte van radicaal samenwerken. Bedrijven overheden, NGO's, de maatschappij en vooral de jongere generatie zullen samen moeten werken om wezenlijke veranderingen te bewerkstelligen.”

Naast Polman zal ook Michiel Muller van Picnic spreken. Zijn verhaal onderstreept het belang van veranderen en het inspelen op de nieuwe wereld. “Het wordt nooit meer zoals vroeger. Ga nadenken over hoe je de nieuwe wereld in wil gaan”, aldus Muller.

Daarnaast staan op het programma een aantal changemakers met diverse achtergronden en uit  verschillende industrieën, zoals Constantijn van Oranje, Pieter Schoen (Dragons Den), Kelly Weekers (voormalig Miss Holland en bestseller auteur) en Verne Harnish (auteur van Scaling Up).

Bron: Upstream Festival/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Pilot Ben & Jerry’s moet broeikasgas melkveehouderijen halveren

Duurzaamheid – IJsmerk Ben & Jerry’s gaat zich inzetten om de uitstoot van broeikasgassen op vijftien melkveehouderijen tegen het eind van 2024 terug te brengen tot de helft van het sectorgemiddelde. Zodra het project van ‘Mootopia’ zich heeft bewezen, worden de initiatieven uitgebreid naar boerderijen in de wereldwijde zuivel supply chain van Ben & Jerry’s.

Lees bericht


Picnic bezorgt alleen nog verse kip mét ster

Dierenwelzijn – Online supermarkt Picnic bezorgt voortaan alleen nog verse kip met minimaal één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming. Dat heeft de boodschappenbezorgdienst aan Wakker Dier laten weten. Daarmee is Picnic de eerste die dit voor het verse kippenvlees weet te bewerkstelligen, hun kipvleeswaren krijgen later dit jaar een ster.

Lees bericht


Mijn Melk: ultraverse melk en room, direct van de koe

Zuivel - Albert Heijn en Picnic werken er mee, maar ook zelfstandige ondernemers en kleine foodserviceketens. Mijn Melk komt direct van de boerderij, zonder tussenstop van een grote melkfabriek. De melk van de koe wordt namelijk direct op de boerderij verwerkt en verpakt in een mini-zuivelfabriek op het erf. Mijn Melk is daardoor niet alleen ultravers, het vertelt ook daadwerkelijk...

Lees bericht


Picnic plant honderden bomen bij start Rotterdamse voedselbos

Online supermarkt – Ruim tweehonderd klanten, collega’s en partners van Picnic hebben zaterdag met het planten van 1500 bomen de aftrap gegeven voor het voedselbos van de online supermarkt in de Schiebroekse Polder, aan de Noordrand van Rotterdam. De komende jaren worden er nog duizenden bomen geplant op het terrein van twee hectare groot. Het voedselbos is het eerste dat geplant...

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid