Toekomstvisies centraal tijdens Rotterdams Upstream festival


Paul Polman, voormalig CEO Unilever, en Michiel Muller van online supermarkt Picnic spreken tijdens Upstream festival in Rotterdam / Foto bij: Upstream festival

Festival – Upstream is een meerdaags festival in Rotterdam, waar scale-up founders, investeerders, studenten, beleidsmakers en corporates met lef samenkomen om te praten over de grote veranderingen die de wereld zal moeten ondergaan. Het delen van visies van topondernemers op het terrein van circulariteit spelen een belangrijk rol tijdens het festival.

Het Upstream festival wordt  gehouden van 20 tot en met 24 september in De Stadshaven Brouwerij, te Rotterdam. Het festival is kosteloos voor een ieder die een actieve bijdrage wil leveren aan thema's als: verduurzaming, circulaire economie een inclusieve wereld en de digitale economie. Online worden ook workshops aangeboden.

Paul Polman, voormalig CEO van Unilever,  is één van de sprekers tijdens het Upstream Festival. Zijn bijdrage gaat of samenwerken. Hij geeft aan: “De enige manier waarop we de verschillende wereldwijde crises kunnen overwinnen en de aarde kunnen redden is wanneer we samenkomen in de gedachte van radicaal samenwerken. Bedrijven overheden, NGO's, de maatschappij en vooral de jongere generatie zullen samen moeten werken om wezenlijke veranderingen te bewerkstelligen.”

Naast Polman zal ook Michiel Muller van Picnic spreken. Zijn verhaal onderstreept het belang van veranderen en het inspelen op de nieuwe wereld. “Het wordt nooit meer zoals vroeger. Ga nadenken over hoe je de nieuwe wereld in wil gaan”, aldus Muller.

Daarnaast staan op het programma een aantal changemakers met diverse achtergronden en uit  verschillende industrieën, zoals Constantijn van Oranje, Pieter Schoen (Dragons Den), Kelly Weekers (voormalig Miss Holland en bestseller auteur) en Verne Harnish (auteur van Scaling Up).

Bron: Upstream Festival/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Succesvolle pop-up Ben & Jerry’s Chunky Experience

Pop-up – De twee weekenden dat de Ben & Jerry’s Chunky Experience was geopend, hebben het gewenste resultaat gegeven: menig ijsliefhebber wist de weg te vinden naar de tijdelijke locatie in de Hofbogen in Rotterdam om de wereld van chunks en swirls te proberen. Het tweede weekend zelfs 1200 mensen.

Lees bericht


Paviljoen Het Strandhuys meest favoriete Lipton-terras van Nederland

Verkiezing - Paviljoen Het Strandhuys in Bergen op Zoom, Brasserie de Zeester in Scherpenisse en Eetcafé Blik & Burgers in Zeist zijn uitgeroepen tot de drie meest favoriete terrassen van Nederland in 2023. De horecazaken deden mee aan de tweede editie van de landelijke competitie ‘Hét Lipton Terras van 2023’, waarmee het ijstheemerk ook deze zomer de horecaondernemers in het zonnetje wilde...

Lees bericht

Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht

Unilever profiteert vooral van prijsverhogingen

Analyse – Unilever heeft mooie cijfers zien over het afgelopen half jaar en dus was AEX blij. Maar de winstgroei van 21% kwam toch vooral door prijsverhogingen, want in aantallen verkochte producten deed het internationale voedingsconcern het minder. Vooral in Europa.

Lees bericht



Unilever haalt mijlpaal van 1 miljoen geredde producten

Voedselverspilling  – De samenwerking tussen Unilever en Too Good To Go tegen voedselverspilling heeft in twee jaar tijd 1 miljoen producten gered. Deze mijlpaal werd bereikt met het aanbieden van magic boxen, een verrassingspakket met producten die tegen de ‘ten minste houdbaar tot-datum' (THT) zitten, die via de Too Good To Go-app worden aangeboden. Eind 2022 introduceerden beide partijen ook de mogelijkheid om...

Lees bericht



© 2023 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid