Tony’s Chocolonely neemt chocoladefabriek Althaea-De Laet over
_1080_720_90.jpg)
Overname – Tony’s Chocolonely neemt Althaea N.V. en De Laet Int. over en voegt deze samen tot chocoladefabriek Althaea-De Laet Int. De overname betekent dat Tony’s vanaf nu haar repen zelf kan produceren, of zoals gezegd wordt in het persbericht: moduleren.
De chocoladefabriek produceerde al voor Tony’s, zelfs vanaf het eerste uur. Maar door het familiebedrijf over te nemen zegt het chocolademerk dat het sneller kan innoveren en flexibeler is in het opschalen.
De chocoladefabriek was al geruime tijd op zoek naar een geschikte partner voor overname, omdat er geen opvolgers waren binnen het familiebedrijf. Nu Tony’s Chocolonely de productiefaciliteit overneemt is die continuïteit gewaarborgd. De overname is ook een eerste stap naar de Tony’s droom: het Tony’s Chocolonely Chocolate Circus. Die fabriek wordt de komende jaren gebouwd in Zaandam.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Schiphol versterkt samenwerking met Lagardère Travel Retail
Luchthaven - Per 1 mei 2025 versterkt Schiphol haar succesvolle samenwerking met Lagardère Travel Retail voor de exploitatie van meer dan twintig duty-free winkels achter de securitycontrole. Deze samenwerking vindt plaats in een joint venture waarin Lagardère Travel Retail 70% van de aandelen heeft en Schiphol 30%.
Lees berichtAls eerste supermarkt koopt AH alle cacao in via Tony’s Open Chain
Supermarkt - Albert Heijn gaat de inkoop van de cacao voor alle eigen merkproducten de komende 3 jaar regelen via Tony’s Open Chain. AH is daarmee de eerste supermarktpartij die dat doet voor het huismerk-assortiment producten met cacao.
Lees berichtLancering luxe Amsterdams chocolademerk MARMIR
Introductie - MARMIR Chocolate heet het nieuwe Amsterdamse chocolademerk dat woensdag is geïntroduceerd. officieel. Nederland is hiermee een luxe boutique chocolademerk van eigen bodem rijker. De chocolade is door ervaren patisserie chefs ontwikkeld van ingrediënten van hoge kwaliteit en bestemd voor de zakelijke markt, horecagelegenheden en consumenten.
Lees berichtCookieshop Dynamite opent eerste winkel in Amsterdam
Winkelconcept - Dynamite Company, een jaar geleden opgericht door Marieke en Marijntje, kondigt de opening aan van een eerste winkel. De koekjeswinkel is gevestigd aan de Reguliersgracht in hartje Amsterdam en gaat 12 oktober open.
Lees berichtTony’s Chocolonely lanceert chocobites Lil’Bits
Introductie – Tony's Chocolonely zoekt de categorie op van de chocobites en komt met Lil’Bits. Met een vijftal smaken gaat het merk, dat het streven heeft om alle chocolade vrij van kinderarbeid en moderne slavernij aan te bieden, de strijd aan met de M&M’s en Maltesers.
Lees berichtVerkoop Fairtrade producten stijgt met 6%
Fairtrade - In 2022 steeg de verkoop van producten met het Fairtrade keurmerk op de Nederlandse markt met 6% ten opzichte van vorig jaar. In foodproducten was de stijging 8%. Als gevolg van deze volumestijging ontvingen boeren en arbeiders in Afrika, Latijns-Amerika en Azië een hogere Fairtrade premie. De premie lag in 2022 16% hoger dan het voorgaande jaar.
Lees bericht