Top Bakkers twee keer genomineerd voor de Horecava Awards


Het circulaire vloerbrood van de Top Bakkers

Verkiezing - Top Bakkers is met Circulair Brood twee keer genomineerd voor de Horecava Innovation Awards 2023. Het brood van de coöperatieve organisatie voor ambachtelijke bakkers is genomineerd binnen de categorie Food & Beverage en voor de Duurzaamheid Karel de Vos Award.

Brood is één van de meest verspilde voedingsproducten in Nederland en daar willen de Top Bakkers wat aan gaan doen. Met één Circulair Brood voorkomen we de verspilling van drie broden. Retourbrood wordt verwerkt tot gefermenteerd paneermeel, een soort desem wat als nieuw ingrediënt wordt toegevoegd aan het deeg. Door de fermentatie wordt het brood, volgens de bakkersorganisatie, ook nog eens smaakvoller; dus minder verspilling en meer smaak.

Circulair Brood is een samenwerking tussen Bakkerij Koenen, Bakkersgrondstof en Top Bakkers. Het brood is te proeven op de Horecava op standnummer 12.310. De uitslag van Horecava Innovation Awards 2023 is op de beurs op 9 januari 2023.

Bron: Top Bakkers/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Top Bakkers verder als groep binnen de coöperatie

Coöperatie - Top Bakkers laat weten dat zij volgende stappen zet om alle aangesloten bakkerijen lid te maken van de Top Bakkers coöperatie. Daarmee worden de bakkerijen ook mede-eigenaar van het bedrijf. Daarnaast gaan de bedrijven die onderdeel zijn van de Top Bakkers groep meer samenwerken om gezamenlijk oplossingen te bieden voor de klanten.

Lees bericht


Bakkerij Koenen Top Bakker van het jaar 2024

Verkiezing - Bakkerij Koenen uit Westervoort is verkozen tot Top Bakker van het jaar 2024. Dit werd bekend gemaakt op het Bakkersfestijn. Elk jaar reikt Top Bakkers de wisseltrofee uit aan de bakker die het beste scoort op twaalf verschillende onderdelen. Bakkerij Koenen heeft de hoogste score behaald en mag zich een jaar lang Top Bakker van het Jaar noemen.

Lees bericht

Vrumona presenteert nieuw design Pepsi in grootse campagne

Campagne - Vrumona, licentiepartner van PepsiCo, introduceert het nieuwe design voor Pepsi in de grootste campagne ooit. Het wordt de eerste update in 14 jaar tijd. De nieuwe visuele identiteit wordt in meer dan 120 markten uitgerold, waaronder in Nederland. Bezoekers aan de Horecava beleefde de primeur van de nieuwe merkuitstraling.

Lees bericht



Horecava toont te weinig antwoorden op de horeca-uitdagingen

Vakbeurzen - Afgelopen week kon horeca minnend Nederland zich op de Horecava weer te goed doen aan allerlei hapjes en drankjes en andere inspiratie voor de foodservicesector. Volgens de organisatie bezochten ruim 64.000 bezoekers deze foodbeurs voor professionals. Veel nieuws kregen die niet te zien. Natuurlijk er waren aanbieders met nieuwe snacks, nieuwe verpakkingen, maar veel verder dan een ander kleurtje,...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid