Transavia en Thuisbezorgd.nl lanceren als eerste ‘in-flight’ bezorging


Foto bij: Thomas Abraham

Luchthaven - Thuisbezorgd.nl en Transavia zijn gestart met ‘in-flight’ bezorging waarbij passagiers voor de vlucht een maaltijd naar keuze kunnen bestellen. De Nederlandse bedrijven zijn hiermee wereldwijd de eerste met deze service. Passagiers kunnen tot 1 uur voor het boarden bestellen. De maaltijd wordt vers bereid door de keukenbrigade van iFleat en direct aan boord bezorgd.

Transavia vlucht HV 5355 van Amsterdam Airport Schiphol naar Faro had de primeur. De bezorging van een maaltijd betekende het startschot voor de bijzondere samenwerking. Transavia en Thuisbezorgd.nl zijn wereldwijd hiermee de eerste die bestellingen tot 1 uur voor boarding en bezorging aan boord mogelijk maken. Vooralsnog is  de In-flight delivery-service een pilot van Transavia en Thuisbezorgd.nl in samenwerking met iFleat en Amsterdam Airport Schiphol.

De service is tijdens de pilot beschikbaar op vluchten naar vier bestemmingen in Griekenland, Portugal en Italië. Als de proef slaagt wordt de service uitgebreid naar andere vluchten en vliegvelden waar Transavia ook actief is, zoals Rotterdam The Hague Airport en Eindhoven Airport.

Menukeuze

De passagiers op de geselecteerde vluchten worden persoonlijk via de e-mail geïnformeerd over het aanbod van in-flight delivery. Met de Thuisbezorgd.nl service kunnen ze vervolgens bij het Transavia Restaurant kiezen uit tien verschillende maaltijden. iFleat zorgt voor de bereiding en de bezorging. Op het menu staan onder meer vegan salades, verse sushi en authentieke Indonesische rendang. De maaltijd wordt vers bereid en direct bezorgd aan boord door Thuisbezorgd.nl. Het cabinepersoneel van Transavia serveert deze vervolgens uit bij passagiers.

Veilig en verantwoord

Voor Transavia is de samenwerking in coronatijd helemaal handig, omdat de luchtvaartmaatschappij door extra maatregelen gedwongen was het assortiment te beperken. Vooral om de contactmomenten te verminderen tussen bemanning en passagiers. Hierdoor was ook het assortiment aan tussendoortjes of kleine maaltijden tijdelijk gelimiteerd. Door de service met Thuisbezorgd kan het aantal handelingen nu beperkt blijven omdat de maaltijden vooraf worden bereid en betaald. Op die manier kan op een veilige en verantwoorde manier de service naar de passagiers worden verbeterd, ook met verse en gezonde maaltijden. Marcel de Nooijer, CEO Transavia: “Juist in deze ongekende tijd blijft het belangrijk om te innoveren en de service voor onze klanten verder te verbeteren. We starten bescheiden met het aanbieden van deze maaltijdservice op vier bestemmingen. Maar we hebben veel vertrouwen in dit mooie concept en hopen dit verder uit te breiden zodra er weer mogelijkheden zijn.”

Mooie stap

Silvie Cremers, Global Sales Director Thuisbezorgd.nl en Just Eat Takeaway.com: “We zijn constant bezig om onze diensten en producten te verbeteren of uit te breiden. Bijvoorbeeld door bestellen ook op hele andere plekken mogelijk te maken dan alleen thuis, zoals op kantoor en op het station. Met deze bijzondere samenwerking waarbij we verse maaltijden in het vliegtuig bezorgen, zetten we weer een hele mooie stap.” Ook Irene Muysson, Head of Retail, Food & Beverage and Commercial Services at Amsterdam Airport Schiphol is enthousiast over de pilot: “COVID-19 vraagt om nieuwe oplossingen, ook op het gebied van eten en drinken. Samen met partners kijken we naar innovatieve concepten en digitale services die bijdragen aan veiligheid, snelheid en gemak.”

Bron: Transavia/@FoodClicks

V.l.n.r. Jaap Roukens (iFleat), Silvie Cremers (Thuisbezorgd.nl) en Erwin Hoogzaad (Transavia Foto's: Thomas Abraham

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




Domino’s start veiligheidsactie ‘ik heb niks op zak’

Formulenieuws – Domino’s Pizza gaat aandacht vragen voor de veiligheid van maaltijdbezorgers tijdens de Week van de Veiligheid. Met de campagne ‘Ik heb niks op zak’ wil de pizzaketen duidelijk maken dat er bij de maaltijdbezorgers niks te halen valt, omdat bezorgers vrijwel niet meer met contant geld op pad zijn.

Lees bericht

AH start gratis bezorgservice AH Compact

Formulenieuws – Nog steeds geen winstgevende service, maar Albert Heijn zet volop in op de groei van online boodschappen doen met haar bezorgservice. Het bedrijf ziet de toegenomen belangstelling bij de consument en wil een grotere rol spelen in het bezorgen. Niet alleen heeft de supermarktketen de bezorgcapaciteit in krap twaalf maanden verdubbeld, ook lanceert Albert Heijn vandaag een nieuwe, gratis...

Lees bericht






© 2020 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid