TRECK nieuwe formulenaam Broodzaak


Formulenieuws – De 29 vestigingen van de Broodzaak op de stations, die HMSHost vorig jaar overnam in exploitatie van NS Stations, krijgen de naam TRECK. Dat heeft de HMSHost vandaag bekend gemaakt. De eerste locaties die zullen worden omgebouwd zijn de stationslocaties Haarlem, Amersfoort en Leiden. TRECK opent op 27 mei in Haarlem. Vier dagen later, op 31 mei, volgt Amersfoort en op 5 juni krijgt ook Leiden zijn eigen TRECK-vestiging. Over ongeveer anderhalf jaar zullen alle Broodzaak-winkels vervangen zijn door TRECK. HMSHost won vorig jaar in juli de door NS uitgeschreven aanbesteding voor Broodzaak en exploiteert deze formule sinds 1 december 2018. Onderdeel van de NS-aanbesteding was om een nieuwe toekomst voor de Broodzaak te schetsen. “De NS zocht een partij met een succesvol plan voor de toekomst van Broodzaak en daar sloten ons merkvoorstel en positionering goed op aan”, vertelt Marlijn van Straaten, Vice President Marketing & Communicatie bij HMSHost International. Naast het bieden van financiële zekerheid wil HMSHost op de locaties zelf ook het verschil maken, dor de locaties meer te laten zijn dan een ‘tussenstop’. Van Straaten: “Het zijn ‘places to be’ waar reizigers zich thuis voelen, op elk moment. Met een hogere bestedingsbereidheid als direct resultaat. 'Return on attention' noemen we dit.” Femke Woudstra, directeur Stationsmanagement en Exploitatie NS Stations: “Stations zijn voor onze reizigers een cruciale schakel in hun reis van deur tot deur. Onze inspanningen zijn erop gericht om het verblijf op en de reis van en naar het station zo aangenaam en makkelijk mogelijk te maken.” Snelheid in afhandelen  is voor de consument op stationslocaties heel belangrijk. Pizza-twisters Winkelinrichting en assortiment en personeel zijn hierop in de nieuwe formule ingericht. In de nieuwe horecagelegenheid is het assortiment desalniettemin gevarieerder dan in de Broodzaak, zo laat HMSHost weten. Ook komt er meer aandacht voor iets warms en hartigs, maar worden de gezonde producten niet vergeten. Bij TRECK zullen onder meer soep, kleine warme snacks en de speciaal voor het merk ontwikkelde pizza-twisters verkrijgbaar zijn. Grootste eigen merk Voor HMSHost is TRECK het grootste eigen merk binnen Nederland. CEO Walter Seib: “Binnen HMSHost International hebben we een uitgebreid portfolio van merken, zowel franchise als eigen merken. Maar TRECK is voor ons wel echt uniek.” Plannen om de formule buiten Nederland te brengen zijn er niet. “TRECK is speciaal voor de NS ontwikkeld, ter vervanging van de Broodzaak”, aldus Seib. “We kijken altijd naar mogelijkheden om als bedrijf te groeien, en dit was een enorme kans.” Het contract voor de 29 Broodzaak-vestigingen met NS heeft een looptijd van tien jaar en is per direct goed voor een omzet van 30 miljoen euro per jaar. Op de treinstations worden de komende jaren fors meer reizigers verwacht waardoor een sterke omzetgroei van de vestigingen wordt voorzien. Bron: HMSHost/@FoodClicks Formulenieuws – De 29 vestigingen van de Broodzaak op de stations, die HMSHost vorig jaar overnam in exploitatie van NS Stations, krijgen de naam TRECK. Dat heeft de HMSHost vandaag bekend gemaakt. De eerste locaties die zullen worden omgebouwd zijn de stationslocaties Haarlem, Amersfoort en Leiden. TRECK opent op 27 mei in Haarlem. Vier dagen later, op 31 mei, volgt Amersfoort en op 5 juni krijgt ook Leiden zijn eigen TRECK-vestiging. Over ongeveer anderhalf jaar zullen alle Broodzaak-winkels vervangen zijn door TRECK. HMSHost won vorig jaar in juli de door NS uitgeschreven aanbesteding voor Broodzaak en exploiteert deze formule sinds 1 december 2018. Onderdeel van de NS-aanbesteding was om een nieuwe toekomst voor de Broodzaak te schetsen. “De NS zocht een partij met een succesvol plan voor de toekomst van Broodzaak en daar sloten ons merkvoorstel en positionering goed op aan”, vertelt Marlijn van Straaten, Vice President Marketing & Communicatie bij HMSHost International. Naast het bieden van financiële zekerheid wil HMSHost op de locaties zelf ook het verschil maken, dor de locaties meer te laten zijn dan een ‘tussenstop’. Van Straaten: “Het zijn ‘places to be’ waar reizigers zich thuis voelen, op elk moment. Met een hogere bestedingsbereidheid als direct resultaat. 'Return on attention' noemen we dit.” Femke Woudstra, directeur Stationsmanagement en Exploitatie NS Stations: “Stations zijn voor onze reizigers een cruciale schakel in hun reis van deur tot deur. Onze inspanningen zijn erop gericht om het verblijf op en de reis van en naar het station zo aangenaam en makkelijk mogelijk te maken.” Snelheid in afhandelen  is voor de consument op stationslocaties heel belangrijk. Pizza-twisters Winkelinrichting en assortiment en personeel zijn hierop in de nieuwe formule ingericht. In de nieuwe horecagelegenheid is het assortiment desalniettemin gevarieerder dan in de Broodzaak, zo laat HMSHost weten. Ook komt er meer aandacht voor iets warms en hartigs, maar worden de gezonde producten niet vergeten. Bij TRECK zullen onder meer soep, kleine warme snacks en de speciaal voor het merk ontwikkelde pizza-twisters verkrijgbaar zijn. Grootste eigen merk Voor HMSHost is TRECK het grootste eigen merk binnen Nederland. CEO Walter Seib: “Binnen HMSHost International hebben we een uitgebreid portfolio van merken, zowel franchise als eigen merken. Maar TRECK is voor ons wel echt uniek.” Plannen om de formule buiten Nederland te brengen zijn er niet. “TRECK is speciaal voor de NS ontwikkeld, ter vervanging van de Broodzaak”, aldus Seib. “We kijken altijd naar mogelijkheden om als bedrijf te groeien, en dit was een enorme kans.” Het contract voor de 29 Broodzaak-vestigingen met NS heeft een looptijd van tien jaar en is per direct goed voor een omzet van 30 miljoen euro per jaar. Op de treinstations worden de komende jaren fors meer reizigers verwacht waardoor een sterke omzetgroei van de vestigingen wordt voorzien. Bron: HMSHost/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws




FEBO opent vestiging op Schiphol Plaza

Formulenieuws - Snackbarketen FEBO heeft haar deuren geopend op Amsterdam Schiphol Airport. De winkel van travel retailer Avolta (voorheen HMSHost) is de eerste vestiging van het merk op een luchthaven in Nederland.

Lees bericht

Avolta start pilot om footprint van F&B-aanbod te meten

Duurzaamheid – Avolta, wereldleider op het gebied van reiservaringen waar HMSHost onderdeel vanuit maakt, start een pilot in samenwerking met duurzaamheidsbedrijven HowGood en PS in Foodservice. Deze pilot richt zich op het meten van de CO2-voetafdruk van de Nederlandse toeleveringsketen in F&B.

Lees bericht






© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid