Uitrol AH to go bij tankstations bp pas in 2021

Petrol – De uitrol van de Albert Heijn to go-locaties op zo’n 100 bp tankstations in Nederland zal niet, zoals eerder aangekondigd, na de zomer van 2020 starten, maar pas in 2021. Een woordvoerder van Albert Heijn heeft dat tegenover @FoodClicks bevestigd.
Bekend was dat er door corona al enige vertraging zou komen in de verdere uitrol, maar nu blijkt dat er dit najaar geen nieuwe locaties in de combinatie bp en Ah to go te verwachten zijn. De coronamaatregelen en de aanpassingen die de maatregelen in de shop vragen zijn de directe aanleiding. De laatste locatie die gezamenlijk dit jaar geopend werd, is bp Van Twist aan de Laan der Verenigde Naties in Dordrecht. Deze locatie opende eind juli.
Pilot van drie jaar
In maart van dit jaar maakten Albert Heijn en bp bekend hun samenwerking te willen uitbreiden naar zo'n 100 locaties. Op dat moment hadden beide partijn acht gezamenlijke locaties open als proef. De verdere uitbreiding van de samenwerking zou volgen na deze pilot van bijna drie jaar. De Albert Heijn-winkel bij de bp-stations biedt de klant een grote keuze aan ter plekke vers bereid eten en drinken voor onderweg, zoals baristakwaliteit koffie, belegde broodjes, salades, croissants, snacks en verse vruchten- en groentesappen.
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Tankstations doen goede zaken in tabak, fris en zoetwaren
Analyse - De Nederlandse tankstationmarkt start 2025 met een omzetgroei van maar liefst 28,4% ten opzichte van januari 2024. De groei zit met name in tabak, koude dranken en zoetwaren. Dat laat de verkoopanalyse zien van Orange Peak Company.
Lees berichtVeel retailers worstelen met onderscheidend vermogen
Onderzoek – Veel retailers hebben moeite met het creëren van onderscheidend vermogen en een sterke en loyale fanbase. Dat blijkt uit onderzoek dat elke twee jaar wordt uitgevoerd door Q&A Retail. Slechts 11% van de retailers wordt door consumenten op alle fronten goed beoordeeld.
Lees berichtAH trapt kerst af met commercial en gerechtentoren
Supermarkten - Albert Heijn is vrijdagochtend de kerstperiode gestart met de bekendmaking van de nieuwe kerstcommercial en door een toelichting te geven op de belangrijkste kerstartikelen. Het kerstnummer ‘Last Christmas van Wham! vormt de basis voor de nieuwe kerstcommercial en als het gaat om het assortiment dan spelen gemaksproducten, die in de gerechtentoren kunnen worden opgenomen een belangrijke rol bij...
Lees berichtAlbert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
Duurzaamheid - Albert Heijn Nederland heeft de B Corp certificering ontvangen. Dat heeft het Zaanse retailbedrijf maandag bekendgemaakt. Het behalen van de B Corp certificering ziet AH als een aanmoediging om op de ingeslagen weg naar verdere verduurzaming in te gaan.
Lees berichtCharles Sampers weg bij Van Melik Food Groep en Bufkes
Persoonlijk - Van Melik Food Groep neemt na 34 jaar afscheid van Charles Sampers. Sampers was niet alleen directielid van Van Melik Food Groep, maar ook voorman van het foodserviceconcept Bufkes. Dit laat het Limburgse foodbedrijf maandag weten.
Lees berichtKoen Slippens gekozen tot FoodManager van het Jaar
Verkiezing - Op het Nationaal Food Congres is Koen Slippen, ceo van Sligro Food Group, uitgeroepen tot FoodManager van het Jaar. Het is voor het eerst dat de titel toevalt aan een manager uit het foodservicekanaal.
Lees bericht