Upfield start CO2 etikettering op verpakkingen
Duurzaamheid – Upfield, de koper van de margarinetak van Unilever en ‘s werelds toonaangevende plantaardige voedingsbedrijf, gaat consumenten aanmoedigen om duurzamere voedselkeuzes te maken. Het bedrijf introduceert eind 2021 CO2 etikettering op 100 miljoen verpakkingen van zijn plantaardige spreads, margarines, plantaardige boters en plantaardige crèmes.
De CO2 aanduiding op de verpakkingen moet consumenten helpen bij hun keuze over de milieu-impact van hun product. De Upfield-merken Country Crock Plant Butter in de Verenigde Staten en Flora Plant in het Verenigd Koninkrijk en Ierland zijn al voorzien van de nieuwe labels. De komende maanden worden nu ook de verpakkingen van Flora, Becel, ProActiv en Rama voorzien van het CO2-label
Dr Jeanette Fielding, Chief Corporate Affairs and Communications Officer van Upfield is er van overtuigd dat het initiatief de overgang naar een duurzamer voedselsysteem zal ondersteunen. “We roepen onze branchegenoten op om dit voorbeeld te volgen en nu CO2etikettering op de verpakking door te voeren," aldus Fielding.
Ook Sally Smith, Head of Sustainability van Upfield ziet het als een verantwoordelijkheid van het bedrijf om tegen de achtergrond van een groeiende bevolking toch duidelijk milieudoelen te stellen. Zei motiveert de introductie van het CO2-label: “Het delen van op wetenschap gebaseerde milieubeoordelingen is de enige verantwoorde manier om de klimaatimpact van hun voedingskeuzes aan consumenten te communiceren.”
Bron: @FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Paardekooper presenteert tweede Duurzaamheidsverslag
Verpakkingen - Als aanjager van duurzaamheid binnen de verpakkingsindustrie zet Koninklijke Paardekooper Group in op een duurzamere toekomst. Het familiebedrijf presenteert daarom de tweede editie van het Duurzaamheidsverslag, waarin de organisatie aangeeft niet alleen de CO2-voetafdruk van de eigen organisatie te verminderen, maar ook die van hun klanten en partners.
Lees berichtHalf-om-half gehakt bij AH voortaan ook met rund en kip
Duurzaamheid – Binnen twee weken komt Albert Heijn met gehakt, worstjes en hamburgers die bestaan uit vlees gemengd van kippenvlees en rundvlees. Die producten hebben niet alleen minder CO2-uitstoot, maar worden ook goedkoper aangeboden in de winkels. De supermarktketen maakte de innovatie bekend tijdens de presentatie van het zevende duurzaamheidsverslag.
Lees berichtKarma Kebab-oprichter Hidde Stolkwijk legt taken neer
Persoonlijk - Hidde Stolkwijk, één van de oprichters van vegan foodconcept Karma Kebab, heeft besloten zijn taken per eind mei neer te leggen. Wat hij hierna gaat doen is niet bekend. Stolkwijk maakt zijn vertrek bekend op Linkedin.
Lees berichtREWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt
Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.
Lees berichtPlant FWD Week wil inspireren vaker plantaardig te kiezen
Actie - Plant FWD organiseert de eerste Plant FWD Week, waar ruim 40 restaurants, waaronder Cannibale Royale, Restaurant Flore **, The Lobby, Chez Nina, Yerba en Madre, mensen worden geïnspireerd vaker plantaardig te eten.
Lees berichtSfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten
Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.
Lees bericht