Verdubbeling omzet Picnic in 2020 maar ook fors verlies


Naast Duitsland investeert Picnic ook zeer actief in Frankrijk

Bezorgsuper – Online supermarkt Picnic heeft met haar activiteiten in Nederland en Duitsland ondanks een verdubbeling van de omzet in 2020 een verlies geleden van 45 miljoen euro. De omzet kwam uit op 455 miljoen.

Dat meldt RTLZ op basis van de jaarcijfers van boodschappenbezorgdienst zoals die bij de Kamer van Koophandel zijn neergelegd. Het bedrijf dat in 2015 startte in Amersfoort, is inmiddels naast Duitsland, waar het een samenwerking heeft met supermarktketen EDEKA, ook actief in het noorden van Frankrijk.

Volgens het bericht van RTLZ blijkt uit de jaarrekening dat de financiële buffers van Picnic in 2020 enigszins zijn gekrompen, maar dat de financiële positie van het bedrijf nog steeds zeer solide is. Picnic heeft die positie vorig jaar verder weten uit te breiden met een kapitaalinjectie van 600 miljoen euro.

Bron: RTLZ/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



‘Picnic-klant bestelt steeds gezondere producten’

Analyse  – Nederlanders kiezen steeds vaker voor gezonde boodschappen als fruit en zuivel. Conference peren, Griekse yoghurt en tropisch fruit behoorden het afgelopen jaar tot de snelste stijgers op het boodschappenlijstje bij Picnic. Dat blijkt uit een analyse van de online supermarkt op basis van bestelgegevens van ruim één miljoen Nederlandse huishoudens.

Lees bericht

Verlies Picnic bijna verdubbeld door investeringen

Bezorging – Onlinesupermarkt Picnic heeft vorig jaar zijn verlies bijna verdubbeld. Het verlies van is vorig jaar gestegen van €114,7 mln naar €208,7 mln. Dat is vooral het gevolg van investeringen in de toekomstige groei van het bedrijf, zegt directeur Michiel Muller.

Lees bericht

Assortiment Foodello inmiddels op 1000 producten

Online supermarkt - Een nieuwe mijlpaal voor online supermarkt Foodello. Hun assortiment omvat inmiddels 1000 restproducten die nog prima in orde zijn op het gebied van kwaliteit en veiligheid, om te verkopen aan consumenten. Foodello heeft als missie het verminderen van voedselverspilling.

Lees bericht


Pieter Pot bespaart 3 miljoen verpakkingen in 2022

Online supermarkt – Verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot heeft in 2022 ruim 3 miljoen verpakkingen bespaard. Dat is het grootste aantal sinds de oprichting in 2019. Onlangs nog voegde Pieter Pot ook Autodrop en Oldtimers toe aan het verpakkingsvrije assortiment. Voor volgend jaar wil het bedrijf verdubbelen, onder andere door gekoelde producten in circulaire verpakking mee te nemen.

Lees bericht

‘Online supermarkten nemen de bezorgmarkt over’

Analyse - De populariteit voor online supermarkten is afgelopen jaar enorm gestegen. In één jaar zien de online supermarkten het zoekvolume naar hun bezorgservices 195% stijgen, terwijl de populariteit van de fysieke supermarkt met bijna 50% is gedaald. Dat blijkt uit het onderzoek naar online zoekgedrag dat het onderzoeksbureau RouteLogic heeft uitgevoerd.

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid