Vernieuwde La Place beleeft primeur in Laren en De Lucht
Formulenieuws – La Place krijgt een nieuw, eigentijds concept, waar de aandacht ligt op ‘good food fast’ en take-away en de vestigingen in Laren en Bruchem-De Lucht aan A2 krijgen de primeur. Dat heeft de restaurantketen vandaag laten weten.
Het nieuwe concept krijgt ook een totaal ander assortiment met zo’n 100 vernieuwde producten en een vernieuwde koffiebar. Gasten van de locaties kunnen via mobile order snel en gemakkelijk betalen. Door de horecasluiting worden de vestigingen geopend als take-away, maar ook daarna zal de nadruk sterk liggen op de populairste La Place-producten voor onderweg en voor thuis.
La Place had al eerder gemeld met een vernieuwd concept te zullen komen. In dit nieuwe concept zou de nadruk komen te liggen op vers en het ‘prikkelen van de zintuigen’. De coronamaatregelen maken het op dit niet mogelijk het volledige concept te laten zien. “Wij hebben de afgelopen tijd niet stilgezeten en zijn hard aan het kijken hoe we La Place nog verder kunnen versterken, met onder meer ons nieuwe concept. Normaal gesproken hadden wij nu het volledige nieuwe concept gelanceerd op deze locaties. De huidige situatie met de sluiting van de horeca laat dat echter helaas niet toe”, aldus Colette Cloosterman-van Eerd, CCO van Jumbo en verantwoordelijk voor La Place.
De locatie in laren aan de Westerheide opent vrijdag 4 december en vestiging aan de A2 Bruchem-De Lucht op dinsdag 8 december. Nieuw voor de gasten van die locaties is bijvoorbeeld ook La Place ‘All day breakfast’. Bovendien is het assortiment veganistische en vegetarische producten uitgebreid. Denk aan Berry earth juice, chiapudding biet en granola, falafel flatbread of de rijkelijk belegde focaccia’s.
Een belangrijk kenmerk van het nieuwe concept is tevens de snelle manier om gerechten te bestellen en te betalen. Gasten kunnen ervoor kiezen om ter plekke te bestellen of hun bestelling vooraf door te geven via een mobile order. De take-away-bestelling staat dan bij binnenkomst klaar om meegenomen te worden.
Nieuwe koffiebar
De compleet vernieuwde koffiebar heeft een centrale plek in de routing. Hier maakt de barista koffies, met een speciaal ontwikkelde, nieuwe blend en verrassende specials to-go voor de gasten, waaronder de Caramello Latte. Standaard worden de koffies gemaakt met verse volle melk. Daarnaast is er keuze uit verse magere melk en havermelk voor de vegan gasten.
La Place voor Thuis
Op haar vernieuwde locaties biedt La Place nu ook het nieuwe concept ‘La Place voor Thuis’ aan, waarbij gasten de populaire La Place producten mee kunnen nemen voor thuis. Variërend van pizza’s en (veggie) lasagnes tot traybake-gerechten, die gasten thuis kunnen opwarmen.
Bron: La Place/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
La Place heropent op nieuwe locatie vliegveld Madrid Barajas
Formulenieuws - La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe locatie gekregen op het vliegveld Madrid Barajas. Terminal T4 heeft een aanpassing ondergaan om de groeiende aantallen reizigers op de luchthaven nu en in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Als onderdeel van de renovatie heeft La Place een nieuwe vestiging geopend in de terminal.
Lees berichtOmzet La Place stijgt met 24% naar €133 miljoen
Formulenieuws – De restaurantformule La Place heeft een goede groei doorgemaakt in 2023. De consumentenomzet nam toe met 24 procent naar €133 miljoen euro, zo laat Jumbo Food Group weten. Die omzettoename was inclusief een viertal nieuwe locaties.
Lees berichtOnverkocht La Place brood wordt Borrelbrood bij Jumbo Foodmarkt
Voedselverspilling – Jumbo introduceert tijdens de Verspillingsweek iets nieuws: Borrelbrood. Het gaat om onverkocht La Place brood van de vorige dag dat wordt belegd in de keukens van Jumbo Foodmarkten en vervolgens alsnog wordt verkocht.
Lees bericht50% minder voedselafval bij Vermaat in 2027 met Orbi’s
Voedselverspilling - Vermaat gaat op grote schaal de strijd aan tegen voedselverspilling. Onderdeel van die aanpak is de inzet van de technologie van Orbisk, de zogenaamde Orbi. De voedsel verspilling moet met deze slimme technologie in 2027 met 50% zijn teruggebracht.
Lees berichtHalfjaaromzet Jumbo groeit met 8,8%, die van La Place 36%
Analyse – De consumentenomzet van Koninklijke Jumbo Food Groep is in het eerste halfjaar van 2023 gegroeid met 8,8 procent naar €5,96 miljard. Ook de omzet van La Place groeide. Deze nam toe met 36% naar €69 miljoen euro in de eerste zes maanden.
Lees berichtHEMA opent twee locaties met vernieuwde foodconcepten
Formulenieuws – Naast de nieuwe HEMA-locaties met de vernieuwde HEMA-foodcourt en de vernieuwende La Place-vestigingen in Hilversum en Alkmaar, opende de winkelketen onlangs ook een tweetal locaties met daarin het eigen foodcourt en een nieuwe opzet van het restaurant. Dat gaat om de locaties Voorburg en Assen.
Lees bericht