Vleesproducent Beimer Meat is nu winkelier


Vleeswinkel – Wat moet je doen als de horecavraag uitvalt en je bent als vleesproducent voor een belangrijk deel afhankelijk van die sector? Precies, je begint een eigen winkel en dat is wat Beimer Meat in Enschede ook heeft gedaan. Voor het eerst in zijn 63-jarige bestaan heeft de producent een vleeswinkel geopend.

Er was sprake van enige paniek bij Beimer Meat, na het bekend worden van de lockdown voor de horeca. Logisch, laat directeur Joost Beimer van Beimer Meat weten in een artikel in de regionale krant Tubantia, als de helft van je omzet uit de horeca komt. In eerste instantie startte hij met het aanbieden van vleesproducten voor de 140 medewerkers van het bedrijf en hun familie. Dat liep zo goed dat hij de verkoop uitbreidde bij de productielocatie aan de Euregioweg met een soort drive thru voor geïnteresseerden. De toeloop daar was zo groot dat hij die afhaalstraat snel moest sluiten. Reden om het idee van een eigen winkel uit te werken.

Aanpassingen

De winkel kwam er eind juni aan de Getfertsingel in Enschede. Omdat consumenten kleiner eenheden hanteren moesten er wel enkele aanpassingen worden gedaan aan de productielijn. Ook de administratie moest aanpassingen doen, maar uiteindelijk kwam de winkel er eind juni. Het assortiment is nog altijd voor een deel gericht op restaurants, met grootverpakkingen en luxe artikelen, maar ook particulieren kunnen er terecht voor kleinere hoeveelheden. Het assortiment bevat kant-en-klare stoofvleesgerechten als goulash en gehaktballen, maar ook T-bones en ribeyes zijn terug te vinden in de koelingen.

Volgens het bericht in Tubantia heeft hij wel kritische telefoontjes gehad van de gemeente, maar volgens Joost Beimer mag hij op die plek de winkel exploiteren. Ook over de concurrentie met de lokale Keurslager en groothandel Sligro haalt hij de schouders op. In tijden van crisis zoekt ieder naar mogelijkheden om te overleven.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Groothandel Sligro ontvangt keurmerk PSO ‘Trede 2’

Groothandel – Groothandel Sligro in Veghel heeft Trede 2 verdiend van de Prestatieladder Socialer Ondernemen (PSO). PSO is een wetenschappelijk onderbouwd kwaliteitskeurmerk van TNO en een instrument dat inzicht geeft in de mate waarin organisaties is ingericht op sociaal ondernemen. Uit de erkenning blijkt dat Sligro meer dan gemiddeld gericht is op sociaal ondernemen en op de arbeidsparticipatie van kwetsbare groepen op...

Lees bericht




Sligro stopt met verkoop tabak per 1 juli 2024

Tabak - Groothandel Sligro stopt met de verkoop van tabak en rookwaren per 1 juli 2024. In de bezorgservicetak van het bedrijf is sprake van nog twee lopende contracten, die ook na 1 juli 2024, worden gerespecteerd, zo laat de groothandel uit Veghel bij de presentatie van de jaarcijfers weten.

Lees bericht


Sligro Food Group ziet marktaandeel groeien in turbulent jaar

Groothandel - De Sligro Food Group wist in een turbulent jaar zowel in Nederland als in België het marktaandeel te vergroten. Dat bleek bij de presentatie van de jaarcijfers van de foodservicegroothandel. “De operationele prestaties verbeterden waardoor de ebitda met € 11 miljoen toenam tot € 137 miljoen. De nettowinst over het boekjaar werd gedrukt door incidentele lasten en bedroeg over 2023 € 6 miljoen,” aldus CEO...

Lees bericht




© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid