Voortaan boodschappen doen bij Spar met Uber Eats
![](/images/made/uploads/Partnership_Uber_Eats_x_Spar_1080_608_90.jpg)
Formulenieuws - Spar Nederland en Uber Eats gaan samenwerken. Vanaf woensdag kunnen klanten via de Uber Eats app hun dagelijkse boodschappen en gemaksproducten bestellen bij 20 Spar winkels verspreid door Nederland. Gebruikers van de app kunnen bij deze winkels kiezen uit meer dan 900 artikelen, waaronder ook foodservice producten. Het aantal producten en winkels wordt in de komende weken verder uitgebreid.
Na het plaatsen van een bestelling met het gemak van de Uber Eats app, kunnen bestellingen zowel door Uber Eats worden bezorgd als door bezorgers van Spar. Volgens Spar groeit de vraag naar boodschappenbezorging via Uber Eats sterk. Zo groeide het aantal on-demand boodschappenbestellingen via de Uber Eats app wereldwijd in het eerste kwartaal van dit jaar tot over de $5 miljard dollar en groeide het daarmee met 35% op jaarbasis. John van der Ent, CEO van SPAR Nederland: "Als één van de grootste foodretailers ter wereld kijken we er met deze samenwerking naar uit om onze Nederlandse klanten een nieuwe manier te bieden om toegang te krijgen tot onze producten en ze onze unieke quick commerce service te laten ervaren. Deze samenwerking tussen twee sterke merken biedt grote voordelen voor onze klanten, die nu kunnen kiezen uit het brede assortiment boodschappen en gemaksproducten van Spar. Tegelijkertijd profiteert Spar van de toegang tot het grote klantenbestand van Uber Eats, wat verder bijdraagt aan de groei van het bedrijf. Op deze manier dragen we bij aan het verdienmodel van onze franchisenemers."
Spar had eerder ook samenwerkingen voor thuisbezorging met Thuisbezorgd en Deliveroo.
Bron: Spar/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
Dry Aged Biet Chefs Club gaat de ‘gedroogde biet’ promoten
Actie - Dinsdag 8 juli is de Dry Aged Biet Chefs Club gelanceerd. De club is een samenwerking tussen vier chefs, die de dry aged biet willen gaan promoten binnen foodservice.
Lees berichtOranjefans bestellen burgers, patat, poke bowls en pizza
Analyse - Nederlandse voetbalfans bestellen massaal burgers, patat, poke bowls en pizza voor, tijdens en na de wedstrijden van Oranje. Dat blijkt uit de bestelgegevens van Uber Eats. Nederlandse voelbalkijkers bestellen daarmee vaker voor fastfood dan veel andere Europeanen.
Lees berichtBracamonte Convenient Kitchen koopt StarCuisine
Overname - StarCuisine, de specialist in ultraverse gemaksmaaltijden en foodserviceoplossingen, komt volledig in handen van Bracamonte Convenient Kitchen. De overname betekent een aanzienlijke versterking van Bracamonte in retail en foodservice.
Lees bericht60-jarige SIAL Paris komt met speciaal programma
Vakbeurzen – Al meer dan 60 jaar verenigt SIAL Paris professionals van over de hele wereld om de laatste ontwikkelingen in de foodindustrie te bespreken. Als een traditionele ontmoetingsplaats en netwerkevenement, ondersteunt SIAL bedrijven bij het delen van kennis, het opdoen van nieuwe inzichten en het creëren van waardevolle connecties. In 2024 belooft SIAL Paris, die van 19 tot en met 23 oktober wordt...
Lees berichtNFV Franchise Trofee 2024 voor fastserviceketen Verhage
Verkiezing - Verhage is de winnaar van de NFV Franchise Trofee 2024, de jaarprijs van de Nederlandse Franchise Vereniging. Verhage liet twee andere genomineerde franchiseformules achter zich. Dat waren de Groningse koffieformule Doppio Espresso en AMI, een keten van kapsalons.
Lees berichtLeonidas uitblinker op waardestrategie ‘beste product’
Onderzoek - Leonidas-klanten geven deze chocolaterie van alle foodretailers de hoogste score op de waardestrategie ‘beste product’. Uw Slager en Ekoplaza volgen op de tweede en derde plaats. Dit blijkt uit Uitblinkers Foodretail van specialist in online marktonderzoek Multiscope onder ruim 4.100 Nederlanders.
Lees bericht