Yoghurt Barn eerste horecabedrijf met B Corporation certificering


Wouter Staal

Formulenieuws - Yoghurt Barn maakte het afgelopen jaar bekend dat het als eerste horecabedrijf klimaatpositief opereerde. De keten van dertien vestigingen is nu officieel gecertificeerd als B Corp.

Hiermee is het merk het eerste horecabedrijf in de Benelux en één van de weinige horecabedrijven wereldwijd, dat zich bij de community van B Corp ondernemingen mag aansluiten. Wereldwijd zijn er ruim 3800 bedrijven B Corp gecertificeerd, waaronder de Nederlandse Tony’s Chocolonely, Seepje en Fairphone. B Corp bedrijven voldoen aan de hoogste standaarden op het gebied van maat­schap­pelijke verantwoordelijkheid en transparantie. Er wordt tijdens een streng assessment niet alleen gekeken naar het product of de service van een onderneming, maar ook naar de impact van het bedrijf op werknemers, klanten, leveranciers, de samenleving en het milieu. Yoghurt Barn wil zich op die terreinen ook onderscheiden.

Toekomstvisie

Hoewel het behalen van het B Corp keurmerk iets is waar Yoghurt Barn lang aan gewerkt heeft en trots op is, is dit zeker niet de eindstreep. Dagelijks wordt er binnen de organisatie gekeken naar mogelijke maatregelen om de CO2-uitstoot te reduceren en ook wil men plantaardig en verantwoord eten de standaard maken. De organisatie hoopt hiermee een voorbeeld te zijn, dat navolging verdient.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws





Yoghurt Barn laat toeslag op plantaardige melk vallen

Formulenieuws – Ontbijt- en lunchketen Yoghurt Barn legt geen toeslag meer op de plantaardige opties en maakt het daarmee voor de klanten gemakkelijker om hun keuze te maken. Oprichter Wouter Staal verwacht dat de keten met deze prijswijziging binnen een jaar een verdubbeling van het aandeel plantaardige melk kunnen bereiken.

Lees bericht


Yoghurt Barn gaat menu voorzien van CO2-labels

Formulenieuws - Yoghurt Barn start dit najaar als één van de eerste horecaketens wereldwijd met menukaarten die voorzien zijn van CO2-labels. De zuivelketen laat op die manier de gasten zien wat de impact van de keuze van eten drinken is op het milieu. Het bedrijf gaat hiermee nog een stap verder in haar transparantie om duurzame opties zichtbaar te...

Lees bericht




© 2022 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid