Yoghurt Barn eerste horecabedrijf met B Corporation certificering


Wouter Staal

Formulenieuws - Yoghurt Barn maakte het afgelopen jaar bekend dat het als eerste horecabedrijf klimaatpositief opereerde. De keten van dertien vestigingen is nu officieel gecertificeerd als B Corp.

Hiermee is het merk het eerste horecabedrijf in de Benelux en één van de weinige horecabedrijven wereldwijd, dat zich bij de community van B Corp ondernemingen mag aansluiten. Wereldwijd zijn er ruim 3800 bedrijven B Corp gecertificeerd, waaronder de Nederlandse Tony’s Chocolonely, Seepje en Fairphone. B Corp bedrijven voldoen aan de hoogste standaarden op het gebied van maat­schap­pelijke verantwoordelijkheid en transparantie. Er wordt tijdens een streng assessment niet alleen gekeken naar het product of de service van een onderneming, maar ook naar de impact van het bedrijf op werknemers, klanten, leveranciers, de samenleving en het milieu. Yoghurt Barn wil zich op die terreinen ook onderscheiden.

Toekomstvisie

Hoewel het behalen van het B Corp keurmerk iets is waar Yoghurt Barn lang aan gewerkt heeft en trots op is, is dit zeker niet de eindstreep. Dagelijks wordt er binnen de organisatie gekeken naar mogelijke maatregelen om de CO2-uitstoot te reduceren en ook wil men plantaardig en verantwoord eten de standaard maken. De organisatie hoopt hiermee een voorbeeld te zijn, dat navolging verdient.

Bron: @FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws

Yoghurt Barn gaat menu voorzien van CO2-labels

Formulenieuws - Yoghurt Barn start dit najaar als één van de eerste horecaketens wereldwijd met menukaarten die voorzien zijn van CO2-labels. De zuivelketen laat op die manier de gasten zien wat de impact van de keuze van eten drinken is op het milieu. Het bedrijf gaat hiermee nog een stap verder in haar transparantie om duurzame opties zichtbaar te...

Lees bericht

{if '1' == '1'}


{if '2' == '1'}

Yoghurt Barn wil klimaatpositief ondernemen

Formulenieuws - Yoghurt Barn wil als eerste Nederlandse horecaformule klimaatpositief ondernemen. Dat betekent in de praktijk dat elke gast een positieve impact heeft op het klimaat. Het bedrijf zet hiermee de nieuwe standaard in duurzame horeca en hoopt dat andere formules in binnen- en buitenland het voorbeeld zullen volgen.

Lees bericht

{if '3' == '1'}

Eerste BETA Food excursie ‘Gluren bij de buren’ op Schiphol

Excursies - Een middagje rondkijken bij een van de vele foodconcepten op Schiphol en beoordelen wat van toepassing kan zijn in een tankstation. Met die insteek ging onlangs een aantal tankstationondernemers op pad met HTC Advies. Het was de eerste excursie die BETA Food organiseerde. Het aantal onbemande tanklocaties is afgelopen jaren in razend tempo gegroeid. Bij meer dan de...

Lees bericht

{if '4' == '1'}


Yoghurt Barn krijgt vestiging op Schiphol Plaza

Formulenieuws - Yoghurt Barn opent in juni een vestiging op Schiphol Plaza. Het wordt de vijftiende locatie van het zuivelconcept in Nederland, maar de eerste op de nationale luchthaven. Naast diverse zuivelproducten met toppings wordt er op de locatie ook koffie en thee geschonken. De keten komt te zitten direct naast aankomsthal 1 en is dagelijks geopend van 07:00 uur tot 21:00 uur. ...

Lees bericht

Yoghurt Barn wint eerste Foodservice Award

Verkiezing – Yoghurt Barn is de eerste winkelketen die de Foodservice Award wint in de nieuwe stijl. In de tien beoordeelde segmenten was de winkelketen in de categorie koffie & lunchrooms met een eindbeoordeling van 8,17 deoverallwinnaar. Naast de yoghurtketen namen 8 andere foodservicebedrijven vandaag een categorieprijs in ontvangst tijdens de Horecava in RAI Amsterdam. Restaurantketen La Place won namelijk in twee categorieën,...

Lees bericht



© 2021 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid