YB wordt de nieuwe merknaam voor Yoghurt Barn


Formulenieuws - Yoghurt Barn verandert haar naam en logo naar YB. De opkomst van plantaardige producten en de wens nieuwe markten en landen te betreden liggen aan de naamswijziging ten grondslag.

Bij de start van Yoghurt Barn wilden de oprichters Wouter en Esther Staal hun gasten inspireren met biologische zuivel in hun “Barns”. Het doel was om gezond eten toegankelijk te maken met biologische zuivel als de standaard. Nu de plantaardige ontwikkelingen in de markt elkaar zo snel opvolgen, vinden zij het noodzakelijk om de ambitie flink aan te scherpen. Wouter Staal: “We nemen de geschiedenis mee en slaan een nieuw hoofdstuk open. Eén waarin we stevige ambities hebben met onze visie om de planet’s favourite healthy pleasure te zijn en blijven. In Nederland en erbuiten, in de horeca en in andere kanalen. Want in de afgelopen  jaren zijn we zoveel meer geworden dan alleen maar yoghurt.”

Volgens Staal laat het bedrijf met YB zien waar de herkomst ligt, maar wordt tevens de weg vrijgemaakt voor internationale uitbreiding, met een plantaardige focus en groei in nieuwe kanalen. “Alles wat we nieuw doen is 100% plantaardig, terwijl we onze huidige 13 Barns zo snel mogelijk omzetten zodra de producten het qua smaak en beleving toestaan. En als het er niet is, dan ontwikkelen we het zelf, “ aldus Staal. “We zijn ervan overtuigd dat deze rebranding past bij de aangescherpte positionering van vorig jaar en de groeipotentie versterkt.”

Bron: YB/@FoodClicks

Auteur: Steffen van Beek

Gerelateerd nieuws



REWE Duitsland opent eerste plantaardige supermarkt

Buitenland – Het gaat om een experiment, maar de REWE Group heeft onlangs in Berlijn een volledig plantaardige supermarkt geopend. De retailorganisatie wil  met de pilot 'Rewe voll pflanzlich' laten zien hoe gevarieerd en hoe groot het plantaardig aanbod is.

Lees bericht


Sfeervolle Belgische Tavola laat bezoekers echt genieten

Vakbeurs – Aan culinaire hoogtepuntjes geen gebrek op de Belgische vakbeurs Tavola in Kortrijk. Dit driedaagse horecaevenement trekt traditioneel ook altijd veel Nederlandse vakbezoekers. Belangrijkste reden is dat de horecabeurs veel specialiteiten laat zien en de foodprofessional ook echt kan genieten van de kwaliteit van de producten.

Lees bericht


Jumbo Supermarkten stopt met de vers vleespromoties

Supermarkten - Jumbo stopt als eerste supermarktketen met vleespromoties in al haar winkels en online in Nederland. Dit besluit draagt bij aan het streven om in 2030 60% van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong te laten zijn en 40% van dierlijke ingrediënten. Het gaat om de vers vleespromoties , niet die van vleeswaren.

Lees bericht

Duurzame inkoop realiseer je stap voor stap

Bijeenkomst - Hoe kom je tot een meer duurzame inkoop en hoe overtuig je de eigen organisatie van het belang van een inkoop met minder milieu-impact. Die vragen stonden centraal bij een bijeenkomst maandag van Greendish en BrightGreen in het Beatrixgebouw in Utrecht. Als een ding duidelijk werd tijdens de bijeenkomt, was het wel dat grote stappen niet per definitie...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid