Zuivelhoeve overall-winnaar bij Foodservice Awards
![](/images/made/uploads/IMG_1018_(Medium)_1024_768_90.jpg)
Verkiezing - De winnaars van de Foodservice Awards zijn dinsdag bekend gemaakt op de Horecava. De vijfde editie werd voor de tweede keer op rij overall gewonnen door Zuivelhoeve. Anne & Max, Eazie en AH to Go konden ook een prijs mee naar huis nemen.
De Horecava heeft de afgelopen jaren geen doorgang kunnen vinden. Dit heeft ook effect gehad op de uitreiking van de Foodservice Awards, zo laat organisator Q&A weten. Waar de uitreiking twee jaar geleden geheel digitaal was, werden de prijzen afgelopen maart uitgereikt in het restaurant van chef-kok Pierre Wind. Dit jaar was Pierre ook aanwezig en reikte hij samen met onder andere Q&A, Salesforce en Adyen de prijzen uit.
De 2022-2023 editie was de vijfde editie van de Foodservice Awards. Meer dan 31.000 consumenten lieten hun stem achter voor hun favoriete Foodservice bedrijf. Zuivelhoeve ging voor het tweede jaar op rij naar huis met de overall titel van de Foodservice Awards. ’t Stoepje en Kwalitaria werden respectievelijk nummer twee en drie in de overall ranking. De categorieprijzen werden gewonnen door Eazie, van der Valk, Kwalitaria, ’t Stoepje, Anne & Max en AH to Go.
Hieronder het overzicht van alle winnaars:
Categorie Bedrijf
Fastservice: Eazie
Hotels & Vakantieparken: Van Der Valk
Klassieke horeca: Anne&Max
Marktkramen: ‘t Stoepje
Snackbars: Kwalitaria
Speciaalzaken: Zuivelhoeve
To Go: AH To Go
Warme maaltijdbezorging: Eazie
Bron: Q&A/@FoodClicks
Auteur: Steffen van Beek
Gerelateerd nieuws
KHN lanceert het Fastservice Manifest
Actie – Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en zes fastservice-bedrijven hebben de afgelopen maanden gewerkt aan een Fastservice Manifest. Doel is actief bij te dragen aan een gezondere voedselomgeving.
Lees berichtKwalitaria doneert 30.000 euro aan kinderen Voedselbank
Formulenieuws - Namens alle 136 vestigingen heeft Kwalitaria een cheque ter waarde van 30.000 euro uitgereikt aan Stichting Kinderen van de Voedselbank. Het bedrag is mede tot stand gekomen door de gasten van de cafetariaformule: voor elk verkocht kindermenu gaat er een donatie naar de stichting, die zich inzet tegen de maatschappelijke gevolgen van kinderarmoede in Nederland.
Lees berichtOnline bestelde vega-snacks groeien met 24% bij Kwalitaria
Formulenieuws – Steeds vaker zijn er vegetarische snacks en gerechten te vinden o de menukaart van Kwalitaria. De cafetariaformule merkt dan ook de vraag naar alternatieven zonder vlees stijgen. In het eerste kwartaal van dit jaar, werden online 24% meer vegetarische gerechten besteld.
Lees berichtBurger Business opent in Emmen zesde locatie
Formulenieuws – Burgerrestaurant Burger Business heeft een locatie geopend in Emmen. Het is de zesde vesting van deze hamburgerformule, waar je als consument de mogelijkheid hebt om je hamburger zelf samen te stellen.
Lees berichtCafetariaformule Kwalitaria ziet vega aandeel groeien
Formulenieuws – De vraag naar vegetarisch groeit nog steeds, merkt ook Kwalitaria. En daarmee groeit ook het aanbod van de cafetariaformule. De ruim 135 vestigingen hebben een steeds uitgebreider vega assortiment met onder andere burgers, snacks en friet specials.
Lees berichtSelecta ziet Shop & Go-concepten in 2024 doorbreken
Shopformat - Selecta ziet onbemande Shop & Go-concepten en nieuwe betaalopties als alternatief voor cafetaria’s en shops definitief doorbreken. Als leverancier van koffie- en voedingsautomaten verwacht het bedrijf dat slimme foodtech-toepassingen in 2024 verder zullen doorbreken. Vooral onbemande minimarkets zijn volgens het bedrijf aan een opmars bezig in onder meer ziekenhuizen en aan laadstations voor elektrische autos.
Lees bericht