Reclamecampagne zet pieper in de picture

Marketing – De pieper, ofwel de aardappel, staat centraal in een nieuwe campagne genaamd Power to the Pieper. De campagne benadrukt dat de aardappel al honderden jaren super foodzaam is. In de huidige tijd van hip en verantwoord voedsel lijkt de zoektocht naar lekker en gezond eten steeds ingewikkelder, stelt het verantwoordelijke reclamebureau Food cabinet . “Vroeger aten we ons ontbijt, lunch en diner, nu praten we er vooral over. Altijd en...

Lees bericht

Recordaantal bezoekers ISM zien ‘groene’ zoetwarenbeurs

Beurzen – De Internationale Süsswarenmesse ISM, afgelopen week in het Duitse Keulen gehouden, heeft een recordaantal van 37.000 bezoekers getrokken. Ruim 1500 exposanten uit 65 landen toonden de beursbezoekers een steeds ‘groener’ wordende zoetwarenbranche waarin het draait om puur, eerlijk, all natural, fairtrade en eko. Met twaalf hallen en honderdduizend vierkante meter aan chocolade, chips, kauwgom, lollies, nootjes en koeken blijft de ISM de grootste zoetwarenbeurs ter wereld die door z’n omvang,...

Lees bericht

Tien Argos-winkels over naar Tanqplus

Petrol - Argos Retail en Tanqplus hebben vorige week overeenstemming bereikt over de overname van tien Argos shoplocaties en één Argos carwash locatie in de provincies Flevoland, Noord- en Zuid Holland. Tanqplus zal de gehele exploitatie van de shop- en carwash overnemen. Argos blijft zelf verantwoordelijk voor het voorterrein, dus de verkoop van brandstoffen op de locaties. TanqPlus exploiteert op dit moment vier andere shops en tanklocaties. Alle locaties zijn...

Lees bericht

Unilever-top strijdt tegen uitstoot broeikasgassen

Industrie – De uitstoot van broeikasgassen tot nul reduceren. Dat is het streven van Unilever-topman Paul Polman. Hij roept wereldleiders hem daarin te steunen. Polman doet zijn oproep met andere topmensen in het bedrijfsleven, onder wie Richard Branson van vliegmaatschappij Virgin Atlantic en Ratan Tata van Tata Steel. Volgende week vindt in Genève een topconferentie plaats over klimaatverandering met afgevaardigden uit 200 landen. “Een doelstelling van per saldo nul emissies in 2050...

Lees bericht


Makro en Phone House stoppen samenwerking

Groothandel – Makro en Phone House stoppen de samenwerking. De komende twee maanden sluiten alle Phone House shop-in-shops in de winkels van de Makro. De samenwerking heeft niet gebracht wat de beide ketens ervan hadden verwacht. De samenwerking van Makro en Phone House dateert uit 2011. Een succesvolle pilot in Amsterdam kreeg een vervolg door een shop-in-shop in alle 17 groothandels te openen. Makro geeft te kennen dat per 1 april alle Phone House-winkels...

Lees bericht

AH laat zich in Eindhoven van haar beste kant zien

Supermarkt - Albert Heijn opende van de week in Eindhoven de nieuwe generatie XL.  Niet als zodanig door de organisatie aangekondigd, maar qua invulling absoluut anders dan alle andere megastores van AH. Openheid, beleving, keuze en verrassing zijn de kernbegrippen die bij de nieuwe locatie passen. AH lijkt de weg gevonden te hebben waar zij met de winkels naar toe wil. De betegeling van de vloer, de wijze waarop de...

Lees bericht

Foodservice Network start met Talent Academy

Opleiding – Foodservic Network, een netwerkorganisatie voor de beslissers van toonaangevende bedrijven actief in de Nederlandse foodservice markt, start eind mei met een nieuw initiatief: de Foodservice Talent Academy. De Foodservice Talent Academy is een ‘lean and mean’ programma van 15 maanden voor maximaal 20 aanstormende talenten uit de foodservicebranche. De opleiding is bestemd voor marketeers in de leeftijd van 24 tot 32 jaar met enkele jaren werkervaring, die zich verder willen verdiepen in de...

Lees bericht

‘Homies’ zet succesvolle tweede bijeenkomst neer

Bijeenkomst – Wat begon als spontaan initiatief van één persoon met een berichtje op linkedin leidde afgelopen week tot een tweede succesvolle Homies- bijeenkomst van een honderdtal foodservice professionals bij Fletchers in Soest. Homies is een bond gezelschap van salesmensen en marketeers uit alle lagen van de foodservicesector. De groep is bijeengekomen na een oproep van Mehmet Eser, die de persoonlijke ambitie had om...

Lees bericht


Remia lijft sauzenmerk Yil’driz in

Industrie – Remia lijft Yillys Food Concepts, het bedrijf achter merknaam Yil’driz, in. Door de overname breidt Remia het merkenportfolio verder uit en verstevigt het de sauzenpositie. Algemeen directeur Karel de Rooij van Remia is verheugd over de overname. “In vijf jaar tijd heeft Yil’driz een aandeel in de markt van fondue/barbecue-sauzen weten te realiseren van ruim 15 procent. Dat is in deze tijd en in deze markt een...

Lees bericht

Eveline Tromp versterkt Marketing4Results

Personalia - Eveline Tromp is vanaf vandaag het team van Marketing4Results gaan versterken als senior consultant. Ervaring in foodservice deed Eveline op bij Red Bull in verschillende functies. De laatste functie die zij binnen dit bedrijf bekleedde was category manager. In die hoedanigheid was zij verantwoordelijk voor het genereren van business en shopper insights in diverse focussegmenten van Red Bull en de doorvertaling daarvan naar diverse formules. Binnen Marketing...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid