De Efteling: van gast naar ambassadeur
Nationaal Foodservice Congres - Horeca als kers op de taart. Dat is wat de Efteling nastreeft, maar daarbij heeft ze nog een weg te gaan. “De gasttevredenheid is gestegen van een 7,4 naar een 7,7. Het moet minimaal een 8 worden.” Dit zei Coen Schelfhorst, adjunct directeur Horeca bij de Efteling, op het Foodservice Congres. De Efteling heeft de afgelopen jaren de horeca onder handen genomen. En dat was nodig. “Het imago van...
Lees berichtFoodworld Noordkade in Veghel van Jumbo wordt geen pretpark
Supermarkt – Even had het er alle schijn van dat de nieuwe Jumbo vestiging in Veghel meer pretpark zou worden dan een supermarkt. Inmiddels is duidelijk dat het een locatie wordt waar voedselbeleving meer centraal komt te staan, maar dat het wel blijft bij een supermarkt. Formuledirecteur Colette Cloosterman- Van Eerd spreekt wel over Foodworld, maar bevestigt dat de invulling van de vestiging in Veghel grote gelijkenis gaat hebben met in...
Lees berichtYoghurt Barn en Seats2Meet werken samen
Samenwerking - Yoghurtsnackaanbieder Yoghurt Barn trakteerde de bezoekers van Seats2Meet Utrecht CS vanmorgen op biologische yoghurt. Sinds woensdagmorgen kunnen geïnteresseerden in een flexplek namelijk ook in de winkel op de Neude terecht. De winkel van Yoghurt Barn in het centrum van Utrecht is ingericht voor meetings en mensen die buitenshuis willen werken. Aan lange leestafels kunnen gasten werken, lezen of vergaderen, en per aankoop ontvangt men een uur...
Lees berichtBlurring: houd vast aan de bestaande positionering’
Nationaal Foodservice Congres – “Denk buiten de gebaande paden. Kijk verder dan de traditie.” Dit stelde Enrique Figee, directeur FoodReflection, tijdens het Nationaal Foodservice Congres zojuist. “Maar houd wel vast aan waar jij voor staat.” Figee ging tijdens zijn voordracht in op het thema blurring. “Het is overduidelijk. Foodservice voegt foodretail-elementen toe en andersom voegt foodretail foodservice-elementen toe. Dit is onvermijdelijk in de zoektocht naar extra omzet en marge.” Echter, zo...
Lees berichtMars focust onverkort op kernproducten
Industrie – Mars is zeer gefocust op merken. De strategie van de multinational is ook het bouwen van sterke merken. Daar waar andere fabrikanten nog wel eens komen met smaakvariaties en andere aanverwante introducties, kiest Mars er onverkort voor om te blijven bouwen aan de kernproducten. Dit benadrukt Sales Director Arjen van Strien van Mars in een gesprek met FoodClicks. “Met introducties zijn enorme kosten gemoeid. Je moet dat als fabrikant...
Lees berichtFree Record Shop verdwijnt van treinstations
Reizigershops - De muziek- en gameswinkels van Free Record Shop verdwijnen van de treinstations. Free Record Shop heeft het contract met NS Retail opgezegd. Zowel de winkelketen als de NS bevestigen het sluiten van de winkels, dat een gevolg is van een beleidswijziging van de NS. “Daar zijn wij niet in meegegaan en daarom gaan we onze stationskiosken binnen een half jaar sluiten”, aldus Patrice Hijsterborg van Free Record Shop...
Lees berichtTankstations: durf te veranderen’
Petrol – De tankstationondernemer moet veranderen. Hij moet zijn locatie uitdiepen, creatief zijn en automobilisten niet meer als klanten zien, maar als gasten. Dit stelde Art Frickus tijdens zijn voordracht gisteren op de Benelux Benzinedag. “De branche is volop in ontwikkeling met allerlei nieuwe concepten. Maar er is tijd nodig om de verwachtingen en het imago van de tankshops bij de shopper om te turnen”, zei Frickus. Maar hem gaan de...
Lees berichtOv-chipkaart betaalmiddel in tankstation
Petrol – De ov-chipkaart is vanaf vandaag ook een wettelijk betaalmiddel in het tankstation. De extra mogelijkheid is als eerste beschikbaar voor klanten van Leaseplan-dochter Mobility Mixx. Zakelijke reizigers kunnen hun ov-chipkaart voortaan ook gebruiken in de parkeergarage waar hun leaseauto staat, bij het tankstation of in de taxi. Het idee achter het gecombineerde pasje is dat werkgevers leaserijders verleiden niet alleen met hun bedrijfsauto te reizen. Het is de bedoeling...
Lees berichtGfK gaat consumentgedrag in out-of-home in kaart brengen
Inzicht – Waarom kiezen consumenten voor een formule of merk? Hoe is deze keuze te beïnvloeden? Lastige vragen, waar veel organisaties binnen de out-of-homemarkt nog geen antwoord op hebben. GfK gaat die organisaties helpen door het consumentengedrag in de buitenhuismarkt inzichtelijk te maken, zodat zij hun doelgroep kunnen volgen en begrijpen. GfK slaat hiermee een brug voor haar klanten op het gebied van consumer insights. “We voeren voor diverse organisaties...
Lees berichtFrio Food neemt Rico Snacks over
Snackproductie – Het Waalwijkse familiebedrijf Frio Food neemt de 30 jaar oude snackfabriek Rico Snacks over. Rico Snacks in het Belgische Overpelt is bekend van snacks als de Lange Lummel. Eerder al kocht Frio Food onder meer Mabos, eigenaar van de merknaam Berehap. Frio Food is een dochter van Froster, een belangrijke Nederlands diepvriestussenhandel. Een woordvoerder van Froster laat weten dat Frio Food moet worden gezien als een nevenactiviteit en diepvrieslogistiek de...
Lees bericht