Mars focust onverkort op kernproducten

Industrie – Mars is zeer gefocust op merken. De strategie van de multinational is ook het bouwen van sterke merken. Daar waar andere fabrikanten nog wel eens komen met smaakvariaties en andere aanverwante introducties, kiest Mars er onverkort voor om te blijven bouwen aan de kernproducten. Dit benadrukt Sales Director Arjen van Strien van Mars in een gesprek met FoodClicks. “Met introducties zijn enorme kosten gemoeid. Je moet dat als fabrikant...

Lees bericht

Free Record Shop verdwijnt van treinstations

Reizigershops - De muziek- en gameswinkels van Free Record Shop verdwijnen van de treinstations. Free Record Shop heeft het contract met NS Retail opgezegd. Zowel de winkelketen als de NS bevestigen het sluiten van de winkels, dat een gevolg is van een beleidswijziging van de NS. “Daar zijn wij niet in meegegaan en daarom gaan we onze stationskiosken binnen een half jaar sluiten”, aldus Patrice Hijsterborg van Free Record Shop...

Lees bericht

Tankstations: durf te veranderen’

Petrol – De tankstationondernemer moet veranderen. Hij moet zijn locatie uitdiepen, creatief  zijn en automobilisten niet meer als klanten zien, maar als gasten. Dit stelde Art Frickus tijdens zijn voordracht gisteren op de Benelux Benzinedag. “De branche is volop in ontwikkeling met allerlei nieuwe concepten. Maar er is tijd nodig om de verwachtingen en het imago van de tankshops bij de shopper om te turnen”, zei Frickus. Maar hem gaan de...

Lees bericht

Ov-chipkaart betaalmiddel in tankstation

Petrol – De ov-chipkaart is vanaf vandaag ook een wettelijk betaalmiddel in het tankstation. De extra mogelijkheid is als eerste beschikbaar voor klanten van Leaseplan-dochter Mobility Mixx. Zakelijke reizigers kunnen hun ov-chipkaart voortaan ook gebruiken in de parkeergarage waar hun leaseauto staat, bij het tankstation of in de taxi. Het idee achter het gecombineerde pasje is dat werkgevers leaserijders verleiden niet alleen met hun bedrijfsauto te reizen. Het is de bedoeling...

Lees bericht


GfK gaat consumentgedrag in out-of-home in kaart brengen

Inzicht – Waarom kiezen consumenten voor een formule of merk? Hoe is deze keuze te beïnvloeden? Lastige vragen, waar veel  organisaties binnen de out-of-homemarkt nog geen antwoord op hebben. GfK gaat die organisaties helpen door het consumentengedrag in de buitenhuismarkt inzichtelijk te maken, zodat zij hun doelgroep kunnen volgen en begrijpen. GfK slaat hiermee een brug voor haar klanten op het gebied van consumer insights. “We voeren voor diverse organisaties...

Lees bericht

Frio Food neemt Rico Snacks over

Snackproductie – Het Waalwijkse familiebedrijf Frio Food neemt de 30 jaar oude snackfabriek Rico Snacks over. Rico Snacks in het Belgische Overpelt is bekend van snacks als de Lange Lummel. Eerder al kocht Frio Food onder meer Mabos, eigenaar van de merknaam Berehap. Frio Food is een dochter van Froster, een belangrijke Nederlands diepvriestussenhandel. Een woordvoerder van Froster laat weten dat Frio Food moet worden gezien als een nevenactiviteit en diepvrieslogistiek de...

Lees bericht

ISM 2013: veel smaakcombinaties, weinig innovaties

Beurzen (REPORTAGE) – Smaakcombinaties, duobranding en tal van nieuwe verpakkingsvormen. Op de Internationale Zoetwarenbeurs ISM in Keulen waren de noviteiten voornamelijk in die drie categorieën te vinden, zo bleek uit een rondgang van FoodClicks op de beursvloer. De stemming op de ISM was wisselend; sommige fabrikanten toonden zich tevreden, anderen niet. Vooral over de bezoekersaantallen werd geklaagd, maar de bedrijven die van te voren hun huiswerk hadden gedaan, hadden de...

Lees bericht

Nederlanders geloven in voedingsfabels

Afvallen - Fabels over gezonde voeding, gewicht en afvallen vieren hoogtij dagen in Nederland. Dit blijkt uit het onderzoek Feiten & Fabels van het Voedingscentrum. Twee op de drie mensen gelooft dat je afvalt door veel water te drinken. “Het aantal glazen water dat je drinkt, heeft echter geen invloed op je gewicht”, stelt Patricia Schutte, woordvoerder van het Voedingscentrum. “Alleen als je minder eet dan dat je verbruikt, val je...

Lees bericht


NSO: Sigarenboer verdwijnt uit de wijk

Tabak en gemak - De brancheorganisatie voor de tabaksdetailhandel, NSO, vreest dat veel sigarenboeren uit de wijken verdwijnen. Volgens de NSO zorgen de recente btw- en accijnsverhoging op tabak en een aankomende accijnsverhoging per 1 januari 2014 voor een forse daling in de bestedingen. “Tientallen tabakswinkels worden met sluiting bedreigd omdat rokers nu al in groten getale de grens over steken met België en Duitsland om tabak te kopen”, aldus de vertegenwoordiger...

Lees bericht

Starbucks dreigt met investeringsstop

Koffie – Koffieketen Starbucks heeft gedreigd alle investeringen in Groot-Brittannië te staken. De aanleiding hiervoor waren de harde woorden van de Britse premier David Cameron over vermeende belastingontduiking van Starbucks in Groot-Brittannië. Starbucks vindt dat Cameron het bedrijf herhaaldelijk op valse gronden heeft beschuldigd van belastingontduiking. De Britse premier gaf afgelopen week nogmaals aan belastingontduiking door bedrijven op internationale schaal aan te willen pakken. Hij verwees daarmee impliciet naar bedrijven als...

Lees bericht



© 2024 FoodClicks.

  • Disclaimer
  • Privacy Policy
  • Cookie beleid